Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Becel 38% leivonnassa - help! Piirakka menossa uuniin...

Vierailija
21.08.2019 |

Paketissa lukee että leivontaan KANNATTAA käyttää vähintään 60% rasvaa. Mutta kun mulla ei ole kuin tuo, ja pyöräytin siitä jo piirakan joka odottaa uuniin menoa. Rupesi vainottamaan, että syttyyköhän tuleen tms. vai onko kuitenkin ihan ok hätäratkaisuna käyttää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se piirakka on jo menossa uuniin, niin sinne sitten vaan ja Ilmoita toki täälläkin miten kävi :)

Vierailija
2/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos se piirakka on jo menossa uuniin, niin sinne sitten vaan ja Ilmoita toki täälläkin miten kävi :)

Ei se mee uuniin jos on joku vaara että se syttyy tuleen tms. : D eikö kukaan tiedä38% kasvirasvalevitteen sielunelämästä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se piirakka syttyisi tuleen? Lopputulos voi toki olla vähän kuivakka, mutta en voi uskoa että mitään ydinräjähdystä keittiössä tapahtuu.

Vierailija
4/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen palamaan ainakaan tuosta syystä pitäisi syttyä :D Pohjasta voi tulla jonkin verran kuivempi ja murakampi kuin suuremman rasvaprosentin rasvoilla, muuta ongelmaa ei käsittääkseni pitäisi olla.

Vierailija
5/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea miksi vähempirasvaisempi syttyisi tuleen? Rasvahan se syttyy jos on syttyäkseen eikä vesi.

Vierailija
6/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko, että leipomuksesi syttyisi tuleen, mutta siitä ei välttämättä tule aivan sellainen kuin ajattelit. Rasvan määrä ja koostumus varmaankin vaikuttavat pohjan (oletan) rakenteeseen. Jos täytteeet eivät vielä ole piirakassa eikä kauppaan ole pitkä matka, niin itse tekisin kokonaan uuden pohjan...

Vierailija
7/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa rasiallisen vettä johon on lorautettu sekaan hiukan kasviöljyä?

Vierailija
8/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se piirakka on valmis uuniin laitettavaksi, niin anna mennä vaan ja katso mitä siitä tulee, vaikka ihan kokeilumielessä :)

Vierailija
9/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se piirakka syttyisi tuleen? Lopputulos voi toki olla vähän kuivakka, mutta en voi uskoa että mitään ydinräjähdystä keittiössä tapahtuu.

: D Maailmassa on niin paljon ihmeellisiä syy-seuraussuhteita, että oli niin mun tuuria että tuota kuumentamalla tapahtuu levitteen atomeissa jokin kemiallinen reaktio, joka a) sytyttää piirakan tuleen tai b) täyttää kämpän jollain myrkyllisillä pienhiukkasilla, ja mies löytää mut lattialta tajuttomana kun tulee kotiin.

No, rohkaistuin teidän kommenteista ja olin jo laittamassa tuota perkelettä uuniin, kunnes huomasin että olen voidellut vuoan yli. Jäin miettimään mitähän paljaalle rasvalke (jota ei suositella leivontaan) tapahtuu tuolla kuumuudessa. Kompromissina otin piirakan pois uunista ja laitan sen jääkaappiin odottamaan, että mies tulee kotiin... : D sitten voidaan paistaa.

Joo'o, ei sovi tämä kotirouvailu mulle. Liian mutkikasta touhua.

Vierailija
10/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa rasiallisen vettä johon on lorautettu sekaan hiukan kasviöljyä?

o/

Ap

Vierailija
11/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

: D Maailmassa on niin paljon ihmeellisiä syy-seuraussuhteita, että oli niin mun tuuria että tuota kuumentamalla tapahtuu levitteen atomeissa jokin kemiallinen reaktio, joka a) sytyttää piirakan tuleen tai b) täyttää kämpän jollain myrkyllisillä pienhiukkasilla, ja mies löytää mut lattialta tajuttomana kun tulee kotiin.

No, rohkaistuin teidän kommenteista ja olin jo laittamassa tuota perkelettä uuniin, kunnes huomasin että olen voidellut vuoan yli. Jäin miettimään mitähän paljaalle rasvalke (jota ei suositella leivontaan) tapahtuu tuolla kuumuudessa. Kompromissina otin piirakan pois uunista ja laitan sen jääkaappiin odottamaan, että mies tulee kotiin... : D sitten voidaan paistaa.

Joo'o, ei sovi tämä kotirouvailu mulle. Liian mutkikasta touhua.

No se vaan haihtuu menemään. Tiedän siitä, kun kerran vahingossa ropsautin paistinpannulle kevytlevitettä, sehän vaan kiehui pois.

Vierailija
12/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita sa saadat :D Uuniin vaan, ja muista nyt sitten kompensoida paistoaika kun jaakaappikylmana paistat, etka huoneenlampoisena... ;) 

Vierailija
13/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D =D ='D Anteeksi...

Mutta oikeasti. Sitä levitettä ei varmaan suositella leivontaan, koska se leivonnainen ei välttämättä onnistu yhtä hyvin kuin oikealla voilla tai leivontamargariinilla.

Ja jos pelkäät, että käyttämäsi levite syttyy tuleen tai siitä leviää myrkyllisiä kemikaaleja, miksi ihmeessä ostat ja syöt sellaista tuotetta?!

Vierailija
14/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

=D =D ='D Anteeksi...

Mutta oikeasti. Sitä levitettä ei varmaan suositella leivontaan, koska se leivonnainen ei välttämättä onnistu yhtä hyvin kuin oikealla voilla tai leivontamargariinilla.

Ja jos pelkäät, että käyttämäsi levite syttyy tuleen tai siitä leviää myrkyllisiä kemikaaleja, miksi ihmeessä ostat ja syöt sellaista tuotetta?!

Ihan hyvä kysymys - taisin tuon ostaa sen perusteella, että siihen on lisätty omega-rasvahappoja. Ja kuumentaminen voi käsittääkseni tehdä ihan "terveellisistä" tai "neutraaleista" asioistakin myrkyllisiä. Esim. jos vaikka vihanneksia tai lihaa käristetään liikaa, se palanut osa voi olla karsinogeeninen ja aiheuttaa syöpää.

En nyt sano, että ostin becellin sen terveelisyyden vuoksi, vaan lähinnä halusin niitä omegoita ja hieman kevyempää rasvaa kuin mitä tuo mies ruukaa käyttää (vielä ekstrasuolattua).

Ap

Vierailija
15/15 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen piirakkavuoan voi varmaan pyyhkiä ulkopuolelta tai reunoilta ennen uuniin laittamista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi