Raskaana kuparikierukan kanssa
Olen parikymppinen pienen lapsen äiti. Aikaisempi raskauteni sai alkunsa hedelmöityshoidoilla. Nyt olen tullut raskaaksi, vaikka minulla on kuparikierukka joka on kaiken lisäksi vielä täysin paikoillaan.
Olen käynyt sairaalassa ultrattavana eilen, koska kierukkaa ei saada pois koska raskaus on ilmeisesti saanut kohtuni jotenkin nykäisemään langat saavuttamattomiin. Raskaus on viikolla 5+.
Raskaus siis tuli täytenä yllätyksenä, sillä aikaisempi raskaus oli niin kovan yrityksen takana ja luotimme kierukkaan. Emme olleet varmoja, haluammeko edes enempää lapsia joten raskaus on aika iso järkytys. Nyt kuitenkin lämpimät ajatukset raskaudesta ovat vähän heräilleet ja abortti tuntuu vaikealta ajatukselta, onhan meillä kaikki kuitenkin muuten hyvin (perhe yhdessä, tukiverkkoja jonkin verran). Tarkoitukseni on palata vasta nyt työelämään hoitovapaan jälkeen ja lisäksi mieheni on aloittamassa pitkät korkeakouluopinnot. Talouskin huolettaa siis.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tuntuu niin vaikealta, että raskaus on nyt saanut alkunsa vaikken osannut siihen valmistautua enkä toivonut sitä. Toisaalta taas tiedän, että ei abortti peruuta enää tätä vaan keskeyttää vain jo tämän tapahtuneen ja luultavasti itseni tuntien kärsisin siitäkin pitkään. Myöskään mieheni ei kannata aborttia missään nimessä.
Mistä tiedän mitä teen 😭
Kommentit (2)
Heps! Täällä myös yksi jolla salamatkustaja mukana ehkäisypillereistä huolimatta. Nyt meneillään tv 10+5.
Mies on ollut koko ajan abortin kannalla, itse en siihen todellakaan pysty ja mieskin ymmärtää sen ja vauva saa tulla.
Vauva toki on miehelle ei haluttu ja ei toivottu, joten melkoiset tunnemyrskyt ollaan käyty läpi ja keskustelut myös. Mies on edelleen sitä mieltä, että ei vauvaa halua ja pelottaakin jos ei miehen mieli ja tunteet käänny missään vaiheessa vauvan hyväksi. Meillä siis on yksi lapsi ennestään, täyttää pian 8v ja tämä tulokas on molemmille täysi yllätys, en ikinä osannut kuvitellakaan että omalla kohdalla pillerit pettää. Mutta itse olen silti valmis lapsen vastaanottamaan ja rakastan sitä jo nyt. Abortti olisi kuin tappaisi oman lapsensa, jotain aivan kamalaa siis.
Tulevat viikot mennään ehkä hieman epävarmuudessa sen suhteen, miten mies alkaa asiaan suhtautumaan ja alkaako raskaus ja siihen liittyvät asiat kiinnostamaan. Toivon todella että pikkuhiljaa näin käy.
Olisi kiva lukea miten muilla vastaavissa tilanteissa menee?
Hei.
Mihin tulokseen tulit?
Kukaan ei voi toisen puolesta sanoa, mutta jos ensimmäinen hedelmöityshoidoilla tullut ja tämä toinen kierukasta huolimatta saanut alkunsa niin en edes miettisi aborttia. Kova halu hänellä tähän maailmaan. ;)
Minulla on sillätavalla ehkä sama tilanne, että mulla on kuparikierukka ja tuntuu lanka, mutta pitempänä kuin aiemmin?
Menkat myöhässä nyt 5pv, kahtena päivänä (ei edes peräkkäin) tuli muutama tippa rusehtavaa vuotoa, vatsaa juilii kuin menkoissa, mutta välillä kovempaa ja välillä ei ollenkaan. Ei raskausoireita. Testiä en ole vielä uskaltanut tehdä vaan odottelen vielä pari päivää josko ne sieltä kuitenkin alkaisi.
Jos kävisi niin, että raskaana oltaisiin ja raskaus olisi mahdollista jatkua, lapsen pitäisin vaikka tilanne ei itselleni ihanne olekkaan.