Olen normaalipainoinen enkä laihdu
Painoindeksi 23,3 ja haluaisin laihtua muutaman kilon.
Aloitin teeenaamisen yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon 3 vk sitten. Tähän mennessä tuloksena +1 kg.
-kolmijakoinen rankka salitreeni runsaasti vapaita painoja käyttäen. Kolme salitreeniä viikossa. Joka salitreenin aloitan juoksemalla vartin juoksumatolla
- 2 krt viikossa tunnin lenkki ripeää kävelyä ja kevyttä hölkkää yhdistäen
- 2 lepopäivää
- terveellinen ruokavalio, jossa runsaasti proteiinia ja kasviksia. Ei vaaleaa leipää, harvemmin pastaa. Ei karkkia tai muitakaan makeita herkkuja. Päivän pääaterialla maltillinen annoskoko.
Hitosti motivoi jatkaa kun painon suhteen suunta on vain ylöspäin?? Mikä tässä nyt menee väärin?
Kommentit (25)
Ei kaikilla tuloksia tule nopeasti. Uskon, että nopeita tuloksia on vaikea saada kun varsinaista ylipainoa ei ole.
Mulla BMI suunnilleen sama ja ihan samat kokemukset. Tässä ei varmaan auta kuin joku raju pussikeittokuuri.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa proteiinia
No ei kyllä ole liikaa proteiinia. Ihan normaalisti proteiinia. En tarkoittanut että syön pelkkää lihaa ja rahkaa.
/ap
Ei kai aloittaja laihdukaan kun syö liikaa proteiinia.
n30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa proteiinia
No ei kyllä ole liikaa proteiinia. Ihan normaalisti proteiinia. En tarkoittanut että syön pelkkää lihaa ja rahkaa.
/ap
Ekassa viestissä kuitenkin hehkutit runsailla proteiineilla.
Päätä, että tuo on sinulle pysyvä elämäntapa, oli paino mitä tahansa. Unohda vaaka vaikka puoleksi vuodeksi, voit sitten tsekata mitä se näyttää jos siltä tuntuu. Vaa'an luku on vain numero ja jos olet normaalipainon sisällä sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä.
Miksi laihtuisit jos kerran syöt itsellesi sopivan määrän ruokaa? Pelkkä liikunta ei laihduta vaan kalorivaje.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laihtuisit jos kerran syöt itsellesi sopivan määrän ruokaa? Pelkkä liikunta ei laihduta vaan kalorivaje.
Entä jos lisää liikuntaa mutta syö saman verran kuin ennen? Silloinhan liikunta laihduttaa!
Ehkä olet ns.optimaalisessa painossasi. Kun ihminen on/pääsee omaan normaaliin painoonsa, painonpudotus hidastuu. Jos haluat laihtua, sinun tulee nähdä nälkää. Itse olen 55kg/160cm ja tästä on todella vaikea saada painoa alemmas. Kerran olen onnistunut näännyttämään itseni 47kg ja söin käytännössä 1dl joka ruualla. Olen koko ajan nälkäinen, mutta siihen alkoi tottua. Sitten yhtäkkiä paino alkoi laskea ja laskikin sitten sen 8kg. Mutta paremmassa hapessa olen nyt taas kun painoni nousi takaisin. Toisaalta myös painoni ei tästä hevillä nousekkaan...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet ns.optimaalisessa painossasi. Kun ihminen on/pääsee omaan normaaliin painoonsa, painonpudotus hidastuu. Jos haluat laihtua, sinun tulee nähdä nälkää. Itse olen 55kg/160cm ja tästä on todella vaikea saada painoa alemmas. Kerran olen onnistunut näännyttämään itseni 47kg ja söin käytännössä 1dl joka ruualla. Olen koko ajan nälkäinen, mutta siihen alkoi tottua. Sitten yhtäkkiä paino alkoi laskea ja laskikin sitten sen 8kg. Mutta paremmassa hapessa olen nyt taas kun painoni nousi takaisin. Toisaalta myös painoni ei tästä hevillä nousekkaan...
Yhdyn tähän. Uskon että kaikilla on ns. luonnollinen paino johon kehon jojon tavoin aina palaa. Eikö painoindeksi 23 ja risat oo ihan ok, jos se siinä nurkilla pysyy eikä lähde ylittämään 25:ttä :)
Oletpa läskissä kunnossa. Sinun pituiselle n. 40 kg olisi maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Vlcd dieetti. Kannattaa kokeilla
Mahtaako olla turvallinen normaalipainoiselle? Sehän on tarkoitettu jos BMI on yli 35
Salitreeni, terveellinen ruokavalio ja riittävä lepo tarkoittavat että lihaksesi kasvavat. Katso mielummin rasvaprosenttia kuin painoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa läskissä kunnossa. Sinun pituiselle n. 40 kg olisi maksimi.
Näetkö sieltä ruudun läpi minkä pituinen aloittaja on?
Ensinnäkin jätä se salilla juokseminen pois. Käytät alussa sen energian jonka tarvitse nostamiseen. Tämä on yleinen virhe mitä näkee salilla jatkuvasti kokeneillakin treenaajilla. Päätä oletko pupu vai et. Venyttele ennen ja jälkeen puntin noston lihakset lämpimiksi ja jäähdytele samaan tapaan, se riittää. Kävellä voit muina päivinä. Mitään poikkeavia ruokavalioita en näkisi järkeväksi. Syö mistä pidät ja keskity lihastreeniin niin se vetää kropan kokoon ja kiinteämmäksi.
Kun nuo kävely/hölkkälenkit vaihtuu pelkkään juoksuun, kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin jätä se salilla juokseminen pois. Käytät alussa sen energian jonka tarvitse nostamiseen. Tämä on yleinen virhe mitä näkee salilla jatkuvasti kokeneillakin treenaajilla. Päätä oletko pupu vai et. Venyttele ennen ja jälkeen puntin noston lihakset lämpimiksi ja jäähdytele samaan tapaan, se riittää. Kävellä voit muina päivinä. Mitään poikkeavia ruokavalioita en näkisi järkeväksi. Syö mistä pidät ja keskity lihastreeniin niin se vetää kropan kokoon ja kiinteämmäksi.
Paljon enemmän hyötyä siitä juoksemisesta on kuin jonkun puntin riuhtomisesta
Mikään ei välttämättä mene väärin, normaalipainon sisällä laihtuminen on yleensä paljon hitaampaa kuin ylipainoisen laihdutus. Kehollesi uusi, rankempi liikuntarytmi myös voi hetkellisesti nostaa vaa'an lukemaa nesteen muodossa. Komppaan aikaisempaa kommentoijaa siinä että keskity tekemään voimaharjoittelusta liikunnan kulmakivi. Juoksu, kävely ja muu aerobinen voi olla siinä sivussa, mutta painojen pitäisi olla se juttu johon laitat energiasi ensisijaisesti. Kannattaa myös luoda silmäys elämän muihin osa-alueisiin: Oletko stressaantunut? Saatko nukuttua kunnolla? Ehditkö palautua treenistä ennen seuraavaa? Oikutteleeko vatsa?
Jos olet jo valmiiksi hoikka ja elämäntavat ovat hallussa, parissakin kilossa voi kestää pitkään. Älä rääkkää itseäsi vaan keskity tekemään arkeesi hienosäätöä, jonka tiedät pystyväsi tekemään jatkossakin. Mulla ne loput 2kg normaalipainon sisäisessä laihdutusprojektissa lähtivät sillä että lopetin kokonaan leivän syömisen ja maitotuotteiden käytön. Onnea ja kärsivällisyyttä aloittajalle!
Liikaa proteiinia