Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko arvioida ihmisten painoa?

BMI
16.08.2019 |

Kysymys otsikossa, eli osaako arvioida luonnossa näkemäsi ihmisen painon oikein?

Osaatko arvioida ihmisten painoa?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. 

Olen työterveyshoitaja. Lihasmassan aiheuttamat poikkeamat perusmitoissa näen päältä päin.  

Parin kilon heitolla mennään.  Eli väitän, että tässä haarukassa näkemykseni on aina oikea.  

Jotkut naiset valehtelevat painonsa jopa kymmenen kiloa alakanttiin. En ymmärrä, mikä idea. Sanon hienotunteisesti näissä tilanteissa, että voitko käydä puntarilla, jotta saadaan tarkka lukema. 

Jos ei halua astua totuuden eteen, niin se jää siihen - totta kai. Ketään en painosta punnitukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. 

Olen työterveyshoitaja. Lihasmassan aiheuttamat poikkeamat perusmitoissa näen päältä päin.  

Parin kilon heitolla mennään.  Eli väitän, että tässä haarukassa näkemykseni on aina oikea.  

Jotkut naiset valehtelevat painonsa jopa kymmenen kiloa alakanttiin. En ymmärrä, mikä idea. Sanon hienotunteisesti näissä tilanteissa, että voitko käydä puntarilla, jotta saadaan tarkka lukema. 

Jos ei halua astua totuuden eteen, niin se jää siihen - totta kai. Ketään en painosta punnitukseen. 

Miten voit väittää, että valehtelevat painonsa ja sinun arviosi on se oikea, jos varmuutta et asiasta saa? Eli sinä vain luulet. Toisilla on raskaammat luut, niin se vain on.

Vierailija
4/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, osaan arvata omanpituisteni naisten painon luultavimmin oikein, ruumiinrakenteen huomioiden. Uskon, että osaan arvioida normaalipainoisten ja alipainoisten naisten bmi:n suunnilleen. Tosin harvoin kumpaakaan yritän arvioida.

Vierailija
5/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää.... miksi pitäisi osata arvioida muitten painoa?

Vierailija
6/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaaan. Masssa suhteeessa pituuuteeen tai pituuuus.

Vierailija
7/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti esimerkiksi deitti-ilmoituksessa ihimisiä kiinnostaa toisten paino, vaikkei siitä todellisuudessa ole mitään käsitystä.

Vierailija
8/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos se on tarve selvittää siksi käytän yleensä puntaria.

Vierailija
9/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairaanhoitajana ensiavussa/päivystyksessä joutui arvioimaan monet kerrat painon, kun potilas oli menossa hätäleikkaukseen tms eikä potilas tiennyt /kyennyt itse kertomaan mitään.

Vierailija
10/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, en ole koskaan yrittänyt. Ilmeisesti mun painoa ei osattu arvioida oikein, onnistuin näyttämään hoikemmalta. Toki osa on varmasti ollut vain kohteliaita, mutta kun esim. lääkäri kirjasi painoni 15 kg pienemmäksi papereihin, kun vaaka oli rikki. Ja eräs kaverini puuskahti, ettei tiennytkään, että olen "läski" kertoessani painoni rehellisesti.

Vierailija
11/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaaan. Masssa suhteeessa pituuuteeen tai pituuuus.

Venäläiiisillä on aika ihanteeellinen yleensä paino pituuus suhde. Joku ovechkiinihanteellinen fysiiikka jääkiekkooon. Ja teuvo teräväinen taaas nopea ja hyväää peliäly.

Vierailija
12/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan. 

Miten voit väittää, että valehtelevat painonsa ja sinun arviosi on se oikea, jos varmuutta et asiasta saa? Eli sinä vain luulet. Toisilla on raskaammat luut, niin se vain on.

No kun se totuus paljastuu sillä vaa'alla. Eri

Vierailija
13/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on ylivoimaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti esimerkiksi deitti-ilmoituksessa ihimisiä kiinnostaa toisten paino, vaikkei siitä todellisuudessa ole mitään käsitystä.

Painoa arvioidaan kyllä vaikka sitä ei absoluuttisen tarkasti oikein pysty arvioimaankaan. Deitti ilmoituksissa sitä ei voi kai samalla tavalla arvioida ulkonäöstä kuin (luonnossa) tai kasvotusten, siksi arviota tehdään kysymällä.

Vierailija
14/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on ylivoimaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta deitti-ilmoituksen kuvasta ei kyllä osaa arvioida painoa. Hyvin usein profiilitekstissä lukee hoikka/normaali, vaikka kuvassa esittäytyy melkoisen "iso", jopa pullukka henkilö.

t. M

Vierailija
15/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien, mutta melko epätarkasti.

Vierailija
16/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. 

Niin ajatteli minunkin tuttuni, joka on alalla, mutta kun testasimme hänen kykyjään niin yleensä arvio jokaiselle + 5 kg. Tämä todettiin puntarilla yhdessä.

Vierailija
17/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ja ei minunkaan painoa osata. Olen 161cm pitkä ja painoa oli 82 kg. Laihdutin 68 kiloon ja ihmiset alkoi kauhisteleen, että olen liian laiha. Kommentit tuli äidiltäni sekä työkavereilta, jotka ovat lähi-ja sairaanhoitajia. Kasvoista ja yläkropasta lähtikin lähkiä. Olen vain todella päärynä ja lantio ja reidet isot.

Vierailija
18/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. 

Omaa painoa on aika vaikea arvioida jos ei käy koskaan puntarilla. Toisen paino on yleensä paljon helpommin arvioitavissa. Sama kehonkuvassa jos arvioi itseään siihen vaikuttaa usein enemmän muut asiat kuin ulkonäkö/paino.

Vierailija
19/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairaanhoitajana ensiavussa/päivystyksessä joutui arvioimaan monet kerrat painon, kun potilas oli menossa hätäleikkaukseen tms eikä potilas tiennyt /kyennyt itse kertomaan mitään.

Miksi alapeukutus? Potilaan paino pitää arvioida, jotta voidaan antaa oikeanlainen lääkemäärä mm nukutuksessa. Ei siinä ole mitään alapeukuttamista vaan kyse potilasturvallisuudesta.

Vierailija
20/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan. 

Niin ajatteli minunkin tuttuni, joka on alalla, mutta kun testasimme hänen kykyjään niin yleensä arvio jokaiselle + 5 kg. Tämä todettiin puntarilla yhdessä.

Useinkin tuo on ihan riittävän tarkka painoarvio. Jos taas se pitää tietää tarkemmin ei auta kuin punnita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi