Nykyään irtokarkkilaareihinkin täytyy kirjoittaa "Karkkien napostelu kielletty" Eikö tämä ole itsestään selvää?
Muutamassa kaupassa olen tuollaisen lapun nähnyt, ja vieressä kyltti "Kameravalvonta"
Eikö pitäisi olla ihan ilmiselvä asia, että maksamatonta tuotetta ei saa syödä?
Kommentit (27)
Irtokarkit kannattaa ostaa suoraan tukusta muutenkin, turhat välikädet pois.
Miksi kysyt ilmastonmuutosta tahallaan nopeuttavien kela-, tuki-, palkka-, verohuijareiden, näpistelijöiden, rattijuoppojen, pahoinpitelijöiden, heitteillejättäjien, ilkeämielisten lasujen tekijöiden, alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttäjien, eläinrääkkääjien, perheenrikkojien, pettäjien yms. yms. ihannevaltion ihmisiltä mitään tällaista?
Pitäisi olla itsestään selvää, mutta joillekin ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Fazerillakin näyttäisi olevan verkkokauppa nykyisin
Ei ole ilmiselvää kaikille. Olen nähnyt kuinka pikkulasten lisäksi ihan aikuiset äijät umpikännissä kahmivat niitä karkkeja suuhunsa.
En mä ikinä napostele niitä, mä ihan syön.
Joten tuo kielto ei onneksi koske mua.
Nykyään ei lapsille opeteta enää kotona käytöstapoja, vaan se homma on kauppiaiden, opettajien ja muiden niskoilla. Toisaalta hekään eivät saa puuttua mihinkään, joten = ei käytöstapoja. Elämä ja virkavalta opettavat sitten.
Kyllä se on. Olet varmaan ensimmäinen, joka ei tätä ymmärrä.
Pitäisi varmaan mutta eipä nuo urpoimmat välitä edes kieltokylteistä ja kameroista. Sitten kun heität nuo ulos kaupasta ja annat porttikiellon niin nuo valittaa someen jostain mystisestä keksitystä väärinkohtelusta.
Pakkohan niitä on maistella, että tietää mitä ostaa.
En ikinä ota irtokarkkeja muuta kuin ihan ylimmistä laatikoista, olen nähnyt muutamankin kerran kun taaperot joita ei valvota, kourivat karkkeja niistä laatikoista joihin ylettyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerillakin näyttäisi olevan verkkokauppa nykyisin
Tosi kallis!
Olen nähnyt sitä tapahtuvan kaupassa, yleensä kyseessä on lapsi, mutta joskus olen nähnyt vanhan mummon napsivan niitä karkkeja. Sellaista kerran todistin, kun isä toljotti hymyillen vieressä kun kersa kahmi karkkia suuhun. Voi h**vetti sentään. Onneksi myyjä puuttui asiaan.
Olen ollut töissä kaupassa, jossa oli myynnissä irttareita ja kyllä, tuollaista kylttiä todellakin tarvitaan. Joka päivä sai komentaa ihmisiä pois lähmimästä karkkeja käsin ja syömästä. Siellä oli laareilla elämän koko kirjo lapsista pukumiehiin ja pulsuihin.
Kyllä minä maistelen aina irtokarkkeja samalla kun kauhon niitä pussiin. Karkkien hinnassa on huomioitu maisteluhävikki.
Irtokarkkiosastolla pitäisi olla erikseen vähintään yksi työntekijä valvomassa, ettei karkkeja lähmitä ja syödä laareista. Yleensä nämä terroristit ovat pikkulapsia, joiden vanhempia ei vaan jaksa kiinnostaa. Nämä napostelijat (tai vanhemmat) pitäisi myös pistää korvaamaan syömänsä karkit.
Yleensä ne on (laiskoja) vanhempia, jotka iskevät lapselleen käteen sen karjalanpiirakan, miksei siis myös karkkiakin. Vanhemmiltahan tavat opitaan.
Ostaako joku noista kaupan irtokarkkilaareista vielä jotain? Olen todistanut vartijana sitä miten ensiksi joku spurgu kussut kaupan ulkoseinään jonka jälkeen suorinta tietä karkkilaareille ja ihan kädellä kauhonut suuhun niistä laareista. Ja vaikka siitä kauppiaalle sanoisi niin eine niitä karkkeja vaihda tai saisivat olla vähän väliä vaihtamassa. Ne kauhat on yleensä käyneet siellä lattialla useamman kerran päivän aikana. Liian usein myös nähnyt kun lapsi ottaa karkin sieltä suuhunsa ja kun aikuinen tämän huomaa, ottaa hän karkin pois lapsen suusta ja heittää sinne purkkiin sen takaisin.
Todistin vähän aikaa sitten tapausta, jossa alle kouluikäinen lapsi käpälöi ravintolan lounasbuffassa paljain käsin salaatti- ym. laareja. Mamma kasasi vieressä annostaan, mutta ei regoinut mitenkään ennen kuin sanoin asiasta. Sen jälkeen sanoi lapselleen, että älä muru viitti käsin koskea nyt niihin salaatteihin, kun tolle tädille tulee siitä paha mieli.
Mä niin mielelläni muuttaisin johonkin aikuisten saarelle...
Pitänee ruveta välttelemään irtokarkkeja marketeissa, koska bakteereita riittää. Irtokarkkikaupat on vähän paremmin valvottuja, eikä lapsiperheitä juuri käy niissä ja ei täten lapset paskasia käsiä tunge niihin laareihin. Muutenkin ne on korkeammalla ne laarit näissä kaupoissa.
Maksaa enemmän joo, mutta karkkiyrittäjiäkin kannattaa tukea.