Luulisi, että koko henkilökunnan YKSI yhteinen yhteiskuva olisi helppo juttu. Mitä vielä.
50 henkilön firma. Otetaan yksi yhteiskuva joka syksy, kun on palattu töihin kesälomien jälkeen. Kuvaus oli viime viikon maanantaina ja tänään tuli vedos kuvasta. Kuva otetaan aina firman sisäpihalta, aina samasta paikasta, aika niin, että kuvaaja on toisessa kerroksessa ottamassa ihmisistä kuvan ylhäältäpäin.
Asettaudutaan kuvaan, otetaan kuva, jatketaan töitä. Eikö? Ei.
Tähän mennessä tapahtunutta tänä vuonna
- mulla on niin hirvee ilme, että mut on poistettava kuvasta
- mun toista kättä ei näy, näytän ihan käsipuolelta
- Vesa kattoo mua, eikä kameraa
- mul on silmät kii
- kuvasta puuttuu Mirja, joka oli maanantaina synnyttämässä - se on pakko saada fotoshopattua tähän kuvaan!
- mul on hirveen värinen paita ja se pomppaa tosta kuvasta, voiks sen vaihtaa vihreeks
- tos sivureunas oleva vehka on kuiva, voiko sen poistaa kuvasta
- Pentin kalju näkyy, kun kuvattiin ylhäältä - joko kalju pitää poistaa tai koko Pentti
.....
Ja siis joka ikinen vuosi sama juttu tässä firmassa. Luulenpa, että on viimeinen kerta, kun käyn ottamassa tuon yhteiskuvan. En tajua, miten voi olla yhden kuvan ottamisesta näin suuri haloo joka vuosi.
Kommentit (3)
Ihan sama missä otat yhteiskuvan, vasta noin tuhannes otos kelpaa kaikille (koska kaikki ovat jo niin kyllästyneitä siinä vaiheessa, että kelpaa mikä vaan).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hieman rajoittunut; tiedän ja iedosan sen sanomattakin. - En esimerkiksi ymmärrä miksi 50 hengen firman koko henkilökunnasta tarvitsisi saada vuosittain otettua yhteiskuva..
Se on kiva muisto ja perinne? Meillä ainakin on otettu koko henkilöstön yhteiskuvia meidän firmassa jo vuodesta 1928.
Mä olen hieman rajoittunut; tiedän ja iedosan sen sanomattakin. - En esimerkiksi ymmärrä miksi 50 hengen firman koko henkilökunnasta tarvitsisi saada vuosittain otettua yhteiskuva..