Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri lähestulkoon painostaa lapsen hankintaan

Vierailija
22.08.2019 |

Onko muilla kokemuksia kavereista, jotka lähes joka tapaamisella kyselevät, joko on alettu lapsen hankintaan? Minulta ei ole tuollaisia tivanneet aiemmin edes sukulaiset. Miksi ihmeessä joku ottaa asiakseen yrittää painostaa noin henkilökohtaisessa asiassa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että minä en voi saada lapsia. Jos vielä utelee, niin heihei.

Vierailija
2/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja olen lempannut tällaiset kaverit, kun asiallinen puhe siitä, ettei painostaminen ole mukavaa käytöstä, ei ole mennyt perille. Hanki mies, tee lapsi, kasvata pitkä tukka, älä nyt tommoseen paikkaan mee töihin, käytä enemmän värejä, jankuti jankuti jankuti. Siis ihan jatkuvasti jankataan ja hiostetaan yhdestä ja  samasta asiasta. Mitä henkilökohtaisempi asia, sitä ankarampi painostus. Varmaan jostain lapsuudesta ja teiniajoilta jäänyt päälle se moodi, että kaverin asioihin saa puuttua ja kaverin on tehtävä prikulleen niin kuin itse tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain omia traumoja taustalla? Itse en tuollaista kuuntelisi.

Vierailija
4/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on nyt jostain syystä kaverisi mielessä päällimmäisenä. Koita keksiä tapa asian sivuuttamiseen keskusteluissanne. Oli se sitten lopulta ärähdys tai valkoinen valhe, oma päätöksesi.

Vierailija
5/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä itsellään lapsia?

Vierailija
6/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan se tietty ikä. Kun on itse repsahdettu raskaaksi, niin halutaan heti levittää tätä iloista sanomaa kaikille, jotta saataisi lisää kohtalotovereita. Ota vaan ihan rauhassa ja yritä ihan itse muodostaa oma mielipiteesi tähän asiaan.

Vierailija
7/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaksi alakouluikäistä.

Ap

Vierailija
8/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On kateellinen sinulle vapaudestasi. On huomannut että pikkulapsiarki on ihan paskaa ja yrittää saada sinut samaan suohin. Älä mene lankaan, tuo on tuttu taktiikka.

Vierailija
9/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika jännä, että on vinksahtanut vasta nyt.

Oletko sanonut hänelle suoraan, että koet jatkuvan kyselyn ikävänä? Jos se ei auta, voit tietysti ruveta utelemaan häneltä joka tapaamisella jotain yhtä typerää, vaikkapa onko hän jo piankin ostamassa omakotitaloa (tai jos asuu sellaisessa, joko hän on vaihtamassa kerrostaloon) tms.

Vierailija
10/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, yllättävän moni tekee tuota. Hehkutetaan lapsiperhe-elämän ihanuutta ja suloisia lapsia, sitten kun kaverille on "viimein" syntynyt lapsi, niin toivotetaan onnea tuskaiselle tielle. Halutaan toinen samaan jamaan.

Vierailija
11/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko haluavat toisenkin kurjaan tilanteeseen? Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla. Toisaalta voisi hyvinkin pitää paikkansa, koska olen todella tyytyväinen omaan elämääni, enkä koe, että siitä puuttuisi yhtään mitään.

Ap

Vierailija
12/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti ja mummo painostaa myös minua äitiyteen. Minua, monisairasta ihmistä! Kuitenkin itse vinkuivat aikanaan kuinka yhtä h-vettiä naisen elämä tulee olemaan, kun heistä tulee äitejä ja kaikki miehet on ihan sikoja... Eivät meinaa myöskään uskoa että mieheni tekee kotitöitä ja aina ihan omasta aloitteestaan. 

Vierailija
13/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti ja mummo painostaa myös minua äitiyteen. Minua, monisairasta ihmistä! Kuitenkin itse vinkuivat aikanaan kuinka yhtä h-vettiä naisen elämä tulee olemaan, kun heistä tulee äitejä ja kaikki miehet on ihan sikoja... Eivät meinaa myöskään uskoa että mieheni tekee kotitöitä ja aina ihan omasta aloitteestaan. 

