Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoolaiset, oletteko laittaneet kierukkaa e-neuvolassa? Kokemuksia? Vai pitaisikohan menna yksityiselle, voitteko suositella ketaan / kehottaa pysymaan kaukana jostakin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Leppävaaran ehkäisyneuvolassa kuparikierukka vuodenvaihteessa. Homma sujui mainiosti. Lääkäri oli nuorehko nainen, nimi saattoi olla Tapaninen tms. Terveydenhoitaja (teki etukäteen puhelimessa ennakkohaastattelun, koska en ole ennen kaupungin ehkäisyneuvolaa käyttänyt + mittaili verenpainetta yms. juuri ennen itse operaatiota) tuntui olevan hormonikierukan vankka kannattaja, mutta ei saanut mua onneksi ylipuhuttua :)

Papassa kävin lähiterveysaseman labrassa reilua kuukautta aikaisemmin (muistaakseni vuoden sisällä tehty papa tarvittiin) ja koska menkat ei olleet synnytyksen jäljiltä alkaneet, vein edellisenä päivänä labraan pissanäytteen raskaustestiä varten. Itse operaatio vei vain hetken (muutama minuutti housujen riisumisesta pukemiseen) ja oli ihan kivuton homma. Lääkäri selitti aika tarkkaan mitä oli missäkin vaiheessa tekemässä. Pari päivää tuli pientä tuhruvuotoa. On mun eka kuparikierukka, joten oli maksuton.

Vierailija
2/2 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin hormonikierukka Leppävaarassa. Nuori naislekuri oli, oisko ollut sama kuin yllä? Kivuton operaatio ja suosittelen lämppimästi hormonikierukkaa! Tää on mun toinen sellainen. Mulla menkat jääneet kokonaan pois kierukalla, ah autuutta! Kierukan poiston jälkeen oli yhdet menkat ja sitten raskaana, eli ei vaikuta hedelmällisyyteen :D Ainut miinus on hinta joka oli jotain 120e, en ihan tarkkaan muista enää. Mutta kierukka vaikuttaa 5-6vuotta, eli on halvempi kuin esim. pillerit. Leppävaarassa se laitetaan ensin ja sitten saa reseptin, jolla hakee uuden apteekista ja palauttaa terkkarille. Siten ottavat itse vastuun esim, jos kierukka ei mene kunnolla paikalleen tai vaikka putoaa lattialle, saavat aina kaapista uuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla