Laihdutan ja deitti vie ravintolaan. Mitä voin tilata?
En todellakaan aio kertoa että laihdutan ja paikka on yllätys. Ei mikään salaattibaari ainakaan kun pitkän kaavan illallinen luvassa. Mitä yleisiä kevyitä ruokia voin tilata? Vain yksi ilta joo mutta syön nyt 1100 kaloria päivässä ja mulla kestää palata ruotuun jos sorrun. Kannattaako syödä koko päivän kalorit ravintolassa?
Kommentit (17)
Valitse raakoja tai vedessä keittämällä kypsennettyä ruokia ja pyydä tarjoilijalta tilatessa ruoka ilman rasvaisia kastikkeita tai jätä lisukkeet syömättä, levittelet vaan haarukalla lautaselle sitä mitä et syö, niin et näytä nirsolta.
Esim:
Alkupalaksi kirkaslieminen keitto tai graavikalaa
Pääruoaksi siikaa ja vihanneksia, pyydä höyrytettynä, ei paistettuna.
Jälkkäriksi pelkkä kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin tervettä laihduttamista jos yhden päivän ravintolakäynnistä tulee tuollainen ongelma. Uudet terveet elämäntavat eivät myöskään ole hallussa jos yhdestä ravintolakäynnistä menee kauan päästä takaisin normaaliin. Ja tuo kalorimäärä ei ole mitenkään terve. Saat ehkä nopeasti tuloksia mutta kilot tulevat takaisin sitten kun alat syömään normaalisti. Nyt pitäisi opetella uudet elämäntavat koko loppuelämäksi.
Mikä pointti kertoa näitä, eiköhän ap itsekin teidä olevansa ei-fiksu-laihduttaja.
Pahin mahdollinen vaihtoehto on mättää kaikki kalorit yhdellä aterialla. Tai oikeastaan se on vasta toiseksi pahin, ja kaikkein pahin on pakkomielteinen kalorien laskeminen.
Kai sinä tiedät, missä on paljon kaloreita: eniten rasvassa, toiseksi eniten turhissa hiilihydraateissa. Ravintola-annokset ovat kohtuullisen pieniä, joten tuskin niistä maailma kaatuu vaikka söisit kaiken. Valitse vähärasvaisia keitettyjä ja höyrytettyjä vaihtoehtoja, jätä paksut kastikkeet, maustevoit ym. syömättä eikä muutenkaan ravintolassa tarvitse kaapia lautasta puhtaaksi.
Se voisi tosin herättää kiusallista huomiota, jos syöt hyvin kevyesti vaikka olisit muutenkin liian laiha.
Syöt mitä haluat. Pari päivää kestää että paino palaa ennalleen. Jatkat siitä dieettiä.
Jätät perunat pois ja syöt kalaa tai kanaa vihanneksilla. Pyydä kastike erikseen, pari tippaa öljyä salaatin päälle tekee hyvää myös laihduttaessa.
Yksi ateria ei ratkaise suuntaan tai toiseen. Jos ylipäänsä olet päässyt deitille, painosi ei voi olla katastrofaalisen suuri tai sillä ei ole deitillesi ratkaisevaa merkitystä? Älkää stressatko niin paljon ihmiset. Joku voi tykätä juuri sinusta. :)
Mitä vain. Se on yksi ilta. Juokset kalorit pois vaikka ennakkoon. Ei kaadu dietti tuohon.
Onhan 110 kg pätkälle aika paljon. Tilaa tomaatti puolitettuna.
Mä olen nyt ekaa kertaa onnistunut dietissä ja jopa pitämään painon sen jälkeen kurissa. Jaan tähän vinkkini: syön mitä haluan. Siis kyllä: myös karkkia ja pitsaa. Mutta toki syön sitä vaan sitten vähemmän tai kevennän seuraavana päivänä. Apuna myös pätkäpaastoilen.
Toimii mulla ehkä sen takia, että diettien "ei saa syödä sitä eikä tätä" aiheutti mulle vaan sen, että mietin koko ajan, mitä en saa syödä ja sitten teki mieli vaan sitä.
ELi tähän perustuen AP - syö mitä ikinä listalta tekee mieli ja nauti siitä, menee deitti-iltakin paremmin.
Tilaat ihan mitä tahansa, ei se vaikuta sun painoon mitenkään.
Mitenkähän sun diettis muutenkaan onnistuu jos oot noin idiootti että täältä kyselet🤣
Joo samaa mieltä edellisen kanssa jos kerran kotona tiedät mitä syöt ja miten laihdut niin luulisi osaavan tilata ravintolassakin vai nytkö alat juuri dietille,täällä on näitä ihmeellisiä aloituksia sivu toimilla joku keksii näitä aikansa kuluksi?
Vierailija kirjoitti:
Jätät perunat pois ja syöt kalaa tai kanaa vihanneksilla. Pyydä kastike erikseen, pari tippaa öljyä salaatin päälle tekee hyvää myös laihduttaessa.
Vois äkkiseltään kuvitella, että ap:n deitti voisi hyvinkin tajuta, että laihiksella ollaan :D
Helpoin ratkaisu olisi ehdottaa jotain muuta tilalle. Menkää vaikka uimahalliin yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Helpoin ratkaisu olisi ehdottaa jotain muuta tilalle. Menkää vaikka uimahalliin yhdessä
Tämä voi olla paras. Tai lenkille. En ajatellut kun suostuin vaan kun oli niin hyvä tyyppi... Olen 160/55 ja tiputan viimeistä 3kg mikä tuli loukkaantumisen takia vuodelevossa niin ei ole varaa possuilla. Normipainon sisällä on tarkempaa kuin paljon pudottavalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla paras. Tai lenkille. En ajatellut kun suostuin vaan kun oli niin hyvä tyyppi... Olen 160/55 ja tiputan viimeistä 3kg mikä tuli loukkaantumisen takia vuodelevossa niin ei ole varaa possuilla. Normipainon sisällä on tarkempaa kuin paljon pudottavalla.
Ap
Aiotko lopun ikääsi olla syömättä ravintoloissa? Jos tuo kyseinen treffityyppi tykkää välillä käydä rafloissa, niin ette te kyllä sovi elämäntavoiltanne yhteen. Peru treffit.
Tai sitten opettelet tilaamaan järkevästi rafloissa, niin ettei siitä tule tällainen älytön ongelma. Ei siellä ravintolassa ole pakko mässyttää itseään ähkyksi tai tilata niitä raskaimpia annoksia. Järkeä saa käyttää.
Ei ole kovin tervettä laihduttamista jos yhden päivän ravintolakäynnistä tulee tuollainen ongelma. Uudet terveet elämäntavat eivät myöskään ole hallussa jos yhdestä ravintolakäynnistä menee kauan päästä takaisin normaaliin. Ja tuo kalorimäärä ei ole mitenkään terve. Saat ehkä nopeasti tuloksia mutta kilot tulevat takaisin sitten kun alat syömään normaalisti. Nyt pitäisi opetella uudet elämäntavat koko loppuelämäksi.