Ovat kateellisia kun uskallat ajatella omilla aivoillasi. Itsekin olen samaa potaskaa saanut kuulla sukulaisilta ja ystäviltä. Ja sitä, että miehiltä ei sitten saa vaatia mitään, vaan pitää antaa mennä omia menojaan. 

Vierailija
14/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä lähipiirissä udelta jo monta vuotta. Sanon aina vaan suoraan etten hommaa lapsia. Yleensä siitä seuraa iso kasa pettyneitä ilmeitä. M29.

Vierailija
15/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normikuvio, että valintoihinsa tyytymättömät ihmiset yrittävät huijata muut samaan ansaan. Lapsiperhe-elämään pettyneet painostavat lapsettomia lapsenhankintaan, elähtäneessä liitossa elävät sinkkuja pariutumaan, alkoholiongelmaiset absolutisteja ja vähän juovia ryyppäämään, jne.

Vierailija
16/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkä takia sä kyselet jatkuvasti lasten hankkimisesta?" on ihan hyödyllinen lause.

Vierailija
17/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen manipulaatio tuntuu myöskin kuuluvan asiaan. Kaveri tykkää tuoda näytille hienosti käyttäytyvää lastaan ja ujuttaa sen klassisen milloinkas teille puheen kylkeen tämän malliesimerkki versionsa. Katso nyt kuinka hienosti hän osaa olla! Ei kaikki vauvat huuda tai sotke :)

Olen päättänyt jäädyttää meidän välit, koska tuntuu vähän siltä ettei noihin sokerin kokoisiin aivoihin saada nyt millään taottua selkokielistä EI sanaa. Suosittelen muillekin samasta asiasta kärsiville kävelemään tyynen rauhallisesti ja mielellään lopullisesti pois itse tilanteesta.

Vierailija
18/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikuvio, että valintoihinsa tyytymättömät ihmiset yrittävät huijata muut samaan ansaan. Lapsiperhe-elämään pettyneet painostavat lapsettomia lapsenhankintaan, elähtäneessä liitossa elävät sinkkuja pariutumaan, alkoholiongelmaiset absolutisteja ja vähän juovia ryyppäämään, jne.

Ei se aina mene niin. Varmaan suurin osa lapsia hankkineista on tyytyväisiä valintaansa ja toivovat, että ystäväkin pääsisi nauttimaan äitiyden tuomasta onnesta ja ilosta. Muutenhan Suomessakin olisi vain yksilapsisia perheitä, eikö niin?

Vierailija
19/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaverit, mutta koko miehen suku serkuista täteihin + miehen työkaverit. Ovat kolmea sorttia: osa vaan ei pysty käsittämään, että avioliittoon menneet ei automaattisesti halua myös lapsia. Toisten omat lapset ovat jo kasvaneet kouluikään ja lisää ei olla hankkimassa, joten toivotaan jonkun sukulaisen tekevän vauvan suvun riemuksi ja hellittelyn kohteeksi. Ja sitten on tämä kolmas ja törpöin klaani, jonka mukaan se nyt vaan on mun velvollisuus tehdä se lapsi kun isovanhemmat ja muu suku sen haluavat. :/ En tee

Vierailija
20/27 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina mene niin. Varmaan suurin osa lapsia hankkineista on tyytyväisiä valintaansa ja toivovat, että ystäväkin pääsisi nauttimaan äitiyden tuomasta onnesta ja ilosta. Muutenhan Suomessakin olisi vain yksilapsisia perheitä, eikö niin?

Mitä tällaiset vanhemmat tykkäisivät jos minäkin alkaisin hehkuttamaan koiranpennustani? Ai kato, eikö olekin ihana! Sunkin pitää ehdottamasti hankkia tämmöinen vaikka sulla ei ole rahaa tai aikaa. Silitä vähäsen kun sehän katsoo meitä niin suloisesti. Oi!!