Saahan jokainen tehdä osa-aikatyötäkin
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin mutta sitä on hyvin vähän tarjolla. Lukuunottamatta siivoustöitä.
Eikös ravintola- ja kaupanalat oo ihan perinteisesti osa-aikatöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ravintola- ja kaupanalat oo ihan perinteisesti osa-aikatöitä?
Kyllä mutta jos mietitään aloja joihin minulla on työkokemus.
Mielestäni osa-aikatyötä pitäisi olla enemmän tarjolla! Teen tällä hetkellä osa-aikatyöstä omasta halusta, mutta kiven alla oli sellaista saada. Ehdottomasti enemmän osa-aikatyötä tarjolle ja sen mahdollistamista.
Ja kyllä, tämä näkyy elintasossani. Tämä on valinta. Olen näin paljon onnellisempi.
Voisihan sen 300e/kk tienata, niin ei vaikuttaisi työmarkkinatukeen.
Miksi ei julkisen sektorin virastoaikana tehdyissä töissä voitaisi siirtyä nelipäiväiseen, kuusituntiseen viikkoon? Tämä vaikuttaisi tuottavuuteen positiivisesti, joten palkanalennukselle ei ole perustetta. Tylsää istua tyhjän panttina toimistossa somea selaten vain koska "pakko". Mieluummin nämä ihmiset voisi olla senkin ajan kotona tai harrastamassa jotakin.
Haluaisin tehdä osa-aikatyötä. Meillä töissä aika moni haluaisi, mutta ne, joilla siihen ei ole lakisääteistä syytä (pienet lapset) tai kyse ei ole osa-aikaeläkkeestä, niin saamme tehdä sitä vaihtelevasti. Parhaiten osa-aikainen onnistuu loppusyksystä ja talvisin, mutta huhti-syyskuu välillä ei lainkaan. Olen tästä syystä miettinyt vakavasti työpaikan vaihtoa. Itse haluaisin tehdä 80-85% työaikaa (nyt 100% työaika tarkoittaa 39h/viikko).
Minulla on korkeakoulututkinto ja teen koulutustani vastaavaa työtä.