Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hevarit ei aina tunnu tietävän mistä heidän rakastamissaan örinäkappaleissaan lauletaan

Vierailija
19.08.2019 |

Todella moni dikkaahevimetallia ja blackiä, mutta ystävä oli aivan äimänä kun kaivoin netistä tämän lembibiisin sanat ja selvisi että biisissä ylistetään Jeesusta ja Jumalaa koko biisin ajan. Oli kuunellut kyseistö biisiä jo kuitenkin jo 15 vuoden ajan eikä vieläkään tiennyt mistä siinä lauletaan. Aika paljon muutenkin noissa black- ja hevibiiseissä on hengellistä sanomaa ja ne on lähempänä gospelia tai rukousta kuin populaareja rovkbiisejä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omissa piireissäni on tärkeää tutustua myös lyriikoihin. Ne ovatvarsnkn bm:ssä tärkeitä.

Hevipiireissä yleensä lauluissa voi olla kohtuu runsastakin hengellistä sanomaa mutta bm:ssä ei, ellei kysymys ole unblackistä. Kerro toki esimerkkejä jos olet eri mieltä?

Vierailija
2/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä biisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa. 

Vierailija
4/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa lyriikat. Minua ei. Jossain vanhassa konserttivideossa on muuten hauskana yksityiskohtana että yleisö laulaa mukana jotain iron maidenin kitaramelodiaa. Fear of the dark: Dada dada dada dada ...

Vierailija
5/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkee kielipää, jos ei sanoja tajua noin pitkään kuunneltuaan.

Vierailija
6/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen ja uskovainen on ihan eri asia.

minä kuuntelen enimmäkseen nyt folkmetallia ja se kumpuaa pakanuudesta.

Vierailija
7/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tämä, ylipäätänsä mun on vaikea saada selvää laulujen sanoista vaikka leffat ja sarjat tulee ilman tekstejä katottua ja töissäkin enkkua välillä puhuttua. Nykyisin kuuntelen enimmäkseen instrumentaaleja.

Vierailija
8/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heviä kuunteleviakin on joka lähtöön (kuten myös muita musiikkityylejä). Olen tältä palstalta joskus lukenut hääparista, joka valitsi häätanssikseen Sonata Arctican Tallulahin. 

Vierailija
9/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvin havaittavissa Rammsteinin keikalla. Kaikenlaista hiihtäjää siellä fanittin Du Hastia, mutta ehkä puolet porukasta ei osaa saksaa sen enempää. Saati että olisi perehtynyt bändin sanomaan provokatiivisia videoita enempää.

10/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulee että joissain BM-lyriikoista lauletaan Jeesuksesta, on kyllä aika kujalla koko genrestä.

Tässä kaikille kiva pieni aamun piristäjä:

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
11/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Jos luulee että joissain BM-lyriikoista lauletaan Jeesuksesta, on kyllä aika kujalla koko genrestä.

Tässä kaikille kiva pieni aamun piristäjä:

.

Noni, siinä pappi jakaa kristillistä lähimmäisenrakkautta nuorelle pojalle.

Vierailija
12/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin välitä biisien sanoista, paitsi NSBMmää en kuuntele.

Vierailija
13/13 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliakin on niin monenlaista. Itse en innostu bläkkiksestä vaan kuuntelen lähinnä power metallia, jota on olemassa niin kristillistä, ei-uskonnollista kuin pakanallistakin.