Onko ruokavaliossasi jotain jonka terveellisyydestä kiistellään?
Mulla tällainen on kookosöljy. Käytän sitä ihan kaikkeen ja aineenvaihduntani ja ihoni selkeästi tykkää siitä. Toinen on makeutusaineet JA sokeri - en välttele kumpaakaan tai pidä sokeria ollenkaan pahana mutta juomat tahdon lightina. Niin ja syön lihaa.
Kommentit (17)
Rasvat. Kaikki mahdollisimman rasvaisina eikä kevyttuotteita ollenkaan.
Vodka. Juon raakana tai vissyn kanssa mutta joidenkin mielestä olen hullu. Pitäis limppaa tai mehua olla. Miksi ihmeessä?
Peruna, vehnä, leipä, margariini, voi, hedelmät, maito, liha, kananmuna... Mistä ei kiistellä? :D
Viimeksi kun olin terveystarkastuksessa, niin sanoin käyttäväni leivän päällä oikeaa voita ja juovani maitoni täysrasvaisena. Terkkari järkyttyi ja oli ehdoton kolesteroli-arvojen mittauksen kannalta. Kaikki arvot erinomaiset. Syön siis todella harvoin leipää, juon maitoa ehkä pari kertaa kuussa ja mätän vähintään kilon kasviksia päivään.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun olin terveystarkastuksessa, niin sanoin käyttäväni leivän päällä oikeaa voita ja juovani maitoni täysrasvaisena. Terkkari järkyttyi ja oli ehdoton kolesteroli-arvojen mittauksen kannalta. Kaikki arvot erinomaiset. Syön siis todella harvoin leipää, juon maitoa ehkä pari kertaa kuussa ja mätän vähintään kilon kasviksia päivään.
Ois kiva tietää mitä ne terkat itse syö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva tietää mitä ne terkat itse syö
Toisten elämänhalua
Tynnyrikypsytetyt viskit - puusta alkoholiin liuenneet flavonoidit ovat kuulema varsin terveellisiä.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Perintötekijät vaikuttavat kolesteroliarvoihin todella paljon. Sulle on sattunut hyvät geenit. Minä syön todella terveellisesti ja ”oppikirjan mukaan”, mutta kolesteroliarvoni ovat todella huonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintötekijät vaikuttavat kolesteroliarvoihin todella paljon. Sulle on sattunut hyvät geenit. Minä syön todella terveellisesti ja ”oppikirjan mukaan”, mutta kolesteroliarvoni ovat todella huonot.
Joo. Kuivan laihalla enollani, joka liikkui päivittäin, oli tupakoimaton ja alkoholiton, oli kok.kolesteroli 12. Lääkitystä ei ehtinyt saada, ennen kuin kuoli. Tosin ei sydän- ja verenkiertoelinten sairauteen.
Onkohan edes sellaista ainesta jonka terveydestä ei kiistellä? Mulla nyt ainakin maitotuotteet. Itse käytän jonkin verran maitotuotteita vaikka lisäksi tosin käytän myös kaura, hasselpähkinä, cashew ja mantelimaitoja, mutta etenkin vegaanijuustot ovat kammoittavia.
Kaikki. Koska nykyään kiistellään jokaisen ruoka-aineen terveellisyydestä.
Voi ja punainen liha. Kuohukerma.
Vierailija kirjoitti:
Voi ja punainen liha. Kuohukerma.
Punainen liha täälkin. Laatupihvissä ei oo mitään pahaa.
En keksi mitään ruoka-ainetta jonka terveellisyydestä ei kiisteltäsi. Tuskin sellaista ainkaan omasta ruokavaliosta löytyy. Kaikkea kohtuudella on ihan hyvä ohjenuora.
Rukiista ja kaurasta eli etteivät olisi terveellisiä, ei mielestäni ole keskusteltu. Ei myöskään tomaateista ja kaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta-sanan voit vahtaa sanaksi "siksi"
Turha geenejä syyttää.
"Oppikirjan mukaan syöminen" on järjetöntä, syödä pitää oman kehon tarpeiden mukaan.
Voi kuule, en jaksa edes luetella :D