Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netflixin dokumenttisarja The Family

Vierailija
20.08.2019 |

Nyt on kiinnostavaa settiä. Kannattaa katsoa.
Kannattaa jopa hankkia Netflix ihan vain katsoakseen tämän dokumenttisarjan.
Huom! Netflixillä on ilmainen kokeilukuukausi alussa jonka voi perua ilman ongelmia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan opetus : mitä tahansa voi ja saa tehdä kunhan sen tekee "Jeesuksen nimessä".

Jeesus olisi ihmeissään nykymaailmassa saadessaan selville mihin kaikkeen hän onkaan antanut mandaatin :D.

Vierailija
2/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipa saanut kovin hyvia arvosteluja tuo. Alun irralliset "dramatisoinnit" jotka tuntuvat pakotetuilta, plus etta kunnon todisteita ei saatu kasaan koko dokumenttisarjan aikana...

Aion silti katsoa kylla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjan opetus : mitä tahansa voi ja saa tehdä kunhan sen tekee "Jeesuksen nimessä".

Jeesus olisi ihmeissään nykymaailmassa saadessaan selville mihin kaikkeen hän onkaan antanut mandaatin :D.

Ja toinen opetus on se että aivan kaikki, kansanmurhat, pahoinpitelyt, rai skaukset jne. täytyy antaa anteeksi tämän kristillisyyden lokaan vetävän koneiston jäsenille ja "ystäville". Siksi heitä ei rangaista niistä kunnollisesti.

Vierailija
4/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eipa saanut kovin hyvia arvosteluja tuo. Alun irralliset "dramatisoinnit" jotka tuntuvat pakotetuilta, plus etta kunnon todisteita ei saatu kasaan koko dokumenttisarjan aikana...

Aion silti katsoa kylla. 

Koko nykyaika on todiste tästä. Ja sarja tarjoaa kyllä roppakaupalla lisää.

Vierailija
5/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mädännäinen systeemi alkaa paljastua kokonaisuudessaan.

Oikeasti en voi tarpeeksi kiittää tämän sarjan tekijöitä tämän tuomisesta ihmisten tietoon.

Vierailija
6/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa perus suomalaisten menestyskin näyttäytyä ihan uudessa valossa...

Vierailija
7/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskotko Jeesukseen?"

"En."

"No alapas uskoa niin me annetaan sinulle rahaa, paljon rahaa."

"Ok."

Vierailija
8/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän järjestön lonkerot ulottuvat muuten myös Suomeen mutta senhän joku jo mainitsikin.

9/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vasta pari ensimmäistä jaksoa, joissa kuvaillaan yhteisön jäsenyyttä, hierarkkisuutta, sääntöjä, lojaaliustestejä, rituaaleja jne. Perus kulttijuttuja siis.

Yhteisön uskon keskiössä vaikuttaa olevan, ei Jumala ja Hänen Sanansa, vaan yhteisö itse. Minulle tuli siitä mieleen kirkkokeskeinen kristillisyys ja klerikalismi.

Luin sarjasta kirjoitettuja kriittisiä arvioita, joissa pohdittiin, missä määrin sarja ja Jeff Sharletin paljastuskirja, jolle se perustuu, ovat luotettavia ja missä määrin kyseessä on lähinnä salaliittoteoria.

Vierailija
10/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa oikeasti tämä dokumenttisarja. Silmänne avautuvat.

Vierailija
11/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen katsonut vasta pari ensimmäistä jaksoa, joissa kuvaillaan yhteisön jäsenyyttä, hierarkkisuutta, sääntöjä, lojaaliustestejä, rituaaleja jne. Perus kulttijuttuja siis.

Yhteisön uskon keskiössä vaikuttaa olevan, ei Jumala ja Hänen Sanansa, vaan yhteisö itse. Minulle tuli siitä mieleen kirkkokeskeinen kristillisyys ja klerikalismi.

Luin sarjasta kirjoitettuja kriittisiä arvioita, joissa pohdittiin, missä määrin sarja ja Jeff Sharletin paljastuskirja, jolle se perustuu, ovat luotettavia ja missä määrin kyseessä on lähinnä salaliittoteoria.

Nykytodellisuus kyllä tukee tämän sarjan väitteitä. Se selittäisi paljon asioita.

