Tunnetko ihmisen joka ei käy suihkussa usein ?
Olen kuullut, että tuollaisia saastoja oli suomessakin 60-luvulla.
Itse asustelen Bangkok :issa ja suihkussa on käytävä 3-6 kertaa vuorokaudessa.
Toisaalta täällä on harvoin yölläkään alle 30 C ja ilmankosteus 90 + %
Kommentit (72)
Minä jätän joskus päivän väliin mutta toki pesen alapään montakin kertaa päivässä, vedellä.
Kaikki eivät hikoile niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sauna ja suihku, mutta suihkussa en käy kuin saunomisen yhteydessä. Saunassa käyn noin 2 viikon välein.
En haise ja en kerro tuttaville, että näin harvoin käyn pesulla. Joa ihminen käy päivittäin suihkussa, niin hänen ihonsa alkaa työntämään eritteitä ja alkaa haisemaan, jos ei käy joka päivä suihkussa. Tuskin kukaan voisi tunnistaa minun harvoin pesulla käymistäni. En toimi näin "säästääkseni" luontoa, olen vain laiska ja selviydyn hyvin näin.
Hah, käyt käytännössä kaksi kertaa kuussa suihkussa ja väität ettet haise?
No ethän sä sitä itse haista. Ja jos harrastat lähikontakteja muiden kanssa, heidän täytyy olla a, hienotunteisia ihmisiä, jotka eivät huomauta asiasta. b, todella huonolla hajuaistilla varustettuja. Näitä muuten on tosi paljon varsinkin vanhemmissa ihmisissä.
Ihan paskapuhetta nuo eritteet, jotka muka alkavat ihosta pukata, jos käy säännöllisesti suihkussa. Laita linkki tällaiseen "tutkimukseen".
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin vagina ja kainalot haisee jo 8 tunnin työpäivän jälkeen.
En usko, että yksikään nainen jättää suihkun väliin päiväksi.
Jos pimpsa alkaa haista 8 tunnin jälkeen, suosittelisin lääkärillä käyntiä.
Mies käy kerran viikossa. Ei käytä edes deodoranttia, mutta ei myöskään haise, en ole koskaan tätä monien mainitsemaa bodyodoria huomannut
Vierailija kirjoitti:
Onko tää jonkun miehen provo?
Terve vagina ei todellakaan haise millekään yhden työpäivän aikana. Jos oikeasti olet nainen, niin käypä gynellä. Jokin tulehdus päällä täytyy olla.
Vagina nimenomaan kuuluu kehon osiin, jotka tehokkaasti puhdistavat itse itsensä. Ei sinne sisään pahemmin saa suihkutellakaan ja ympäristölle riittää vesipesu.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy kerran viikossa. Ei käytä edes deodoranttia, mutta ei myöskään haise, en ole koskaan tätä monien mainitsemaa bodyodoria huomannut
Olet vain tottunut. Ei Varkauden sellutehtaiden lähelläkään asuvat sitä mätää löyhkää haista. Ulkopuolinen sinne tullessaan on oksentaa. (Tai oli, prosessit kai on nykyään kehitetty hajuttomiksi. Se ei nyt pointti tässä ole kuitenkaan).
Ja jos ei haisisi ilman dödöä tässä vaiheessa, niin kyseessä on vakava aineenvaihdunnan häiriö. Eli lääkäriin tämäkin tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Tama on varmaan yksilollista ja sekin vaikuttaa, miten huolehtii yleisesti hygieniastaan. Itse sheivaan kainalot n. joka toinen paiva ja alapaan (hapyhuulet) 1-2 kertaa viikossa. Kun kayn suihkussa, pesen alapaan sille tarkoitetulla pH:ltaan sopivalla pesuaineella. Lisaksi tietysti laitan deodoranttia suihkun jalkeen, ja puen joka paiva puhtaat vaatteet paalle.
Tyoni on istumatyota, meilla on toimistolla ilmastointi ja menen tyomatkat autolla. En siis hikoile ollenkaan paivan aikana, joten olisi perin ihmeellista mikali mun vagina ja kainalot haisisi jo kahdeksan tunnin jalkeen! Veikkaisin melkein jotain bakteerikannan poikkeamaa, jos mun pimppa alkaisi tuossa ajassa haista.
Kayn n. parin paivan valein suihkussa (yleensa "salipaivina" treenin jalkeen) ja hiukset pesen kahdesti viikossa. Enka todellakaan haise sillille ja/tai hielle.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän joskus päivän väliin mutta toki pesen alapään montakin kertaa päivässä, vedellä.
Kaikki eivät hikoile niin paljon.
Miksi alapää pitää monta kertaa päivässä pestä? Sen ymmärrän, että ulostamisen jälkeen pesee alapään, mutta eikö muuten riittäisi kerta päivässä? Luulisi, että tuollainen lotraaminen olisi jo paikoille pahasta.
Hyi, miten iljettävää!!! Mahdat olla tosi likainen, kun käyt suihkussa vain kuusi kertaa päivässä. Mulla on jatkuvasti mukana siirrettävä suihkukaappi, joten pystyn käymään suihkussa monia kertoja esimerkiksi kauppareissun aikana. Olen parhaillaan nytkin suihkussa paikallisessa Salessa:D
Varmaankin köyhät Bangkokin slummeissa suihkuttelee itseään kuusi kertaa päivässä:D Ap lorottaa päällensä niiden juomavedet:((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla Ihmisillä ei ollut suihkuja 60-luvulla peseytyivät joka päivä saunassa tms. vaikka suihkua ja juoksevaa vettä ei ollutkaan.
Jokapäivä? I doubt it..
Kokoaja peseytyi joka päivä, mutta sellaista ei tapahdu enään...?
Käin syihkussa 3x viikossa, samalla pesen myös hiukset. Ihoni kuivaa helposti ja lähtee hilseilemään jos käyn useammin. Lisäksi en hikoile kainaloista vaan selästä, jossa se hiki tarttuu vaatteisiin ja haihtuu nopeammin hajuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sauna ja suihku, mutta suihkussa en käy kuin saunomisen yhteydessä. Saunassa käyn noin 2 viikon välein.
En haise ja en kerro tuttaville, että näin harvoin käyn pesulla. Joa ihminen käy päivittäin suihkussa, niin hänen ihonsa alkaa työntämään eritteitä ja alkaa haisemaan, jos ei käy joka päivä suihkussa. Tuskin kukaan voisi tunnistaa minun harvoin pesulla käymistäni. En toimi näin "säästääkseni" luontoa, olen vain laiska ja selviydyn hyvin näin.
Kyllä sinä haiset, et sitä itse haista ja kaverit eivät kehtaa siitä mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain tottunut. Ei Varkauden sellutehtaiden lähelläkään asuvat sitä mätää löyhkää haista. Ulkopuolinen sinne tullessaan on oksentaa. (Tai oli, prosessit kai on nykyään kehitetty hajuttomiksi. Se ei nyt pointti tässä ole kuitenkaan).
Ja jos ei haisisi ilman dödöä tässä vaiheessa, niin kyseessä on vakava aineenvaihdunnan häiriö. Eli lääkäriin tämäkin tapaus.
Ei kyllä tottumus selitä kun ollut aina tuollainen enkä huomannut edes ensitapaamisella, vaikka halattiinkin
kaikille deodorantti ei edes sovi
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/kannattaisiko-pysya-luonnonraikk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät hikoile niin paljon.Miksi alapää pitää monta kertaa päivässä pestä? Sen ymmärrän, että ulostamisen jälkeen pesee alapään, mutta eikö muuten riittäisi kerta päivässä? Luulisi, että tuollainen lotraaminen olisi jo paikoille pahasta.
Tuo on totta, ei sitä alapäätä pidä liikaa pestä, limakalvot kuivuvat liiasta pesusta.
Psyykkisesti sairas kaverini ei peseydy lähes koskaan, hän todellakin haisee. Toisaalta tunnen iäkkäitä, joiden ei todellakaan tarvitse käydä päivittäin suihkussa eivätkä koskaan haise. Itse kyllä mielellään päivittäin, jos se vaan on mahdollista.
Minä ihan tavallinen mies käyn suihkussa 3krt viikossa ja hyvin riittää. Kesällä jos olen pyöräillyt tai ollut salilla, niin käyn sen jälkeen suihkussa. Talvella ei edes salin tai pyörälenkin jälkeen tarvitse mennä suihkuun.
Minä kyllä jätän. Atooppinen iho ei kestä liikaa suihkuttelua. Alapään ja kainalot voi pestä ilman koko suihkua ja se auttaa vähentämään kuivumisongelmaa keholla.