Luottotiedottomana lähihoitajana olen pakotettu jäämään kotiin
Piti hakea töitä pitkän sairasloman jälkeen, mutta eihän se onnistukaan. Luottotiedot tarkistetaan nykyään hoitoalan paikoissa, nimenomaan kotihoidosta, josta minulla on useiden vuosien vankka kokemus ja osaaminen. Menetin luottotiedot vuonna 2011 ja takaisin saan ne vasta kolmen vuoden pääst, vaikka kaikki olen maksanut pois. Ikinä en ole varastanut asiakkaiden tai potilaiden rahoja, vaikka olen ollut paljon heidän asioitaan hoitamassa, ei olisi tullut pieneen mieleenkään. Kotihoidosta nimenomaan kysymys, jossa toimitaan yksin.
Olin hyvä ja pidetty työntekijä. No, ei se mitään, ollaan kotona sitten.
Kommentit (26)
Vaikea uskoa että tarkistettaisiin. Tekijöistä ihan kamala pula, eikä luottotietojen puuttuminen tee kenestäkään varasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ne tarkistettaisiin, voit päästä töihin, mikäli oikeasti olet pätevä ja pidetty työntekijä.
Tää. Ei se oikeasti estä yhtikäs mitään. Itse sain jopa asuntolainaa ilman luottareita, kun maksoin riittävän suuren käsirahan (15%) ja asunto itsessään toimi vakuutena.
Kaikki on sovittavissa. Ihmiset ovat systeemin luoneet ja ihmiset voivat sen sisällä sopia asioista. Ei luottotiedottomuus ole mikään absoluuttinen este millekään, paitsi ehkä pikavipeille, mutta kuka niitä tarvitsee.
Puhelinliittymänkin saa ilman luottareita kun maksaa ensin yhden vuoden ennakkoon.
Voit hankkia myös ns. ref-merkinnän eli että olet maksanut velat. Rehellisyys työnhaussa kannattaa myös eli kerrot suoraan merkinnöistä ja että velat on jo maksettu.
Ei auta. Jos on muita hakijoita, niin siinä karsiutuu huonommat, esim minä, heti pois. Olen hakenut muutamia paikkoja, ei heru töitä. Ei herunut, vaikka olin ainoa hakija. En kestä muutenkaan tätä nöyryytystä enää.
T. ap
On tää oikeesti perseestä koko yhteiskunta! Hoitajista on pulaa ja sitten silmäillään luottotietoja!! V#ttu!
Itse olen kanssa luottotiedoton, mutta sain vakipaikan maaliskuussa. Olin kyllä jo 4 vuotta ollut sijaisena.. Luulen, että olet sekoittanut asiat. Rikosrekisteri katsotaan, mutta en usko, että luottotietoja. Ehkä jollain yksityisellä joka on erikoistunut rikkaisiin mummeleihin, mutta tuskin julkisella puolella..
Eli oletko siis hakenut vain ja ainoastaan kotihoidon lähihoitajan paikkoja? Et muuntyyppisiä lähihoitajan paikkoja tai muun alan töitä? Kyllä on olemassa työpaikkoja, joissa ei kysytä luottotietoja. Ei tarvitse kotona olla.
Vierailija kirjoitti:
On tää oikeesti perseestä koko yhteiskunta! Hoitajista on pulaa ja sitten silmäillään luottotietoja!! V#ttu!
Kotihoitajalla on tilaisuus varastaa potilaiden omaisuutta. Sen takia luottotietojen tarkastus on ymmärrettävää, vaikka ei se varsinaisesti mitään takaakaan että ne ovat kunnossa.
Mulla on tuttu, joka on menettänyt luottotietonsa ja silti löytänyt lähihoitajana töitä. Sullakin siis ihan hyvät mahikset.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kanssa luottotiedoton, mutta sain vakipaikan maaliskuussa. Olin kyllä jo 4 vuotta ollut sijaisena.. Luulen, että olet sekoittanut asiat. Rikosrekisteri katsotaan, mutta en usko, että luottotietoja. Ehkä jollain yksityisellä joka on erikoistunut rikkaisiin mummeleihin, mutta tuskin julkisella puolella..
Vantaalla kysytään lähes joka paikassa. No, onneksi on perintöä vielä hyvin jäljellä, niin kauheaa kiirettä ei ole. Ehkä jatkan suosiolla yliopisto-opintojani ja vaihdan sen jälkeen kokonaan alaa. Pidin hoitotyöstä, nimenomaan kotihoidosta, jossa työskennellään itsenäisesti, ja osaamista saa käyttää hyvin monipuolisesti. Asiakkaatkin pääosin aivan ihania.
ap
Lähäreinä on paljon ulosoton asiakkaita. Eli ovat töissä vaikka luottotiedot menneet!
Vierailija kirjoitti:
Lähäreinä on paljon ulosoton asiakkaita. Eli ovat töissä vaikka luottotiedot menneet!
mistäs tämmöinen fakta?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö lähihoitajaksi olla valmiiksi tyhmä vai opetetaanko se siellä koulussa?
Nyt päästit melkoisen aivopierun!
Itse olen yliopistolla tutkijana ja sen ihanampaa lähihoitajaa en tiedä kuin joka käy auttamassa äitiäni. Kaikki kunnioitukseni lähihoitajille.
Sinulle sen sijaan keskari! 🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yliopistolla tutkijana ja sen ihanampaa lähihoitajaa en tiedä kuin joka käy auttamassa äitiäni. Kaikki kunnioitukseni lähihoitajille.
Sinulle sen sijaan keskari! 🖕
Jos nyt joukossa on satunnaisia poikkeuksia, ei se poista sitä faktaa että ei siihen kouluun ne penaalin terävimmät kynät hakeudu.
Onneksi me sairaanhoitajat osaamme hoitaa asiamme hyvin, no onhan meillä sentään korkeakoulutus.
Kyllä kotihoidossa katsotaan luottotiedot kun te jotkut ette usko että hoitoalalla tarkistettaisiin. Kotihoitaja työskentelee valvomatta asiakkaiden kotona ja luottotiedoton = varas on yleinen ajattelutapa. Myös kotisiivoojilta saatetaan tarkistaa luottotiedot ja kaupan kassoilta. Luottotiedot katsotaan nykyään todella monessa paikassa. Voisikin sanoa, että luottotietojen tarkistaminen ja maksuhäiriömerkintöjen määrä ovat kasvaneet samaa vauhtia.
Itsekin olen luottotiedoton ja ollut aiemmin töissä kaupan kassalla ja siivonnut yksityiskodeissa. Silloin ei tietoja luottotietoja tarkistettu vielä yhtä systemaattisesti kuin nykyään eikä nykyäänkään ihan joka paikassa. Koskaan en ole ottanut rahaa omaan taskuun eikä varastaminen käynyt edes ohimennen mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi me sairaanhoitajat osaamme hoitaa asiamme hyvin, no onhan meillä sentään korkeakoulutus.
Jaahas. t. luottotiedoton maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistäs tämmöinen fakta?
Pikkupaikkakunnilla tälläiset ovat yleisesti tiedossa. Sitä paisti ainakin kaksi lähäriä on itse kertonut tilanteestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sen sijaan keskari! 🖕Jos nyt joukossa on satunnaisia poikkeuksia, ei se poista sitä faktaa että ei siihen kouluun ne penaalin terävimmät kynät hakeudu.
Älä jaksa. Joka toista haukkuu on ite. Lapsellinen paskiainen olet.
Vaikka ne tarkistettaisiin, voit päästä töihin, mikäli oikeasti olet pätevä ja pidetty työntekijä.