Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdään kehitysavusta vapaaehtoista

Vierailija
17.08.2019 |

He jotka haluavat kehitysavun rahoituksen jatkuvan pistävät tulevaisuudessa veroilmoitukseen ruksin ja veroprosentti nousee esim 0.5 %.
Ehdottoman hyvä idea. Mikä puolue tarttuu??

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy. Sitten joillekin uggabuggille pitää lapioida jatkuvasti lisää ja rahat menee muutenkin todennäköisesti jollekin sotaloordille joka ajelee uazilla konekivääri katolla.

Suomi on saanut kehitysapua, esimerkiksi Unicefilta.

Vierailija
22/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kaikesta vapaaehtoista, koulutuksesta armeijaan. Koulu tietysti vapaaehtoista niin kuin armeijakin.

Koulutus ja armeija on jo vapaaehtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy. Sitten joillekin uggabuggille pitää lapioida jatkuvasti lisää ja rahat menee muutenkin todennäköisesti jollekin sotaloordille joka ajelee uazilla konekivääri katolla.

Milloin?

Vierailija
24/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pitäisi muutenkin itse voida ohjata sitä mihin minun verorahojani käytetään. Nyt minulla ei ole mitään mahdollisuutta varmistaa että menevätkö verorahani mansikkapipoisten huovuttaja taiteilijoiden kulttuuririentoinhin vaiko sairaanhoitoon ja poliiseille.

Sen päättävät Suomen kansan vaaleilla valitut edustajat, ja kuka tahansa saa äänestää ja asettua ehdolle. Siitä ei tulisi mitään, että jokainen veronmaksaja päättäisi erikseen, silloin rahat menisivät kaoottisesti minne sattuu eivätkä sinne minne niitä tarvitaan.

Vierailija
25/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin?

1947-1951.

https://www.unicef.fi/unicef/

Vierailija
26/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kaikesta vapaaehtoista, koulutuksesta armeijaan. Koulu tietysti vapaaehtoista niin kuin armeijakin.

Hyvä idea sekin, mutta tehdään tämä ensin, jooko.

Vierailija
27/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan mieluummin paikkakuntien väliset tulonsiirrot.

Vierailija
28/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pitäisi muutenkin itse voida ohjata sitä mihin minun verorahojani käytetään. Nyt minulla ei ole mitään mahdollisuutta varmistaa että menevätkö verorahani mansikkapipoisten huovuttaja taiteilijoiden kulttuuririentoinhin vaiko sairaanhoitoon ja poliiseille.

Sen päättävät Suomen kansan vaaleilla valitut edustajat, ja kuka tahansa saa äänestää ja asettua ehdolle. Siitä ei tulisi mitään, että jokainen veronmaksaja päättäisi erikseen, silloin rahat menisivät kaoottisesti minne sattuu eivätkä sinne minne niitä tarvitaan.

Totta kai se on mahdollista nykytekniikalla. Rusteja vaan veroilmoitukseen lisää.

Itse hoidan kuntoani ja syön terveellisesti, en soisi verorahojani käytettävän huonojen elämän tapojen tukemiseen.

Vierailija
29/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse osaa valita kohdetta, sallisitko sen muille jotk a osaavat ja välittävät mihin rahat käytetään.

Vierailija
30/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ehdotus!

Vierailija
31/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloitteeseen voisi laittaa ruksit millä voisi määritellä mihin omia veroja saa käyttää. Ellei halua kehitysapua tai tukea mm niin sitä ei tarvitsisi tehdä. Jos taas ei halua tukea suomalaisia vanhuksia ja lapsia niin sitäkään ei tarvitsisi tehdä. Sama puoluetuille, kulttuurille, infran kunnassapidolle, poliitikkojen erityisavustajille yms.

Vierailija
32/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse osaa valita kohdetta, sallisitko sen muille jotk a osaavat ja välittävät mihin rahat käytetään.

Ne "muut" suunnittelevat asiaa työkseen eivätkä vain laita rahojaan sinne, mikä tuntuu parhaalta. Ja vaikka jotkut veronmaksajat perehtyisivätkin huolella siihen, minne ja missä suhteessa rahat kannattaisi laittaa, että homma toimisi, niin ei voida olettaa kaikkien tekevän niin.

Vierailija
33/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei tulisi mitään? Mihin siinä kansanedustajia tarvitaan? Jos itse voisi veroilmoituksessa ohjata maksamansa verot tiettyyn tarkoitukseen niin siinähän olisi kansanedustajille valmis pohja!

Vierailija
34/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii. Kunhan lopetamme kaiken sosiaaliturvan, jokainen vastatkoon itsestään.

Vierailija
35/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi auttaa siten että me otetaan velkaa ja annetaan se raha heille esim so ma liaan. He eivät sitä lainaa saa kun kaikki tietää etteivät pysty tai aio maksaa takaisin. Me ja meidän lapset pystymme sen velan maksamaan. Suurmaat jolta lainataan niin katsoo että onpa nuo suomalaiset kilttejä kun ottavat soma lia laisille lainaa ja me saadaan hyvyyspisteitä ja ihailua nii kuin thonperin reettaa. Se velka tietysti jää mutta kyllä me se saadaan maksetuksi kunhan kaikki menee töihin niin tulee verorahoja ja saadaan velat maksettuja ja omatkin sairaalat ja koulut pidettyä auki

Vierailija
36/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy.

Aika ohuet tiedot lähihistoriasta. Länsi-Eurooppaa sai nykyrahassa sadalla miljoonalla dollarilla Marshall-apua toisen maailmansodan jälkeen.

Se oli lainaa ja maksettiin takaisin!

Vierailija
37/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloitteeseen voisi laittaa ruksit millä voisi määritellä mihin omia veroja saa käyttää. Ellei halua kehitysapua tai tukea mm niin sitä ei tarvitsisi tehdä. Jos taas ei halua tukea suomalaisia vanhuksia ja lapsia niin sitäkään ei tarvitsisi tehdä. Sama puoluetuille, kulttuurille, infran kunnassapidolle, poliitikkojen erityisavustajille yms.

Verorahojen käytössä on enemmän kyse siitä, mikä määrä rahaa käytetään mihinkin, kuin siitä, mihin ylipäätänsä käytetään rahaa. Siksi pelkkä rasti ruutuun -systeemi ei toimisi. Siinä, että jokainen päättäisi myös määrät, taas on se ongelma, että valtaosalla ihmisistä ei ole edellytyksiä ymmärtää, mikä on vähän tai paljon rahaa esimerkiksi junaratojen rakentamiseen, viemäriverkoston huoltoon tai vankienhoitoon.

Vierailija
38/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen saama kehitysapu taisi kestää n. 30v ja oli enimmäkseen hyödykkeitä, ruokaa ja vaatteita yms. Ja mehän on siitä kehitytty. Afrikkaan on lapioitu rahaa jo kohta 50v ja mitä siellä on tapahtunut?

Vierailija
39/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen korrektius pitää huolen siitä, että tuota 989 000 000 euroa ei kyseenalaisteta. Summa on valtava.

Mikä on koko touhun lopputulos? Onko toiminta tehotonta tuhlausta ja kokoustelua, matkustamista ja byrokratian pyöritystä? Passivoiko se vastaanottajaa? Vääristääkö se markkinoita? Lisääkö korruptiota? Vääristääkö se vastaanottajamaan politiikkaa? Jne.jne.

Vierailija
40/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen saama kehitysapu taisi kestää n. 30v ja oli enimmäkseen hyödykkeitä, ruokaa ja vaatteita yms. Ja mehän on siitä kehitytty. Afrikkaan on lapioitu rahaa jo kohta 50v ja mitä siellä on tapahtunut?

Suomi sai Unicefilta rahaa 4 vuotta.  

Afrikkaan on rahdattu apua 60 vuotta. Kerjätty 60 vuotta rahaa kaivoihin , eikä vieläkään ole tullut valmista.