Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella ja tehdä lapsia HIV-positiivisen kanssa?

Vierailija
18.08.2019 |

Voisitko seurustella ja tehdä lapsia HIV-positiivisen kanssa? Olettaen että hänen lääkitys toimii eikä hän pystyisi tartuttamaan HIViä?

Kerrothan vielä sukupuolesi ja ikäsi :)

Voisitko seurustella ja tehdä lapsia HIV-positiivisen kanssa?

Vaihtoehdot

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. Hiv ei ole enää samanlainen kuolemantuomio kuin oli -80 luvun alussa.

Vierailija
2/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota tarpeeksi lääkkeen tehoon että uskaltautuisin yhdyntään Hiv potilaan kanssa. M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin ja nuorempana seurustelinkin. Olen terve edelleen! 😊 N38

Vierailija
4/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voisinko. N24

Vierailija
5/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muutenkin HIVtä pidetään vieläkin kuolemantautina. Mielestäni kouluissa pitäisi opettaa enemmän siitä ettei näin enää ole, mutta tietysti painottaa kondomin käyttöä aina. Minä voisin seurustella ja tehdä lapsia HIV-positiivisen kanssa. N23

Vierailija
6/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa muutenkin HIVtä pidetään vieläkin kuolemantautina. Mielestäni kouluissa pitäisi opettaa enemmän siitä ettei näin enää ole, mutta tietysti painottaa kondomin käyttöä aina. Minä voisin seurustella ja tehdä lapsia HIV-positiivisen kanssa. N23

Sulle olisi ok jos joku tartuttaisi sinuun Hivin? Tai lapseesi??

Vierailija
7/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle olisi ok jos joku tartuttaisi sinuun Hivin? Tai lapseesi??

Missä minä niin sanoin? Mainitsin että HIV:sta pitäisi puhua enemmän. Ihmisillä on aivan liikaa ennakkoluuloja kyseisestä sairaudesta. 80-90-luvulla mm. pelättiin että HIV tarttuu halauksesta tai syljestä. Vieläki nuo harhaluulot elävät ja jotkut ihmiset vieläkin ”pelkäävät” HIV-positiivisia.

Vierailija
8/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin seurustella. Itse olen ollut HIV+ vuodesta 2005. Sain sen yhdenillan jutulta. HI-Virusta ei ole pystynyt mittaamaan verestäni vuoden 2006 jälkeen, eli en pysty virusta tartuttamaan muihin henkilöihin edes suojaamattomassa seksissä. Lapseni joka syntyi 2011 ei ole HIV-positiivinen, eikä lapsen isäkään.

Tämän viruksen kanssa pystyy elämään aivan normaalia elämää, vaarantamatta kenenkään terveyttä. N48

Vierailija
9/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mikäli nuo ehdot täyttyisivät.

N24

Vierailija
10/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Tää on vähän sama kysymys kuin "voisitko seurustella ihmisen kanssa jolla on flunssa?"

M25

Vierailija
11/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helevetti!! KUKA HALUAA TIETOISESTI SEURUSTELLA SAIRAAN KANSSA?

Vierailija
12/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi seurustella tuollaisen ihmisen kanssa kuin sinä? 🙄

Vierailija
13/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ihmisiä siinä missä muutkin.

Vierailija
14/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ihmisiä siinä missä muutkin.

Sairaita ihmisiä joiden ei todellakaan kuulu lisääntyä.

Vierailija
15/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

nainen 26

Vierailija
16/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin erittäin ihastunut voisin seurustella jos hän olisi lääkityksellä. Kehitysmaissa en voisi seurustella, sillä en uskoisi lääkkeiden tehoon. Lapsia voisin tehdä jos olisin rakastunut. M28

Vierailija
17/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. M44

Vierailija
18/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voisin.

Vierailija
19/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisin seurustella. Itse olen ollut HIV+ vuodesta 2005. Sain sen yhdenillan jutulta. HI-Virusta ei ole pystynyt mittaamaan verestäni vuoden 2006 jälkeen, eli en pysty virusta tartuttamaan muihin henkilöihin edes suojaamattomassa seksissä. Lapseni joka syntyi 2011 ei ole HIV-positiivinen, eikä lapsen isäkään.

Tämän viruksen kanssa pystyy elämään aivan normaalia elämää, vaarantamatta kenenkään terveyttä. N48

Uskon kyllä, että voi elää normaalia elämää, mutta esimerkiksi noiden lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä tiedetä. Nykyinen lääkitys on vain noin 20 vuotta vanha ja silti vieläkin on hiv-positiivisia, joille ei löydy sopivaa lääkecocktailia.

Minua hieman ärsyttää se, että hivistä yritetään tehdä sellainen kuin siitä ei olisi kenellekään mitään vaivaa. Toki on paljon hiv-positiivisia, jotka voivat elää normaalisti, mutta kuten kirjoitin niin on silti pieni osa, joille ei löydy toimivaa lääkeyhdistelmää. Lisäksi ne lääkkeet pitää yleensä ottaa säännöllisesti eli siitä pitää olla tarkka. Osaan maailman maista ei pääse hiv-lääkkeiden kanssa, yhdessä vaiheessa (10 vuotta sitten) näitä maita oli noin 70, mukaan lukien Yhdysvallat, mutta nykyisestä tilanteesta en ole varma.

Osaan maista ei voi muuttaa HIV-positiivisena, joten kyllähän tässä on monta asiaa mitkä tuo ylimääräisiä ongelmia.

On silti hienoa, että suuren osan elämä on kuitenkin normaalielämää.

Vierailija
20/20 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tähden en voisi. Surrogaatti äiti tai adoptio voisi tulla kysymykseen.