Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennakoiva lastensuojeluilmoitus

Vierailija
19.08.2019 |

Kellään kokemusta? Mitähän tämä mahtaa pitää sisällään?

Minusta teki kaupungin sosiaalityöntekijä ennakoivan lasun, koska olen raskaana ja olin noin viikon verran ilman asuntoa. Odotin siis asunnon vapautumista, ja majailin ystävillä sen aikaa. Tuntuu ihan järjettömältä, varsinkin kun en tiedä mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä se kaupungin sosiaalityöntekijä tiesi asiasta?

Vierailija
2/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaupungin sosiaalityöntekijä oli ylipäätään tietoinen asumistilanteestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarkoittaa että sua kytätään seuraavat 18v.

Vierailija
4/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä se kaupungin sosiaalityöntekijä tiesi asiasta?

Jouduin ottamaan yhteyttä, kun kela aiheetta hylkäsi vuokravakuuden kyseiseen asuntoon. Ja tottakai selitin tilanteen kokonaisuudessaan sosiaalityöntekijälle, että on vähän kiire kun ei ole omaa kotia. Oli siitä hyötyäkin, hän huomasi että asunto ei olekkaan ylikallis (vesi sisältyi vuokraan, mitä kela ei vissiin tajunnut :D) ja kela korjasi päätöksen. Mutta lisäksi käteen jäi tuo lasu.

Vierailija
5/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet persaukinen tuleva au-äiti? Siitä se lasu johtuu.

Vierailija
6/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut asunnoton, et tule toimeen ilman yhteiskunnan tukia ja ilmeisesti yh? Kyllä tuossa on jo huolta kerrakseen, kun mietitään sen tulevan lapsen elämää.

Vierailija
7/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että avun saanti eri tahoille helpottuu.

Esim.päiväkodissa teemme välillä ennakoivia lastensuojeluilmoituksia yhdessä perheen kanssa ( yhdessä sovitusti) ihan sen vuoksi, että heidän on helpompi saada apua. Ja nämä perheen kanssa tekemämme eivät koskaan ole johtaneet myöhemminkään mihinkään huostaanottoihin, kun sitä niin moni pelkää täällä.

Vierailija
8/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa työelämässä aina ollut, ensimmäistä kertaa ikinä nyt olen ollut 2 kuukautta työtön. Ikinä hakenut mitään tukia opiskeluaikoja lukuunottamatta. Ettäpä niin.

Vierailija
9/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanne oli hetken aikaa se, että asuntoa ei ollut ollenkaan tiedossa? Mutta jos asia on nyt korjattu, odotat yhteydenoton lastensuojelun sossulta ja elämä jatkuu. Ei tarkoita automaattisesti asiakkuutta.

Vierailija
10/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa työelämässä aina ollut, ensimmäistä kertaa ikinä nyt olen ollut 2 kuukautta työtön. Ikinä hakenut mitään tukia opiskeluaikoja lukuunottamatta. Ettäpä niin.

Olet persaukinen tuleva au-äiti.

Vierailija
11/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut asunnoton, et tule toimeen ilman yhteiskunnan tukia ja ilmeisesti yh? Kyllä tuossa on jo huolta kerrakseen, kun mietitään sen tulevan lapsen elämää.

Tarpeeni tukiin ei ollut kun tämä vuokravakuus lähinnä, ensi kuussa jään äitiysvapaalle, ja kyllä, ihan sen perusteella mitä tienasin viime vuonna niin maksetaan ihan mukavasti. En ole yh, eikä ole mitään ongelmia ollut ikinä, enkä minkään sosiaalitoimen tms asiakas. Sen takia tämä tilanne naurattaakin.

Vierailija
12/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeni tukiin ei ollut kun tämä vuokravakuus lähinnä, ensi kuussa jään äitiysvapaalle, ja kyllä, ihan sen perusteella mitä tienasin viime vuonna niin maksetaan ihan mukavasti. En ole yh, eikä ole mitään ongelmia ollut ikinä, enkä minkään sosiaalitoimen tms asiakas. Sen takia tämä tilanne naurattaakin.

Miksei se aviomiehesi sitten maksanut takuuvuokraa tai majoittanut sinua?

Vierailija
13/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tilanne oli hetken aikaa se, että asuntoa ei ollut ollenkaan tiedossa? Mutta jos asia on nyt korjattu, odotat yhteydenoton lastensuojelun sossulta ja elämä jatkuu. Ei tarkoita automaattisesti asiakkuutta.

Ei, vaan asunto oli kokoajan tiedossa. Minun piti vaan odottaa että se vapautuu.

Vierailija
14/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo asunto, niin tuskin mitään, jos kaikki on muuten kunnossa. Saattavat alkuun katsella, miten teillä menee vauvan kanssa, mutta jos kaikki sujuu, niin tuskimpa perhetyötä isompaa tarjoavat. Ikä vaikuttaa myös paljon, kuinka tarkkaan haluavat seurata arjen sujumista, alaikäisiä ja nuoria aikuisia tarkemmin, kuin vanhempia. Otat rennosti ja leikit niiden kanssa sen verran kuin tarvitsee, otat kotiisi vastaan ja olet oma itsesi. Sulkevat kansion melko nopeaa, kuin jos alkaisi tappelemaan periaatteista, niinkuin täällä jotkut tykkää tapella.

Vierailija
15/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytäänkö asiassa, te joilla ei ole asiasta mitään kokemusta niin voitte mennä muualle. Ahdisti ehkä inasen, kun koen olevani ihan normaali, vastuullinen ihminen ja halusin kysellä ennakkoon että mitä tämä mahtaisi pitää sisällään.

Vierailija
16/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vastuullinen ihminen ei ajaudu tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
17/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että itse vapaaehtoisesti odotan viikon kivan asunnon vapautumista ystävieni luona? Voi luoja. Tässä kun ei ole mistään muusta kyse.

Vierailija
18/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että itse vapaaehtoisesti odotan viikon kivan asunnon vapautumista ystävieni luona? Voi luoja. Tässä kun ei ole mistään muusta kyse.

Se että pariskunta odottaa lasta niin persaukisena ettei vuokravakuuteen ole rahaa.

Vierailija
19/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen kanssa asuitte siis molemmat tutuilla ja vaikka tienaattekin mukavasti, ei vuosien varrella ole säästynyt esim. takuuvuokran suuruista summaa teille yhdessä. Ok.

Vierailija
20/28 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut työelämässä, ja myöhemmän kommentin perusteella et myöskään ole yh, mutta silti teillä ei ollut puolisosi kanssa varaa vuokravakuuteen? Kuulostaa oudolta. Itse olen opiskelija ja mieheni pätkätyöläinen/tällä hetkellä työtön, eli tässä elämäntilanteessa juuri niitä hirveitä tuilla eläjiä. Olemme myös perheellisiä. Silti säästäväisesti eläen olemme aina pystyneet maksamaan omat vuokravakuutemme, ja itse olen ollut sillä opiskelijan minimiäitiysrahalla... Ihmetyttää vaan, miten työssäkäyvällä(/-käyvillä?) ei ollut tässä tapauksessa yhtään säästöjä, joihin turvautua vakuuden maksamiseksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi