Voiko jauhelihan korvata soijarouheella?
Kommentit (18)
Voi. Mutta kannattaako, se on ihan eria asia.
Ei voi. Miksi hyvä ruoka pitäisi korvata sonnalla?
Kunhan et tarjoa sitä soija-allergikolle...
Useimmissa resepteissä voi. Ruoka voi kaivata vähän enemmän rasvaa esim. oliiviöljyä.
Itse lisään jauheliharuokiin mukaan soijarouhetta tai sitten laitan pelkällä soijaruoheella esim. lasagnen.
Mä usein korvaan. Esim. tänään söin soijalasagnea
Jos syö sitä soijarouhesapuskaa kolme kertaa suuremman annoksen kuin jauhelihaversiota, niin saa saman määrän proteiinia.
Itseäni miehenä todella arveluttaa kaikki soijapitoinen. Mistäänhän en mitään tiedä, mutta olen useasta lähteestä kuullut että soija ei todellakaan ole miehelle hyväksi, vaikuttaen ilmeisesti testotasoihin, eli mieheyden ytimeen. En tiedä onko tämä pelkkää myyttiä, mutta toistaiseksi en ole halunnut riskeerata.
Vierailija kirjoitti:
Mä usein korvaan. Esim. tänään söin soijalasagnea
Ihan kaikki ei ymmärrä hyvästä ravinnosta.
Soija todettiin terveydelle haitalliseksi jo 70-luvulla ja nykyään se on vielä geenimanipuloitua. Kasvatuksessa käytetään syöpää aiheuttavaa glyfosaattia.
https://www.momsacrossamerica.com/gmo_impossible_burger_positive_for_ca…
Vierailija kirjoitti:
Jos syö sitä soijarouhesapuskaa kolme kertaa suuremman annoksen kuin jauhelihaversiota, niin saa saman määrän proteiinia.
Eikä ihmisen elimistö pysty edes hyödyntämään kasvisproteiinia :D:D
Kyllä voi. Noudata pussin kyljessä olevaa ohjetta. Jos ei maistu niin korvaa esim. vain puolet jauhelihasta.
Älä lähe tolle tielle. Tulet pettymään kun soija on mitä on. Terveys ei ainakaan kohene sillä vaikka olisi eko-soijaa.
nO ei todellakaan. On kuin sahanpurua söisi. On ollut kärsimystä päästä siitä eroon ujuttamalla sitä eri ruokiin.
Voi