Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset: Voiko uskoa sekä jumalaan että avaruusolioihin?

Vierailija
20.08.2019 |

Onko ne avaruusoliot sit samassa asemassa kuin ihmiset? Minne ne menee kuoltuaan?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin voin. En siis sinänsä "usko" eli en tiedä onko avaruudessa olioita vai ei, mutta ei olisi mikään teologinen kriisi jos olisi. Jeesuksen pelastustyö on nimenomaan ihmiskunnan takia tehty asia. Jos niitä muunlaisia korkeasti tietoisia olentoja on, voihan olla ettei ne ole edes "syntiinlangenneita" eivätkä tarvi mitään pelastusta. Ja jos tarvivat, niillä varmasti on omat messiaansa heidän lajiaan ja kulttuuriaan. 

Taivas... Luulen ettei se ole välttämättä mitään mitä osaamme vielä kuvitella, ja että kaikki puheet siitä on vertauskuvia. On mahdollista että se, jonkinlainen "hengellinen todellisuus" jossa kaikkien kehot on erilaisia kuin aineelliset ruumiit, olisi samakin kaikille. Mutta voisihan se olla, että paratiisi on jokaiselle lajille tai jopa yksilölle sellainen mitä se eniten on kaivannut ja rakastanut, eli erilainen ihmisille kuin muille.

Vierailija
2/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin voin. En siis sinänsä "usko" eli en tiedä onko avaruudessa olioita vai ei, mutta ei olisi mikään teologinen kriisi jos olisi. Jeesuksen pelastustyö on nimenomaan ihmiskunnan takia tehty asia. Jos niitä muunlaisia korkeasti tietoisia olentoja on, voihan olla ettei ne ole edes "syntiinlangenneita" eivätkä tarvi mitään pelastusta. Ja jos tarvivat, niillä varmasti on omat messiaansa heidän lajiaan ja kulttuuriaan. 

Taivas... Luulen ettei se ole välttämättä mitään mitä osaamme vielä kuvitella, ja että kaikki puheet siitä on vertauskuvia. On mahdollista että se, jonkinlainen "hengellinen todellisuus" jossa kaikkien kehot on erilaisia kuin aineelliset ruumiit, olisi samakin kaikille. Mutta voisihan se olla, että paratiisi on jokaiselle lajille tai jopa yksilölle sellainen mitä se eniten on kaivannut ja rakastanut, eli erilainen ihmisille kuin muille.

Hmm, eli jumalaa tarvitaan siis oikeastaan vain korjaamaan oma mokansa, kun loi synnit ja sellaisen ihmisen joka niihin lankeaa. Turha kierre. Olisi luonut paremman ihmisen tai sitten vain päättänyt, ettei syntiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat avaruusolioilla? Tietoisia ja älyllisiä olentoja, jotka ovat saaneet syntynsä maapallon ulkopuolella?

En itse usko sellaisten olemassaoloon enkä ole koskaan ollut erityisemmin kiinnostunut koko aiheesta.

Olen havainnut, että monesti ihmiset (ei varmaankaan kaikki!), jotka sanovat uskovansa avaruusolioihin ja sen lisäksi sanovat olevansa kristittyjä, ovat usein hyvin keskittyneitä avaruusoliouskoon ja pyrkivät hanakasti tulkitsemaan Raamatun kertomuksia siten, että ne todistaisivat ja tosiasiassa kertoisivat avaruusolioista! Heidän uskonsa avaruusolioihin vaikuttaa Raamatun tulkinnan kautta voimakkaasti kristilliseen uskoon, jolloin kristinusko onkin alisteinen avaruusoliouskoon nähden.

https://www.gotquestions.org/aliens-Christian.html

Linkissä on englanninkielisiä pohdintoja aiheeseen liittyen.

4/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne avaruusoliot sit samassa asemassa kuin ihmiset? Minne ne menee kuoltuaan?

Raamatun mukaan Jumala lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiset, jotka Hän oli luonut omaksi kuvakseen maapallolle. Avaruusoliot, jos kuvitellaan että sellaisia olisi, eivät olisi ihmisiä.

Vierailija
5/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Tapoja uskoa on yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Silloinkin kun kuulutaan samaan yhteisöön tai lahkoon tai luetaan niitä samoja tekstejä. Kaikilla on silti se oma tapansa tulkita, antaa merkityksiä, painottaa, sävyttää, muistaa, toteuttaa, ymmärtää... joten variaatiota on to-del-la paljon. Usein pointtina kuitenkin on, ettei korosteta niitä eroja, vaan etsitään yhtäläisyyksiä. Muuten kaikki keskustelu ja kanssakäyminen olisi jotain pilkunviilausta ja riitaa tulkinnasta. Useimmille samassa yhteisössä oleville riittää kun ollaan "samoilla linjoilla" ja vaikka ufoihin uskomista moni ei edes ottaisi puheeksi, koska ei haluta liikaa rikkoa harmoniaa.