Esim. "perhearvojen" suosion äkillinen kasvu, oikeistosiiven suosion rakettimainen nousu samaan aikaan ympäri maailmaa, naisten polkeminen (" heidän tulee palvoa miestään kuin Jumalaa") jne.

Tämä kaikki käy järkeen.

Vierailija
12/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Nykytodellisuus kyllä tukee tämän sarjan väitteitä. Se selittäisi paljon asioita.

Esim. "perhearvojen" suosion äkillinen kasvu, oikeistosiiven suosion rakettimainen nousu samaan aikaan ympäri maailmaa, naisten polkeminen (" heidän tulee palvoa miestään kuin Jumalaa") jne.

Tämä kaikki käy järkeen.

...Jordan Pedersonin ja kavereiden esiinmarssi.........

Vierailija
13/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyksen resepti, dokumentin (sarjan) mukaan:

1 Ole miespuolinen

2 Usko häikäilemättömän yhteisön puheet siitä että olet "Jumalan valitsema menestykseen"

3 Rukoile asioita ja kun rikkaat kaverisi toteuttavat nämä toiveet, pidä sitä merkkinä siitä että tosiaan olet "Jumalan valitsema johtaja".

4 Jos mokaat, käy ehtoollisella. Syntisi ovat siten poispyyhityt. Näin toimii esim. Trump.

Vierailija
14/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain katsomisen päätökseen ja tiivistyyhän tuossa koko kristillis-oikeistolainen maailmankatsomus kokonaisuudessaan. He ovat "menestyjiä" koska Jumala "rakastaa heitä".

Eli siis jos rukoilen uutta mersua joka "auttaa minua liikkumaan paikasta toiseen ja näin tekemään Jeesuksen työtä", upporikkaat, vaikutusvaltaiset sedät kuulevat tämän ja seuraavana aamuna mersu odottaa pihamaallani, kyse oli siitä että Jeesus rakastaa minua?

He käyttävät jopa itse järjestöstään ja poliittisista päättäjistään nimitystä Kristillinen Mafia, ja juuri siitähän tuossa on kysymys.

Vierailija
15/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko toiminta on alusta alkaen perustunut kirjaselle, johon on poimittu Jeesuksen mieluisimmat raamatunkohdat? Ja kuviteltu että siinä on kaikki mitä oletettu Jeesus on koskaan sanonut? Aivan käsittämätöntä.

Hyvin vaikea kuvitella että Jeesus tukisi kapitalismia ja harvainvaltaa.

Jeesus itse oli rutiköyhä ja esim. rahanlainaajat inhottivat häntä. Hän vihasi muiden ihmisten riistämistä rahan takia (mitä on kapitalismi tiivistettynä).

Miten on mahdollista oikeuttaa oma rikastuminen ja rahan pitäminen "oman porukan" käsissä Jeesuksella, joka oli kaikkea tätä vastaan?

Olisiko Jeesus tosiaan halunnut että demokratiaa ei olisi ja "Jumalan valitut" käärisivät koko yhteiskunnan hillot omiin taskuihinsa?

Vierailija
16/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin vastaehdokkaalle tulee kovat ajat..paitsi jos on itsekin saman kerhon jäsen.

Eikös Trumpin pitänyt olla "poliittista eliittiä" vastaan? Nyt unohtui kertoa että hänet itsensä nosti valtaan upporikas "kristillinen" eliitti.

Vierailija
17/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset dokkarit on kyllä huonoja. Tämä myös huonosti tehty. Kauheasti tätä näyteltyä pätkää tässä, ei meinaa jaksaa kattoa. Ja aina nämä samat maneerit, puhutaan hönkimällä ja plimputusmusiikkia taustalla. Jos ei pian ala tuleen asiapitoisempaa niin ei tätä kyllä jaksa kattoa.

Vierailija
18/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain naapureiden haastatteluja. 😑 tulis nyt jotain muutakin kuin juoruja

Vierailija
19/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain naapureiden haastatteluja. 😑 tulis nyt jotain muutakin kuin juoruja

Joo, ekassa osassa. Tuossa on neljä muutakin osaa jotka valottavat järjestön ja koko kristillisen oikeiston toimintatapaa.

Vierailija
20/29 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain päätökseen tuon, kyllähän tuo silmiä avasi. Tietyllä tavalla palaset loksahtivat kohdilleen. Huh!