Ystävän muuttunut käytös
Kaipaisin neuvoja miten toimia fiksusti ystävän kanssa loukkaamatta. Olen tuntenut ystäväni jo vuosia ja välillä olemme tulleet loistavasti toimeen, olleet toistemme tukena vaikeina aikoina ja kannustaneet elämän käänteissä. Välillä yhteydenpito on katkennut pidemmäksikin aikaa, ei minkään riidan seurauksena, vaan luonnollisesti (ystäväni harvemmin ehdottaa tapaamista oma-aloitteisesti).
Olen ollut ystäväni kuunteleva olkapää viimeiset vuodet. Kaava on ollut niin, että hän tilittää ja minä kuuntelen. Jos kerron joistakin omista asioistani, hän sanoo usein jotain vähättelevää tai loukkaavaa. Parasta oli, kun hän totesi minun olevan negatiivinen eräällä tapaamisellamme, jolloin olisi tehnyt mieli sanoa että muistathan minun kuunnelleen valitustasi vuosikaudet.
Olen väsynyt ja haluton jatkamaan ystävyyttämme. Olenko tyly jos heitän kirveen kaivoon?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ihminenhän hän on vain
No se on toki selvää, mutta jokainen ihminen ei tieten tahtoen loukkaa ystäväänsä kaiken aikaa.
Minä ghostasin tällaisen ystävän. En vaan enää jaksanut sitä yksipuolista tilitystä. Ja samalla lailla kävi kuin sinullekin, kun yritin jotain omaa juttua kertoa. Hän viittasi kintaalla olemattomille huolilleni ja siirtyi taas itseensä.
Ihminenhän hän on vain