Minne veisin askartelutarvikkeita?
Meillä lapset ovat jo teinejä ja kaapeista löytyi paljon kaikkia kivoja askartelutarvikkeita, esim. erilaisia värillisiä kartonkeja, papereita, silkkipaperia, huopaa, helmiä, strasseja, printattuja värityskuvia, tarroja, askartelusavea, höyheniä, styroxpalloja jne.
Mukana on myös hieman erikoisempia juttuja esim. Sinooperista ostettu aika iso nätti uutta vastaava styrox-kissa, puinen korurasia ja vaikka mitä kivaa. Olemme lajitelleet kaiken siististi.
Mietin jotakin perhepäivähoitajaa, mutta mietin, että hoitaja saisi hepulin tällaisen määrän kanssa. Jossakin päiväkodissa taas tästä määrästä ei tule lapsille kuin paha mieli ja kun joitakin tavaroita on vain se yksi, niin se ärsyttäisi vain.
Ottaisikohan joku tällaista tavaraa vastaan? Kierrätyskeskukseen en halua niitä viedä, siellä on vastaavanlaista roinaa ihan tarpeeksi ja he nakkaisivat ne menemään. Espoossa ollaan.
Kommentit (12)
Sairaalan lastenosastolle ja lastenkotiin tms.
Mitä jos facen kautta vaikka vähävaraisille lapsiperheille tai muille jotka tykkää askarrella mut ei oo oikeen varaa ostaa tarvikkeita? Kato vaikka joku lahjoitetaan -face ryhmä tai askartelu ryhmä facesta ja tarjoo siellä.
Ottaisikohan joku kehitysvammaisten tai kuntoutujien päivätoiminta niitä vastaan?
Minä olen vienyt pari kertaa tarvikkeita päiväkotiin, vaikkei kaikkea olekaan ollut 30 kappaletta. Luotan siihen, että koulutetut työntekijät osaavat suunnitella sopivia askarteluja annetuista tavaroista.
Pistä pakettiin ja joulun alla patakeräyspisteelle.
Itse olen tehnyt ja lähettänyt yllätyspaketteja tuntemattomille ihmisille ja myös lähettänyt postissa.
Vie lähimpään päiväkotiin, eskariin tai iltapäiväkerhoon.
Vierailija kirjoitti:
Pistä pakettiin ja joulun alla patakeräyspisteelle.
Itse olen tehnyt ja lähettänyt yllätyspaketteja tuntemattomille ihmisille ja myös lähettänyt postissa.
Tai joulupuukeräykseen ne uudet ja käyttämättömät. Sekalaiset käytetyt pienellä hinnalla tori.fi
Päiväkoti tai iltapäiväkerho. Tai sitten otat yhteyttä johonkin tuntemaasi perhepäivähoitajaan tai sen pomoon perhepäivähoidonohjaajaan ja kysyt, että olisiko mahdollista jakaa ne useamman perhepäivähoitajan kesken. Perhepäivähoitajat tekevät yleensä yhteistyötä keskenään jos asuvat esimerkiksi samassa kylässä tai kaupunginosassa, eli pystynevät kyllä järjestämään jaon ihan keskenänsä sopimallakin.
Kuvaat koko setin ja laitat faceen myyntiin. Menee nopeasti kaupaksi ja saat vähän rahaakin muuhun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan lastenosastolle ja lastenkotiin tms.
Mietin, että olisin vienyt joskus sairaalaan leluja ja pelejä, mutta siellä ei oteta ilmeisesti ihan kaikkea sekalaista enää, koska tavaroiden pöpöttömyydestä ei ole takeita.
Laita Toriin tai Facebookin lahjoitetaan-osastolle. Lähtee heti.