Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hölmöläinen ostaa auton velaksi? Ollaan miehen kanssa tälle kikateltu

Vierailija
19.08.2019 |

Eli emme ymmärrä, kuka tyhmeliini ostaa AUTON velaksi. Mitä järkeä niinku? Mielestämme ei yhtään mitään. Aja sellaisella autolla, johon on sulla on varaa? Eiks nii?

Jussi & Salla

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tule, uuden auton arvo laskee vuositasolla 15-30%. Eli se teidän 20 tuhannen euron auto on vuoden päästä 16 tuhatta. Eli 4000€ vuodessa käkättimeen, vaikka et aja metriäkään sillä autolla. Parempi vauhtoehto olisi ollut ostaa vaikkapa 3000€ auto, sitä olisi voinut korjata tonnilla ja rahaa olisi palanut saman verran.

Jos tonni riittää ja itse haluan myös huolettomuutta. Tien päälle jääminen koettu, ei ollut mukavaa. Koettu myös miten auto menee pajalle korjattavaksi ja selviääkin lisää korjattavaa muutaman kerran. Se alkuperäinen vika 300-400 euron arvoilla poikinutkin kasan muita. Sitten hurautat katsastukseen, missä todetaan syitä hylkyyn tai vähintään ennustetaan mistä ensi vuonna hylätään. Teen vapaalla jotain mielekkäämpää kuin asioin korjaamon kanssa.

Vierailija
22/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutaitoinen ja mukavuudenhaluinen ihminen.

Auto EI ole investointi vaan puhtaasti kulu. Siihen ei kannata pääomia kiinnittää vaan nimenomaan ostaa lainalla, jos ylipäätään ostaa.  Leasingit vielä valitettavasti kalliimpia kuin arvonalenema. Autokaupassa kokoajan tarjolla rahoitusta 0-2% todellisella korolla, joten järkevämpää ostaa rahoituksella ja pitää rahat sijoituksissa.

Minä ostan auton silloin kun huvittaa, ja ostan sen hintaisen että olen valmis kuukaudessa lyhennystä maksamaan, ja aina rahoituksella. Kyllä noilla sijoituksilla pari jaguar e-pacea ostaisi halutessa, mutta ei mitään järkeä. Tällä hetkellä ei tosin enää ole rahoitusta nykyisestä autosta jäljellä, mutta uusi on jo ostettu, muttei vielä saatu kun toimitusaika on tosi pitkä jostain syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ostaa auton rahoitusyhtiön kautta, koska on järkevämpiäkin sijoituksia kuin auto. Eli raha voi tuottaa sijoitettuna. Autohan on aina huono sijoitus.

Vierailija
24/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap:lle kuuluu miten kukin autonsa maksaa. Taidatte olla sossun elättejä. Kuuleppas, jotkut menee joka päivä töihin sillä velka-autolla, että tekin luottotuedottomat luuserit saatte sen leivän kannikan ja romuautonne maksettua.

Vierailija
25/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ostaa auton rahoitusyhtiön kautta, koska on järkevämpiäkin sijoituksia kuin auto. Eli raha voi tuottaa sijoitettuna. Autohan on aina huono sijoitus.

Auto ei ole sijoitus ensinkään. Minusta väärin puhua "huonosta sijoituksesta". Auto on oikeasti puhtaasti liability.

Vierailija
26/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa autoja, kun mamma ja pappa voi ostaa sellaisen lahjaksi?

Sixten 42 v.

Vierailija
27/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisintä on että auton arvo ei riitä takaukseksi autolainasta,silti rahoitusta tyrkytetään.

Vierailija
28/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ihminen, joka tarvitsee auton päästäkseen töihin. Vai olisiko parempi olla vastaanottamatta työpaikkaa johon julkiset eivät kulje?

Oman autoni (vanhan kotteron) olen ostanut käteisellä. Ymmärrän että ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia, ja kaikilla ei aina ole käteistä edes sen vanhan kotteron ostamista varten.

Ex ajoi rakennusaikana kolarin, ja vakuutuskorvausten saaminen kesti kun piti selvittää ensin kenen syytä kolari oli. Rahat tulivat kyllä, mutta viiveellä. Tässä välissä mä kävin nostamassa asuntolainaa lisää rakentamista varten ja ostettiin edullinen auto.

Vierailija
29/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi ihminen, joka tarvitsee auton päästäkseen töihin. Vai olisiko parempi olla vastaanottamatta työpaikkaa johon julkiset eivät kulje?

Oman autoni (vanhan kotteron) olen ostanut käteisellä. Ymmärrän että ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia, ja kaikilla ei aina ole käteistä edes sen vanhan kotteron ostamista varten.

Ex ajoi rakennusaikana kolarin, ja vakuutuskorvausten saaminen kesti kun piti selvittää ensin kenen syytä kolari oli. Rahat tulivat kyllä, mutta viiveellä. Tässä välissä mä kävin nostamassa asuntolainaa lisää rakentamista varten ja ostettiin edullinen auto.

Vaikka olisi käteistä niin sitä on täysin turhaa sitoa autoon.

Vierailija
30/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hot tuollainen kikattava ”mies”.

Tässäpä näämme taas asenteen mikä on syvällä yhteiskuntamme rakenteissa. Naisille tämä käytösmalli on ok, mutta meis ei näin saa tehdä ilman että häntä halveksutaan. Kaksinaamistahan tämä taas, ei mitään uutta.

Vierailija
31/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohan on keskimäärin mahottoman huono sijoitus, mutta jos löysää rahulia on ja haluaa ajella nautinnollisesti, niin ehkä sellainen ostaa velaksi. Itse ostaisin halvimman mahdollisen kotteron käytettynä, jos edes ajaisin.

Itseasiassa me laskettiin että uuden auton ostaminen parin vuoden lainalla tulee halvemmaksi kuin halvin mahdollinen kottero. Ei tarvitse siihen muutamaan vuoteen huolehtia katsastuksista, takuu on voimassa ja hintaan kuuluu myös määräaikahuollot. 

Todennäköisyys myös sille että autoa pitää heti vaihtaa on pienempi. 

Toki ei ostettukaan mitään useamman kymmenen tuhannen autoa. 

600 euron kottero, satasen huolto, pelkkä liikennevakuutus 160 vuodessa. Aika edukas osamaksu saa olla, jos halvemmalla pääsee. Kalliimpaa remppaa ei kannatakkaan käyttää, romikselle ja toinen tilalle.

En hetkeäkään usko, että tämmöistä kotteroa ajaa tuolla satasen huollolla kuukautta kauempaa. Sitten tuleekin jo 500 euron huolto.

Vierailija
32/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohan on keskimäärin mahottoman huono sijoitus, mutta jos löysää rahulia on ja haluaa ajella nautinnollisesti, niin ehkä sellainen ostaa velaksi. Itse ostaisin halvimman mahdollisen kotteron käytettynä, jos edes ajaisin.

Itseasiassa me laskettiin että uuden auton ostaminen parin vuoden lainalla tulee halvemmaksi kuin halvin mahdollinen kottero. Ei tarvitse siihen muutamaan vuoteen huolehtia katsastuksista, takuu on voimassa ja hintaan kuuluu myös määräaikahuollot. 

Todennäköisyys myös sille että autoa pitää heti vaihtaa on pienempi. 

Toki ei ostettukaan mitään useamman kymmenen tuhannen autoa. 

600 euron kottero, satasen huolto, pelkkä liikennevakuutus 160 vuodessa. Aika edukas osamaksu saa olla, jos halvemmalla pääsee. Kalliimpaa remppaa ei kannatakkaan käyttää, romikselle ja toinen tilalle.

Tarkistahan tuo liikennevakuutuksen hinta. Lisäksi unohdat autoveron, joka vanhoissa kotteroissa on kallis, katsastusmaksu ja uusintakatsastukset, renkaat ja kuluvat osat jne. Ja aina pelko, jättääkö tien päälle vai ei ja sitten ollaa ruikuttamassa muita apuun.

Vierailija
33/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viidakon sanonta: "Hulluilla on halvat huvit".

Vierailija
34/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää välittää siitä, millainen auto kenelläkin on? Eiks se ole vähän 80-lukuista?

Pirjo ja Yrjö.

Vierailija
35/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistaminen ei taida enää olla nykypäivää.

Vierailija
36/36 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä ja kuulla, kun mies kikattelee, minä olen jo vanha ihminen ja moista en ole koskaan kuullut ja nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi