Millainen ihminen ottaa pienen räksyttävän koiran?
Kerrostalooni on ilmeisesti muuttanut tällainen tyyppi, jolla on sellainen pieni rottamainen koira, oisko chihuahua tms. ja se piski räksyttää kimeällä äänellään koko ajan! Ihan järkyttävän ärsyttävä ääni, jota saa koko talo kuunnella aina kun se lähtee lenkille. Asun 9.kerroksessa ja se korvia vihlova räksytys kuuluu kadulta asti jos on ikkunat auki. Miksi kukaan haluaisi tuollaisen hermoja raastavan olion? En vaan voi käsittää miksi joku vapaaehtoisesti pitäisi noin hirveää ”koira”rotua. Olis vaan ottanut sen lemmikkirotan, samannäköinen kuitenkin suunnilleen ja ainakin rotta on hiljainen!
Kommentit (13)
Mulla on tuollainen koira, syitä sen ottamiseen monia. Se syö aika vähän, ei tarvitse tunteja ja kilometrikaupalla liikuntaa, vaan mulle sopivasti (päivittäin kolme lenkkiä, joista iltalenkki 30-45 min, viikonloppuna sitten enemmän, saatetaan tehdä parin tunninkin lenkki), haukkumisen olen saanut kuriin määrätietoisella kasvatuksella. Se ei saa räksyttää. Muutakin olen opettanut. Tässä maailmassa koiran pitää käyttäytyä, olen kertonut sille ja ihan hyvin on mennyt oppi sen pieneen pyöreään päähän.
Minäkin ihmettelen.... tuossa koirassa ei ole mitään arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen koira, syitä sen ottamiseen monia. Se syö aika vähän, ei tarvitse tunteja ja kilometrikaupalla liikuntaa, vaan mulle sopivasti (päivittäin kolme lenkkiä, joista iltalenkki 30-45 min, viikonloppuna sitten enemmän, saatetaan tehdä parin tunninkin lenkki), haukkumisen olen saanut kuriin määrätietoisella kasvatuksella. Se ei saa räksyttää. Muutakin olen opettanut. Tässä maailmassa koiran pitää käyttäytyä, olen kertonut sille ja ihan hyvin on mennyt oppi sen pieneen pyöreään päähän.
Pullahteleeko sen silmät useinkin ulos ”pienestä, pyöreästä päästä”?
Ei ole koiran syy, jos sitä ei osata kouluttaa. Moni ottaa pienen koiran ajatuksella, että se on helppo ihan vaan siksi, että on pieni. Pieni koira tarvitsee koulutuksen samalla tavalla, kuin isokin. Koirien käytösongelmat on paljon osaamattoman ihmisen syytä.
Joku vanhempi mies tulee pyörällä pieni koira kopassa tuohon viereiseen lähimetsikköön lenkille.
Se pieni koira haukkuu siinä kopassa niin innoissaan, että kohta päästään lenkille. Minusta se innostuneisuus vain huvittaa, mutta jos kotonaankin noin haukkuu niin voi naapuriparat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullahteleeko sen silmät useinkin ulos ”pienestä, pyöreästä päästä”?
Ei, se ei ole puhdasrotuinen, vaan chihuahuan ja parin muun pikkukoiran sekoitus, hyvin pieni kuitenkin. Ei ole sellaisia silmiä.
Kyllä ne voi opettaa olemaan haukkumatta koko ajan. Näköjään ei osaa tai halua.
ylipainoinen, joka ajattelee että laihtuu kun käy sitten talon nurkalla kävellen ja voi sanoa harrastavansa liikuntaa tinderissä
Mun talossa sama, tein juuri isännöitsijälle valituksen jatkuvasta räksyttämisestä.
En mäkään keksi yhtään syytä miksi joku ottaisi vaivoikseen mitään koiraa, saati sitten tuollaista räjäyttävää pikkurakkia, jonka isompi kissa tai rotta syö.
Muistan vuosia takaperin uutisen, kuinka koira oli Amerikassa kuollut valtatiellä. Uutinen meni niin, että kaksi kuljettajaa oli alkanut riitelemään, ja toisen koira oli räksyttänyt avonaisesta ikkunasta, ja toinen tarttunut kiinni ja viskannut ajoradalle.
Näen sieluni silmin tuollaisen mulkosilmän räksyttävän.... kaikki sympatiat sen ajoradalle heittäneelle!
Ei pieni koira hauku, jos sen opettaa nätisti ja keksii tekemistä koiralle - on myös koirakamerat. Vain kouluttamattomat koirat haukkuvat, yksinäiset tai jos on jokin tarve ym.
Joo ne pikkuset räksyttäjärodut on ihan hirveitä. Ihmisten pieleen mennyt jalostuskokeilu.