Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoossa sinun tulee lukea labratulokset itse omakannasta ja vaatia hoitoa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin on. Minulle on lääkitystä vaativa sairaus. Puolivuosittain pyydän nettipalvelun kautta lähetteen labraan ja katson sitten omakannasta on tulokset hyvät. Jos poikkeavaa, laitan lääkärille viestiä lääkitystarpeen muuttamisesta. Lääkärin olen tavannut viimeksi noin neljä-viisi vuotta sitten. Pitääkin muistaa laittaa viestiä harvemmin seurattavista labroista, joko kirjoittaisi lähetteen. Ei niistä kukaan muu huolehdi. 

Vierailija
2/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla taas kestää pahimmillaan jopa 10 päivää saada antibiootit, jos kropassa jyllää esim. streptokokki. 

Eivät suostu kirjoittamaan mitään, vaikka pikatestiä ei ole vieläkään käytössä, ja potilaan muulla perheellä todettu esim. streptokokki a samoilla oireilla. Onhan se juu tosi siistiä odotella esim. nielutulehduksen ja tulehtuneen korvan kanssa puolitoista viikkoa reseptiä! 

En yhtään ihmettele että näin pienessä kunnassa on kaksi Aavaa, alle kilsan päästä toisistaan vieläpä (toinen terkkarin naapurissa, tuskin sattumalta?). Meidän perhe vie surutta kaikki potilaat Aavaan aina tarpeen vaatiessa, eikä se tule kuin parikymppiä kalliimmaksi kuin päivystyskäynti omassa terkkarissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän väliä tulevat ulkomailta päämiehet ja päättäjät meille tutustumaan "hyvään" terveydenhoitoon. 

Odotan vain milloin potilasta kehotetaan hakemaan apteekista välineet ja poistamaan oma umpilisäkkeensä. Hampaat jo itse jotkut ovat joutuneet paikkaamaan, tosn tilapäisesti.

Vierailija
4/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sairastuneen ilmiöoppimista ja itseohjautuvuutta, kyllä tuo vaan pitää pystyä sairaan oppimaan

Vierailija
5/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, että montako potilasta käy Espoon kokoisessa kunnassa päivittäin tk:ssa, ja monenko laboratoriokokeet tulevat lääkärille nähtäväksi päivittäin? Niitä ei todellakaan ole aikaa soitella, hätätapauksia lukuunottamatta. Kyllä jotain omaa vastuuta pitää ottaa, tiedät että olet labroissa käynyt ja sanotaan että koska tulokset on valmiina niin tiedät soitella.

Vierailija
6/6 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu näin on. Minulle on lääkitystä vaativa sairaus. Puolivuosittain pyydän nettipalvelun kautta lähetteen labraan ja katson sitten omakannasta on tulokset hyvät. Jos poikkeavaa, laitan lääkärille viestiä lääkitystarpeen muuttamisesta. Lääkärin olen tavannut viimeksi noin neljä-viisi vuotta sitten. Pitääkin muistaa laittaa viestiä harvemmin seurattavista labroista, joko kirjoittaisi lähetteen. Ei niistä kukaan muu huolehdi. 

Siis kenen muun siitä sinun sairaudestasi pitäisi huolehtia, kuin aikuisen, mieleltään terveen (?) ihmisen itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä