Tehdään kehitysavusta vapaaehtoista
He jotka haluavat kehitysavun rahoituksen jatkuvan pistävät tulevaisuudessa veroilmoitukseen ruksin ja veroprosentti nousee esim 0.5 %.
Ehdottoman hyvä idea. Mikä puolue tarttuu??
Kommentit (57)
Ongelma tuossa on se,että aikalailla EU päättää jo maiden puolesta miten autetaan muita paita ja kehitysapuja annetaan. Tuollaisella äänestyksellä ei olisi paljoa väliä.
Voisimme olla esimerkkejä muille maille jotka taatusti seuraisivat perässä.
Ja eihän sille mitään voi jos kansa niin päättää.
Se on kansan päätös, ei poliitikkojen eikä virkamiesten. Liike.Nyt tarttukaa kiinni.
Minun mielestäni pitäisi muutenkin itse voida ohjata sitä mihin minun verorahojani käytetään. Nyt minulla ei ole mitään mahdollisuutta varmistaa että menevätkö verorahani mansikkapipoisten huovuttaja taiteilijoiden kulttuuririentoinhin vaiko sairaanhoitoon ja poliiseille.
On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy. Sitten joillekin uggabuggille pitää lapioida jatkuvasti lisää ja rahat menee muutenkin todennäköisesti jollekin sotaloordille joka ajelee uazilla konekivääri katolla.
Miksi alapeukku? Voisitko kertoa?
Et halua että ihmiset itse valitsevat rahoilleen kohteen vaan muut määräävät?? Vai mikä se alapeukku on?
Ei kehtaa alapeukuttaja kertoa.
Mutta hyvä idea.
Tehdään kaikesta vapaaehtoista, koulutuksesta armeijaan. Koulu tietysti vapaaehtoista niin kuin armeijakin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se,että aikalailla EU päättää jo maiden puolesta miten autetaan muita paita ja kehitysapuja annetaan. Tuollaisella äänestyksellä ei olisi paljoa väliä.
Mitä me tuollaisella EU:lla tehdään? Erotaan siitä.
Miksi ihmeessä kehitysrahoja pitää maksaa maille, joilla on hulppeita pääkaupunkeja? Eikö niillä muka ole varaa tukea omiaan? Vai onko se juttu ny siinä että ne rikkaammat siellä haluaa törsätä johonkin muuhun ja meidän muiden pitää elättää niiden(kin) köyhät?
Vierailija kirjoitti:
Tehdään kaikesta vapaaehtoista, koulutuksesta armeijaan. Koulu tietysti vapaaehtoista niin kuin armeijakin.
Kommunisti alapeukuttaa. Teistä ei koskaan pääse eroon.
En muuten itse anna senttiäkään kenellekään, koska veroista otetaan osuus jo, ja lisäksi kunnatkin tukevat suoraan uniceffejä ym. muita järjestöjä. Kouluissa pakkotaksvärkki jne.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy.
Aika ohuet tiedot lähihistoriasta. Länsi-Eurooppaa sai nykyrahassa sadalla miljoonalla dollarilla Marshall-apua toisen maailmansodan jälkeen.
* sadalla miljardilla dollarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan perhanan kumma, ei länsimaillekaan ole mitään kehitysapuja makseltu että ollaan tähän pisteeseen päästy.
Aika ohuet tiedot lähihistoriasta. Länsi-Eurooppaa sai nykyrahassa sadalla miljoonalla dollarilla Marshall-apua toisen maailmansodan jälkeen.
Se raha ei mennytkään Kankkulan Kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään Suomi maksaa 980 miljoonaa joka vuosi. Tätäkö kansa haluaa??
Olisiko aika kysella se kansalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kuitenkaa ole sama asia kuin kehitysapu.
Lasten sairaala? Siihen kerättiin vaikka millä tavalla rahaa, konserteilla yms. Miksi jos meillä on varaa työntää maailmalle miljardi vuodessa?
Se joka tätä ehdottaa saa minun ääneni.