Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeat ajat ovat tulossa

Vierailija
18.08.2019 |

Kiina on ylläpitänyt maailman talouskasvua velkarahalla 10 vuotta. Kupla puhkeaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, ja Kiina ymmärtää tämän ja on jo valmistautunut ottamaan iskun vastaan.

Maailmanlaajuinen lama tulee aina. Se kuuluu markkinatalouteen. Ainoa asia mikä on varmaa on se että se tulee, mutta tietenkään tarkasti ei voida tietää koska ja miten suuresti.

Nyt kannattaa alkaa jo kovasti valmistautua tulevaan. Onko sinulla velkaa? Stressitestaa itsesi kunnolla, selviätkö korkeista koroista. Entä, jos puoliso jää työttömäksi? Entä jos kummatkin jäätte? Tai yritätte myydä taloa mutta niin yrittää moni muukin, ja lyhennykset rullaa vaikka ei ole rahaa maksaa.

Nyt kannattaa valmistautua jo kovasti tulevaan lamaan. Se on iso ja maailmanlaajuinen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole investoinut raskaasti velkaantuen tiettyjen tahojen yllytyksestä huolimatta.

Velkapääoma on sen verran matalalla tasolla, että reilukaan koronnousu ei heiluta budjettia.

Muutama vuosi sitten korkojen merkittävää nousua pitivät rahoitusasiantuntijat mahdottomana, koska EU ei salli sitä.

En vakuuttunut, vaan olen tyytynyt maltillisiin lainoihin.

Rohkea voi syödä toki rokan, mutta myös rotan...

Vierailija
22/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen mitenkään voi valmistautua. Ainoastaan kääntymällä Jumalan puoleen. Herra pitää omistaan huolen.

Herra antoi, Herra otti, tyydy siihen hottentotti!

Tuo ohjeesihan on sama kuin ohje pistää sormet korviin ja rallattaa kun kuulee jotain epämiellyttävää, mutta totta.

Psalmi121 jakeet 1 ja 2:

Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu? Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laman aikana korkojen pitäisi laskea...

Olisipa tuon tiennyt 90-luvulla, kun asuntolainojen korot heilui 15 prosentissa.

Vierailija
24/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lama tulee, mutta sitten taas nousukausi. Sitten on hyvä perustaa yritys uuteen nousuun. Nyt vain odotellaan, ja eletään suu säkkiä myöten. Sitähän on markkinatalous.

Kapitalismi on sairaus.

J.u.t.k.u.j.e.n keksimä velkaperusteinen talousjärjestelmämme on sairaus. Oletteko koskaan miettineet, minkä vuoksi koko maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa? Hoidetaanko joka paikassa taloutta huonosti? Vai olisiko vika sittenkin systeemissä?

Vierailija
26/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa sellainen kutina perseessä että ongelmia on tulossa ja epäilen että mulla ei ole jouluna enää työpaikkaa?? Töissä on nyt vähän sellainen meno että epäilen omistajan pistävän rahat omaan pussiin ja kioskin kiinni.

Tällaiselle vanhalle kehäraakille ei varmaan löydy töitä varsinkaan huonoina aikoina, lainaa on vielä jonkin verran ja jotenkin peruseläminenkin on kallista.

Talon jos joutuu myymään, mikä tuskin menee edes helposti kaupaksi, on mun elämäntyö vedetty vessassta alas eikä mitään jää.

Vierailija
27/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profetioita tulevista ajoista..

https://www.youtube.com/channel/UCDBwB_Md-B9uM7yrCPX_72w/featured

Jepjep, Viktor Klimenko profetoi 80- luvulla, että parin vuoden sisällä Neuvostoliitto valtaa Suomen, tulee 3. maailmansota, joh.ilm. tapahtumat ovat käynnissä...

Höyrypäitä riittää.

Ja meni roskalehden käsiinsä saaneelta pikkupojalta yöunet pitkäksi aikaa.

Vierailija
28/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kapitalismissa ole sinällään vikaa, sen sääntöjä vain ei noudateta. Jos pankki menee konkurssiin, sen pitäisi antaa kaatua. Typerät valtiot maksavat pankkien pelastamisen kerta toisensa jälkeen, ja pankit tietävät että riskin saa aina veronmaksajien piikkiin.

Valtioiden tulisi aina antaa pankkien kantaa itse riskinsä, ja konkurssitilanteissa palauttaa asiakkaiden rahat talletussuojaan asti. Valitettavasti elämme korruptiota, ja tämä ei toteudu.

Emme edes elä kapitalismia, vaan jotain ihan ihmeellistä hyväveli sosialismia.

Vierailija
29/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V 2008 lama iski muutamassa kuukaudessa niin että meidän alalla (logistiikka) pysähdys oli nopea.

Juuri kun oli vakinaistettu hyvää porukkaa niin irtisanomiset niille kaikille suurinpiirtein muutaman kuukauden kuluttua.

Konttorissa alettiin säästämään niin että meillä ei esim ollut paperia tulostimessa niin että olisi voinut tulostaa laskun asiakkaalle??! Ja lisää ei saanut tilata.

Meillä oli 350€/vuodessa käytettävissä hierontoihin,kuntosaliin, uimahalliin jne. Se otettiin ”väliaikaisesti” pois. Eipä ole vieläkään tullut takaisin.

Tässä maassa,jossa itse työskentelen hoidetaan irtisanomiset systemaattisesti ja ilman face factoria: kaikki laitetaan jonoon työsuhteen vakinaistamis päivämäärän mukaan. Sitten loparit tulee järjestyksessä viimeksi tulleille. Niin monelle kuin tarvitaan. Se tekee asiasta harvinaisen selkeän. Viimeksi irtisanomisilta säästyi päivän erolla, toinen oli palkattu xx.xx ja toinen x1.xx. Minusta se on oikeudenmukaista.

Itse olen selvinnyt jo kaksi kertaa irtisanomisilta, ja nyt olen jo 17 vuotta ollut joten tulen jäämään roikkumaan vaikka viimeiseen toimipisteeseen jos kaikki muut ajettaisiin alas...

Vierailija
30/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainat on jo maksettu pois ja säästöjä on monien vuosien kulutuksen edestä. Nykyinen työpaikka on kovapalkkainen ja vaimokin tienaa hyvin, mutta pakko myöntää että aika löysällä kädellä on kulutettukin. Jos työt loppuisivat, niin sitten karsittaisiin matkoista, palveluista yms. tuhlaamisesta. Itse voisin hyvinkin elää ilman "korkeaa elintasoa", mutta perheen puolelta saattaisi tulla pientä itkua. 

M42

Vierailija
31/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on tämän maailman viettelys. Saatana eli sielunvihollinen hallitsee tätä maailmaa. Raha, kuuluisuus, hienot tavarat, ne ovat kaikki maailmasta, ei Isästä. Jokainen joka haluaa kestävän perustan elämälleen, etsiköön ensin Jumalan valtakuntaa.

Hyvin näyttää raha kelpaavan myös uskovaisille. On kirkollisverot, kolehdit ym. lahjoitukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan