Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneen vatsavaivat ja koliikki

Hansu
17.08.2019 |

Hei,

Olen viikon ikäisen vauvan äiti ja huolissani vauvan vatsavaivoista. Etenkin syötyään vauvan vatsaa vääntää ja hän äheltää tuskaisena kakkaa. Kakka tulee joka syötön jälkeen.

Meillä on kokemusta koliikkivauvasta ja olenkin huolissani, että ennakoivatko nämä vatsavaivat koliikkia? Hän ei puolestaan kärsinyt näkyvistä ilma-/vatsavaivoista. Onko jollain kokemusta siitä, että myös muilla lapsilla on ollut koliikkia esikoisen jälkeen? Esikoisen ensimmäiset kuukaudet olivat raskasta aikaa ja huomaankin hormonihuuruissani pelkääväni koliikkia todella paljon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vatsavaivat valitettavasti pahenivat ajan kanssa. Vauva oli kovin itkuinen niiden vuoksi, mutta en osaa sanoa olivatko vatsavaivat ns. koliikkia vai nimenomaan suolisto-ongelmia.

Vierailija
2/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola täti auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoina viikkoina sitä kakkaa ähelletään. Itse olen saanut lastenlääkäriltä ohjeen olla antamatta d vitamiinia vauvalle koska selvästi aiheuttaa pahoja kipukohtauksia. Sen ainoan kerran kun meillä on kitisty ja itketty yöllä oli vitamiinien jälkeen. 3kk aloitin pikkuhiljaa ja vatsa kesti paremmin. Enkä ole ainoa joka tämän ohjeen saanut...

Vierailija
4/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Teillä ei ilmeisesti siihen äheltämiseen ja siihen liittyvään itkuun ja heräilyihin kuitenkaan liittynyt koliikki-itkuja? Eli mahdollista lienee vielä, että kuopukselle ei tule koliikki-itkua.

Tiedän, että on turhaa pelätä ennakkoon, kun asialle ei mitään voi, mutta vähänkään surkeampi itku saa itsellä vanhat muistijäljen pintaan.

T. Ap

Vierailija
5/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio!!! Tutki imetysdieettiä, pitääkö muokata yms. Oman ruokavalion muuttaminen auttoi meillä n. 75%!

Vierailija
6/6 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, ovatko vatsavaivat syy vai seuraus? Esim. jos äiti stressaa -> käsittelee vauvaa hermostuneesti -> vauvakin stressaantuu -> vauvan vatsa lakkaa toimimasta kunnolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä