Tekisitkö abortin jos sikiöllä olisi down
Tai jos sillä olisi oikein paha vamma? Esim anenkefalia. Itse tekisin. En kyllä voisi pitää sellaista lasta :(
Kommentit (9)
Tietysti. En välttämättä itseni takia (lapsen voi aina hylätä laitokseen) vaan sen vammaisen ihmisen takia.
Mistä mä sen tietäisin? Nyt on helppo sanoa vaikka mitä kun ei oo pakko.
Mua hävettäis jos mulla olis vammainen lapsi (siis semmoinen mistä näkee selvästi että on pahasti vammainen)
Tekisin. Musta ei olis erityisalojen äidiksi joten parempi mulle ja sille sikiölle.
Tekisin. Olen huono ihminen, mutta tulen vaivatta raskaaksi. Tekisin siis abortin ja yritettäisiin hetken päästä uudestaan, mieluummin en enää tulisi raskaaksi kuin saisin vaikeasti vammaisen lapsen.
Eri asia olisi sitten jos vamma todettaisiin vasta hyvin myöhään. Vielä rv 20 paikkeillakin tekisin abortin jos vauva olisi vaikeasti vammainen (minun maailmassani down on aina). Hirveintä tuossa vain on, että lapsivesipunktion tulokset saattaa saada vasta rv 23+:kin ja vauva on silloin jo aika iso.
Yllätysdownin (vamma selviää syntymän jälkeen) todennäköisesti pitäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettäis jos mulla olis vammainen lapsi (siis semmoinen mistä näkee selvästi että on pahasti vammainen)
Siis iik, noloo! Voi luoja mikä kommentti!!
Tekisin.