Ja ihan riippuu uskonnostakin, mutta ei ainakaan kristinuskossa ole mitään sellaista, mikä suoraan ja ehdottomasti kieltäisi kaikenlaiset alienit ja entiteetit.

Vierailija
6/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Rinnakkaistodellisuudet, multiversumi ja muut kvanttifysiikan ilmiöt ovat ihan täysin normaaleita ja erilaiset sivilisaatiot ovat myös saman junalan (kosmisen älyn) luomaa. Ap kysyi että minne avaruusoliot menevtä - eivät sen kummempaan paikkaan kuin ihmisetkän, opettelevat kehittymään syklisen elämänkierron puitteissa niinkuin ihminenkin.

Ja huomaathan - me olemme niiden mielestä avaruusolentoja :)

Vierailija
7/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti uskovainen määritelmällä että uskon avaruusolioihin. Maailmankaikkeus on niin iso että pidän epätodennäköisenä etteikö muuallakin olisi elämää. Eri asia on saadaanko niihin koskaan mitään yhteyttä valtavista etäisyyksistä johtuen. Jumalaan en kuitenkaan usko mutta pidän mahdollisena että joku toinen avaruusolioihin uskova niihin uskoo.

Vierailija
8/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Rinnakkaistodellisuudet, multiversumi ja muut kvanttifysiikan ilmiöt ovat ihan täysin normaaleita ja erilaiset sivilisaatiot ovat myös saman junalan (kosmisen älyn) luomaa. Ap kysyi että minne avaruusoliot menevtä - eivät sen kummempaan paikkaan kuin ihmisetkän, opettelevat kehittymään syklisen elämänkierron puitteissa niinkuin ihminenkin.

Ja huomaathan - me olemme niiden mielestä avaruusolentoja :)

Kvanttifysiikkaa ei ole olemassa. Näin sanoi fyysikko. On vain teorioita kvantti-ilmiöistä.

Vierailija
9/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Jumalahan on loihtinut vain ihmisen, eläimet ja kasvikset ja tän maapallon. Mikään tän ulkopuolinen ei ole Jumalan vaikutuspiirissä eikä hälle kuulu. Jumala painostaa vain meitä täällä.

Vierailija
10/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta. - Kun katsoo öistä taivasta, niin minusta olisi jotenkin itsekästä ajatella, että maapallomme olisi ainoa paikka, jossa olisi elämää. joten vailla parempaa tietoa uskon, että muuallakin maailmankaikkeudessa on tai saattaa olla -paremman ja kuvaavamman termin-  puuttuessa avaruusolioita. 

Vierailija
11/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan sellaisena kuten kysyit ja jota olen siis ihminen.

Olen katsonut hiljattain maailmankaikkeuttamme universumia netistä ja ja... en nähnyt mitään avaruusolioita. Kiellän ne koska ne eivät kuulu meidän ihmiskunnan maailmankaikkeuteen ja galaksiin.

Uskon että jos kiellon sijaan myöntäisin ne ja uskoisin näihin myöntyviin kommentteihin niin ne voisivat toki ilmaantua mutta aurinkokuntamme lyhennettynä ihmiskunnan maailmankaikkeudesta ja galaksista ei sovi universumin kanssa niin että olisi avaruusolioita ja ihmisiä. Se kerta kaikkiaan ei sovi meille ja siksi jumala auttaa meitä siinä. Pidän tämän pitkäjänteisenä enkä harhaile koska tämä on äärettömän herkkä aihe meidän mentaalisuudesta jonka kanssa ei sovi pelleillä jos haluaa tulevaisuudessa 11planeettaa ihmisasutuksella 7planeetan sijaan aurinkokuntaamme.

Vierailija
12/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tietää, onko avaruusolioita ja mitä ne ovat? Tässä on tyhjentävä vastaus tutkijalta, joka tutki ufo/humanoidikontakteja kokeneita ihmisiä.:

https://luominen.fi/verho-nousee-ufo-ilmion-edesta-gary-bates-haastatte…

Tunnen kolme ufokontakteja kokenutta, ja olen päätynyt samaan tulokseen kuin tutkija Joe Jordan. Ja olen kristitty.

Vierailija
13/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufot ovat demoneja jotka pystyvät ottamaan minkä hahmon tahansa.

Luominen.fi-sivulla oli hyvä juttu amerikkalaisesta miehestä joka alkoi tutkia ufo-kohtaamisia: jos henkilö alkoi peloissaan rukoilla kristinuskon Jumalaa, ufo hävisi.

-> miksi muka älykkäät ja humaanit avaruusoliot, jotka on seilanneet avaruudessa urheasti miljoonia kilometrejä, yhtäkkiä pelkäisivät jos joku Pentti Purakainen hokee Jeesus-nimeä? Niinpä.

Raamatussa sanotaan että saatana on "ilmavallan hallitsija" ja operoi "taivaan avaruuksissa".

Mutta joka turvaa Jeesukseen, voi olla varma ettei koskaan kohtaa ufoja isommassa mittakaavassa, saattavat jonkin verran yrittää näyttäytyä uskovalle mutta eivät pysy kauaa.

Vierailija
14/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The truth is out there! kirjoitti:

Haluatko tietää, onko avaruusolioita ja mitä ne ovat? Tässä on tyhjentävä vastaus tutkijalta, joka tutki ufo/humanoidikontakteja kokeneita ihmisiä.:

https://luominen.fi/verho-nousee-ufo-ilmion-edesta-gary-bates-haastatte…

Tunnen kolme ufokontakteja kokenutta, ja olen päätynyt samaan tulokseen kuin tutkija Joe Jordan. Ja olen kristitty.

Ehdit samaan aikaan...Joe Jordanin nimeä mäkin muistelin. :)

Vierailija
15/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ja kristinusko on sanoma pelastumisesta. Se kattaa kaikki, myös erilaiset muut uskomukset.

Vierailija
16/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruustieteilijän sijainen. kirjoitti:

Olen katsonut hiljattain maailmankaikkeuttamme universumia netistä ja ja... en nähnyt mitään avaruusolioita. Kiellän ne koska ne eivät kuulu meidän ihmiskunnan maailmankaikkeuteen ja galaksiin.

Uskon että jos kiellon sijaan myöntäisin ne ja uskoisin näihin myöntyviin kommentteihin niin ne voisivat toki ilmaantua mutta aurinkokuntamme lyhennettynä ihmiskunnan maailmankaikkeudesta ja galaksista ei sovi universumin kanssa niin että olisi avaruusolioita ja ihmisiä. Se kerta kaikkiaan ei sovi meille ja siksi jumala auttaa meitä siinä. Pidän tämän pitkäjänteisenä enkä harhaile koska tämä on äärettömän herkkä aihe meidän mentaalisuudesta jonka kanssa ei sovi pelleillä jos haluaa tulevaisuudessa 11planeettaa ihmisasutuksella 7planeetan sijaan aurinkokuntaamme.

Meillä on kiistattomasti toinen universumi mistä ei sovi mitään.

Ihminen on ihmiseltä ihminen. Tätä asiaa jumalakin näkee. Ihminen ihmiselle. Idiotismiin ei ole varaa jos nyt haluan kuten haluan 11planeettaa universumin ihmisasututettuihin aurinkokunnan planeettoihin jotka ovat merkuriuksesta pois katsottuna 7 kunnes tulee 4 lisää ilman avaruusolioita.

Merkurius on velkaa marssille. Tai miksi ikinä sitä maailmankaikkeudessa voi kutsuakkaan.

Vierailija
17/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaruustieteilijän sijainen. kirjoitti:

Meillä on kiistattomasti toinen universumi mistä ei sovi mitään.

Ihminen on ihmiseltä ihminen. Tätä asiaa jumalakin näkee. Ihminen ihmiselle. Idiotismiin ei ole varaa jos nyt haluan kuten haluan 11planeettaa universumin ihmisasututettuihin aurinkokunnan planeettoihin jotka ovat merkuriuksesta pois katsottuna 7 kunnes tulee 4 lisää ilman avaruusolioita.

Merkurius on velkaa marssille. Tai miksi ikinä sitä maailmankaikkeudessa voi kutsuakkaan.

Uskonnot eivät ole mustan aukon tuodessa osa meitä koska ihminen on ja pitää käsittää jumalan siihen ja jumalan ihmisen siihen. Vain ihmisellä on voimaa 4 planeetan tuomiseksi meidän ihmis atomien turvaamiseksi seuraaville planeetoille, emme kuole ns. Koskaan.

Kristinuskonnolla ei ole tekemistä tämän kanssa mutta katolilaisella kirkolla on.

Kristinuskonto tuo 10planeettaa meille tuhoten merkuriuksen ja marsin ihmisplaneetalle. 11on kestävämpi ja haasteellisempi kehitys. Numero 11on myös hengellisempi mitä katolilaisella kirkolla on kuin kristinuskonnolla ei ole hengellisyyttä.

Vierailija
18/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.crystalinks.com/ufojesus2.jpg

jeesuksen kaste ja enkeli siunaa

Vierailija
19/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nämä alienit ovat langenneita enkeleitä eli demoneja. Ei kristitty voi palvella kahta herraa.

Lopun aikojen alien-harhaopista löytyy paljon opetusta youtuben profeetoilta

esim.

todella laaja ja hyvä video

Vierailija
20/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi syntynyt siihen hengellisyyteen minkä sain isältäni niin minä haluaisin olla atomi chilistä eli chili seuraavassa elämässä joka luo atomeita joko meidän ihmisplaneettaan tai sitten mustaan aukkoon josta 4planeettaa tuo ne atomit kierrosta takaisin. Mustan aukon sisältä ei myöskään sovi puhua. Se ei kuulu meille jos ja kuin kunnioitan ihmisenä ihmisiä ja hengellisyyttämme jonka.sain lahjaksi. Se on ainoa rikkauteni sen lisäksi mitä minulta ollaan riistetty ja toivon sitä jaloa esinettä takaisin ihmiskunnan äänestyksen merkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi