Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytkö kummittelee ikuisesti edellisen työpaikan päättymissyy enkä siksi saa töitä? :(

Vierailija
15.08.2019 |

Vuoden alussa irtisanoin itseni omasta pyynnöstä, koska luulin saavani toisen paikan. Valitettavasti ei käynyt niin ja ollut työttömänä siitä lähtien. Mutta nyt pelkään, ettei mua palkata, jos ihmettelevät haastattelussa työtodistukset näyttäessäni miksi ite lähdin työpaikasta. Eivät ole sanoneet tai kyselleet mitään, mutta ite vain mietin, jos ihmettelevät. Ite ovat pyytäneet todistuksia. Pitääkö siis joka haastattelussa selittää asia? En halua, että sen takia hylkivät, jos luulevat minun tahalleen irtisanotuneen :( Vai miten tekisitte?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tahalleenhan sinä irtisanouduit vai teitkö sen vahingossa tai epähuomiossa vai oliko kyseessä klassinen "inhimillinen erehdys"?

Vierailija
2/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä kaksi kertaa mitä voi seurata siitä kun irtisanot itsesi työpaikasta!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi irtisanoiduit ennen uutta työsopimusta?

Vierailija
4/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit hyvän selityksen, siis ei valhetta vaan kauniin tavan kertoa tapahtuneen. Toisaalta ei tuo totuuskaan paha ole. Sehän kertoo siitä, että olit valmis siirtymään eteenpäin ja että haluat oppia ja kehittyä urallasi. 

Vierailija
5/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon totuuden kertominen, että itse irtisanouduit toisen työpaikan takia, olisi huono? Asiat eivät aina mene putkeen, kyllä kaikki sen ymmärtävät.

Vierailija
6/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisellä oikeus sentään irtisanoutua! Ei ole mitään velvollisuutta jatkaa tappiin asti samassa firmassa. Työsopimuksen mukaan sinä myyt aikaasi ja työpanostasi yritykselle, toistaiseksi. Se on sinun omaa elämääsi josta luovut ja jota et saa koskaan takaisin.

Vierailija
7/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon totuuden kertominen, että itse irtisanouduit toisen työpaikan takia, olisi huono? Asiat eivät aina mene putkeen, kyllä kaikki sen ymmärtävät.

Mutta tarkoitan, että olisiko parempi heti todistukset näyttäessäni ilmoittaa edellisen työn päättyneen siksi, koska luulin saavani toisen? Vaikka ei kysyisikään asiasta papereita katsoessaan? Nyt kun en voi yhtään tietää mitä haastattelija ajattelee papereita katsoessaan. En halua, että ainakaan kaatuu väärään tietoon, että laiskuuttani olisin irtisanoutunut.

Vierailija
8/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi irtisanoiduit ennen uutta työsopimusta?

Minua huijattiin lupaamalla sopimus ja luulin suullisen sopimuksen olevan yhtä pätevä. Luotin liikaa. Tein virheen, mutta enää ei voi muuttaa. Kyseinen firma muutenki epärehellinen ja edellinen työnantaja tämän tiesi, mutta en uskonut, vaikka olisi pitänyt.

Vierailija
9/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tarkoitan, että olisiko parempi heti todistukset näyttäessäni ilmoittaa edellisen työn päättyneen siksi, koska luulin saavani toisen? Vaikka ei kysyisikään asiasta papereita katsoessaan? Nyt kun en voi yhtään tietää mitä haastattelija ajattelee papereita katsoessaan. En halua, että ainakaan kaatuu väärään tietoon, että laiskuuttani olisin irtisanoutunut.

No tuo on vaikea sanoa. Voisi kenties olla hyvä selittää työttömyysjakso. Tosin se on ollut sen verran lyhyt, että ei siihen välttämättä paljon huomiota kiinnitetä. Olisithan voinut olla vaikka matkustelemassa maailmalla tuon ajan. 

Mutta sinulla on selvästi hyvä asenne, eiköhän se tule esiin niin että hyvin varmasti menee.

Vierailija
10/29 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut tekee, jos oma pyyntö ollut syynä päättymiseen ja haastattelija katsoo papereita, mutta ei sano mitään?

Vierailija
11/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanouduin, koska sain paikan muualta. Valitettavasti paikka peruttiin minusta johtumattomista syistä"

Vierailija
12/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tahallaan, tarkoituksella, ei tahalleen, tarkoitukselle.

Vierailija
13/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa työhaastattelussa missä olen ollut olen saanut vapaasti kertoa asioita. Totuus on yleensä aika hyvä läppä.

Vierailija
14/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että olit hetken mummosi/äitisi yms hoitajana

Vierailija
15/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitavasti taustoja ei noin tiukasti jakseta syynätä, varsinkin ns. "matalamman tason" töissä joissa ei vaadita turvaluokitusta.

Vierailija
16/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot että olit hetken mummosi/äitisi yms hoitajana

Valehtelu on yleensä huonoin idea.

Vierailija
17/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eläissäni ainakin 30 työpaikkahaastattelussa eikä ikinä ole työtodistuksia kyselty. Millä alalla noin tehdään?

Toiseksi ei se oma pyyntö ole paha asia, työsuhteen purkaminen (koeajan jälkeen) on.

Vierailija
18/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä siitä nappasin jutun poikasen ”irtisanoudun tuosta edellisestä työstä liian hätäiseen koska olin saanut uuden työpaikan, joka kuitenkin kariutui, mutta sen jälkeen olen sitten paitsi etsinyt töitä, blablabla (eli siis että käy selväksi että et ole esim ollut kolmessa paikassa koeajalla ja sinut on jokaisesta heitetty pois tai halunnut viettää omaa lomaa koska työnteko ei nappaa tms)

Vierailija
19/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään tapauksessa kannata kertoa. Rekrytoijana pitäisin tuolla tavalla toiminutta ihmistä todella yksinkertaisena. Kertoisin mielummin valkoisen valheen, että halusin downshiftata hetkeksi. Itse irtisanoutumisessa ei ole mitään vikaa, mutta tuo sinisilmäisyys olisi este rekrytoinnille.

Vierailija
20/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut eläissäni ainakin 30 työpaikkahaastattelussa eikä ikinä ole työtodistuksia kyselty. Millä alalla noin tehdään?

Toiseksi ei se oma pyyntö ole paha asia, työsuhteen purkaminen (koeajan jälkeen) on.

Totta, tuskin enää koskaan saan töitä tuollaisen purun vuoksi, tapahtuneesta pian 1,5v ja olen jo 50vee... Harmittaa todella paljon, ettei lähes 30v työsuhde päättynyt paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän