Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun töissä syöminen hävettää

Vierailija
21.08.2019 |

En tykkää kuluttaa ruokaan paljoa koska pidän halvoista ja helpoista ruuista (esim. linssi-, sei- tai hernekeitto, soijamakaronilaatikko, uunibroileri jne.) ja saan säästettyä kivasti joka kuukausi. En välitä ruuasta ihmeemmin vaan syön nälkääni. Töissä syöminen on minusta kamalaa kun muilla on kalliit salaattibaari- tai sushisetit ja itse vedän kotiruokaani ja toivon ettei kukaan kysy mitä minulla on
eväänä. Voiko kukaan samaistua? Oma vikani tämä on mutta en voi olla ajattelematta että minua katsotaan säälien.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voin sanoa, että ketään ei kiinnosta. Lähtökohtaisesti tuo on hyvä ohjenuora kaikkeen muuhunkin, josta itse ajattelee, että ”nyt kaikki varmasti miettii minusta sitä ja tätä”, kun todellisuudessa jokainen miettii lähtökohtaisesti omaa itseään. Voit syödä rauhassa halpisruokiasi. Joku saattaa joskus noteerata sen ja myös unohtaa seuraavan minuutin aikana. Sitä paitsi noi mainistemasi ruuathan on ihan jees. Vielä kertauksena:

Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
2/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut aikoinaan mieleen, että joku vois ajatella siitä mitään, kun söin joka päivä riisiä ja papuja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ketään ei kiinnosta. Mutta täytyy tunnustaa, että itse joskus katson säälien työkaverien salaattieväitä ja ajattelen, että he eivät osaa tai jaksa tehdä oikeaa ruokaa. Yleensä jostain syystä nämä kaupan salaatteja syövät ovat ylipainoisia.

Elämässä on muutakin pääomaa kuin raha ja sen kulutus. Sinulla selvästi on elämänhallintaa, aikaa, taitoa tehdä ruokaa ja säästää jne. Sen sijaan itsetuntoa sinulta puuttuu.

Minulla on ollut kyllä joskus eväänä sushia, mutta sekin on ollut itse tehtyä. Kokeile vaikka sushikulhoa evääksi. Se on helppo tehdä, keität ja maustat riisin ja panet päälle valitsemasi täytteet, jotka voivat olla myös edullisia (esim. kurkku, muut vihannekset, kananmuna).

Vierailija
4/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vessaan syömään, ettei kukaan näe.

Vierailija
5/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään hävettävää ruoissasi

Vierailija
6/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin minulla on eväänä itsetehtyä kotiruokaa ja muilla juurikin noita salaattibaarien lajitelmia. Kokkaustaitojani ihaillaan yleisesti, ja ruoistani ollaan selvästi kateellisia. Pari tätiä oikein arvuuttelee, mitä hyvää minulla tänään mahtaa olla loihdittuna. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että olen nuorehko mies naisvaltaisella työpaikalla.

Vierailija
7/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla tuntuu olevan todella heikko itsetunto kun tuollaisestakin voi kehittää ongelman. Todennäköisintä on tosiaan, että muut eivät huomaakaan ruokiasi, tai jos huomaavat, niin pitävät niitä parempina kuin omiaan.

Vierailija
8/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nekin kotona syö ihan tavallista ruokaa.

Vierailija
9/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee kaiken.

Työkaverisi syövät kallista salaattia, näyttääkseen, että syö terveellisesti ja kevyesti. Kotona todennäköisesti otetaan pullapussi esille ja vedetään kaksin käsin tai käydään hesen luukulla, että jaksaa taas selvitä työpäivän kevyesti.

Sä syöt sen sijaan rehellistä ruokaa, joka on itsesi mielestä maittavaa, edullista ja pitää nälkää poissa. Kotona ei oo kiire vetää jotain vaan voit rauhassa alkaa valmistelemaan päivällistä ja seuraavan päivän eväitä.

Vierailija
10/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne ratkaisee kaiken.

Työkaverisi syövät kallista salaattia, näyttääkseen, että syö terveellisesti ja kevyesti. Kotona todennäköisesti otetaan pullapussi esille ja vedetään kaksin käsin tai käydään hesen luukulla, että jaksaa taas selvitä työpäivän kevyesti.

Sä syöt sen sijaan rehellistä ruokaa, joka on itsesi mielestä maittavaa, edullista ja pitää nälkää poissa. Kotona ei oo kiire vetää jotain vaan voit rauhassa alkaa valmistelemaan päivällistä ja seuraavan päivän eväitä.

Itseäni hävetti syödä töissä, kun muut kauhisteli annoksiani. Syön isoja annoksia, vaikken ole kovin iso kokoinen. Lisäksi ruoka kuului etuihin, koin järkevämmäksi tankata töissä ”ilmaista” ruokaa ja kotona sitten pärjäsin esim leivällä. Säästin ja ruoka oli todella hyvää ja erilaisia vaihtoehtoja. Halusin maistella vähän kaikkea. Piti vaan muuttaa omaa asennetta ja toisten kuittailuista tokasta, että kasvava nuori tarvitsee paljon ruokaa! Tai että ei näillä palkoilla ole kotona varaa syyä tai muuta vastaavaa. Ajattelin mielessäni, että siinäpä popsii sitä salaattia pienen annokset ja nälkäisenä menet kotiin tekee ruokaa. Minä sen sijaan vältyn kokonaan ruoan teolta ja säästän ison summan rahaa.

Vierailija
11/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin toimin kuten ap. Ihan sama mitä muut syövät tai ajattelevat. Töissä kyllä maistuu hyvin pari päivää vanha keitto. Ja kiitoksena ruoanteon vaivasta, rahani riittää moneen muuhun kuin ylihintaiseen salaattiin. Esimerkkinä vuosittain kivaan matkaan. Samoin jos käyn ravintolassa syömässä porukalla, otan todellakin yleensä vettä kuin sen naurettavan ylihintaisen tipan viiniä. Ajatelkoot muut mitä hyvänsä. Juon viinini sitten siellä reissussa vähän halvemmissa maissa 👍

Vierailija
12/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika kova häpeämään kaikkea muutakin.

En osaa samaistua häpeämiseen, mutta osaan samaistua siihen, että syön työpaikalla lounaseväänä halpaa kotiruokaa.

Vierailija
14/14 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän söisin mieluiten kotiruokaa mutta kun ei jaksa / ei ehdi niin pakko hakea kaupasta jotain.