Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä on tärkeämpi mennä lapsen peliin kuin lapsen kummisedän häihin

Vierailija
15.08.2019 |

Kumpi sinusta tärkeämpi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät.

Vierailija
2/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi jättäisi pelin väliin ja mentäisiin häihin (olettaen, että koko perhe on kutsuttu). Pelejä tulee ja menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi jättäisi pelin väliin ja mentäisiin häihin (olettaen, että koko perhe on kutsuttu). Pelejä tulee ja menee.

Koko perhe on kutsuttu mutta nämä jo lapsen kummisedän toiset häät vaikka on vasta alle 30v.

Vierailija
4/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen peli tärkeämpi minulle.

Vierailija
5/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten läheinen miehesi on lapsen kummisedän kanssa.

Vierailija
6/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hänen serkkunsa.

Vierailija
7/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lapsi itse haluaa? Mielestäni ei ole kovin tärkeää yrittää pakottaa lasta osallistumaan häihin. Tilanne jossa lapsi haluaisi mieluummin olla pelissä kuin osallistua vastentahtoisesti häihin ei ole kenellekään kivaa.

Vierailija
8/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hänen serkkunsa.

Ei se kerro vielä läheisyydestä mitään. Ovatko arjessa tekemisissä viikottain/kuukausittain vai tapaavatko kerran vuodessa joulun aikaan?

Vierailija
9/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lapsi itse haluaa? Mielestäni ei ole kovin tärkeää yrittää pakottaa lasta osallistumaan häihin. Tilanne jossa lapsi haluaisi mieluummin olla pelissä kuin osallistua vastentahtoisesti häihin ei ole kenellekään kivaa.

Toisaalta on se lapsenkin hyvä oppia, että elämässä joutuu tekemään asioita, jotka ei aina tunnu niin mielekkäältä.

Vierailija
10/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasta kiinnosta oman kummisetänsä häät ?

Muutenkin oudon viestin antaa lapselle jos peli on tärkeämpi. Ei pienen lapsen pelien pidä olla niin tärkeitä, että sukulaisen ja kummin tärkeä päivä sivuutetaan. Lapsi saa suorastaan vääristyneen käsityksen tärkeydestään ja voi luoda lapselle myös painetta harrastuksen suhteen. Ja mieheltäsi puuttuu kyky hahmottaa sosiaalisia suhteita ja niiden merkityksiä, jos ei ymmärrä miksi kummisedän häät on tärkeämmät. Jos mun kummilapsen perhe ei tulisi mun häihin koska kummilapsellani on harrastukseen liittyvä meno, tekisivät sillä hyvin selväksi että ei edes kiinnosta esittää että tällä sovitulla kummiudella ja läsnäololla toistemme elämässä on mitään väliä.

Vierailija
11/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajan perhehuolet vol. 93549238457234

Vierailija
12/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se kummisetä ap:lle ja apn miehellekin tärkeä ihminen on, miksi muuten olisi pyydetty kummiksi?

Ei lapsen pidä tällaista asiaa määrätä. Jos lapsi saa määrätä että haluaa mielummin peliin, lapsi oppii ihan vääriä asioita elämästä. ” mä ja mun tahto ja mun miellyttäminen on mun vanhemmille niin tärkeetä , että isi ja äiti ei mene hyvän ystävänsä häihin, koska mä en haluu”. Että siitä tätä asennetta sitten vaan ruokkimaan!

Ihan outoa että tuollaista edes kysyttäisiin lapselta. Käsittääkseni lapsellekin on hyväksi ettei tälle sysätä vastuuta vaan vanhemmat tekee mitä vanhempien kuuluu tehdä.

Vierailija
13/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe on kutsuttu mutta nämä jo lapsen kummisedän toiset häät vaikka on vasta alle 30v.

Joo, siitä huolimatta häät. On kuitenkin kyseessä

1. lapsen kummisetä

2. miehen serkku

3. häät eli perhejuhla, johon koko perhe on kutsuttu

Ja siis meillä on lajiinsa intohimoisesti suhtautuva teini, joka todellakin tuollaisessa tapauksessa jättäisi turnauksen väliin, siis ei itsekään haluaisi ennemmin mennä peliin. Harmittelisi toki, mutta tietää tärkeysjärjestyksen.

Mutta ammattivalittajalle taitaa kaikki olla ylivoimaista.

-2

Vierailija
14/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummatkaan. Itse lähtisin kaveriporukoiden kanssa ryyppäämään.

Vierailija
15/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän yksiselitteistä vastausta ole. Jos lapsella on joku iso/tärkeä peli, joku kauden päätöspeli tms ja kummisetä ei ole mikään läheinen, niin peli olisi tärkeämpi. Jos kummisetä olisi läheinen, silloin varmaan häät vaikka olisikin isompi peli. Jos kyse jostain pikkupelistä, sitten ehdottomasti häät.

Lapselta en kysyisi, aikuiset päättää. Tosin tuossa harrastuksen pelissä on myös se puoli, että oletettavasti on joukkuelajista kysymys. Haittaisiko lapsen poisjääminen muun joukkueen toimintaa? Jos pelaa joukkueessa, silloin on otettava myös sen toiminta huomioon ja lapsen kannettava vastuunsa joukkueen jäsenenä eikä hypättävä kaikkiin sukulaisten turhanpäiväisiin kissanristiäisiin.

Vierailija
16/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ammattivalittaja, se on vaan miehesi tekosyy koska häne i halua lähteä' sinun kanssa yhtään mihinkään. Harmi sinänsä, koska lapsi saa tästä huonoa mallia asioiden hoidosta. Mutta toisaalta, eihän se olisi mitenkään ainutlaatuista, vinksallaanhan teillä on ihan kaikki teidän perheessä.

Vierailija
17/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tähän yksiselitteistä vastausta ole. Jos lapsella on joku iso/tärkeä peli, joku kauden päätöspeli tms ja kummisetä ei ole mikään läheinen, niin peli olisi tärkeämpi. Jos kummisetä olisi läheinen, silloin varmaan häät vaikka olisikin isompi peli. Jos kyse jostain pikkupelistä, sitten ehdottomasti häät.

Lapselta en kysyisi, aikuiset päättää. Tosin tuossa harrastuksen pelissä on myös se puoli, että oletettavasti on joukkuelajista kysymys. Haittaisiko lapsen poisjääminen muun joukkueen toimintaa? Jos pelaa joukkueessa, silloin on otettava myös sen toiminta huomioon ja lapsen kannettava vastuunsa joukkueen jäsenenä eikä hypättävä kaikkiin sukulaisten turhanpäiväisiin kissanristiäisiin.

Niin no en toki ole asiantuntija, mutta missä lajeissa näihin aikoihin on tärkeitä kauden päätöspelejä?

Vierailija
18/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekohtainen juttu.

Meillä lapsen kisa olisi tärkeempi.

Lapsi treenaa tavoitteellisesti ja on nyt SM-juokkueessa. Eikä tarvis lähteä pönöttämään kenen tahansa häihin. Jäis lähempienkin häät juhlimata.

Vierailija
19/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löytyy mies, jolle oman lapsen peli on tärkeämpi kuin joutava sukujuhla ja siellä remuaminen.

Arvostan.

Vierailija
20/34 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no en toki ole asiantuntija, mutta missä lajeissa näihin aikoihin on tärkeitä kauden päätöspelejä?

Pitääkö kaikki ottaa noin kirjaimellisesti? Jutustelua. Hän sanoi, että olisi eri asia jos olisi päätöspeli. Ei se tarkoita, että olis. Ja jos olisi noin pakko pilkkua viilata, niin ei ole mainittu milloin ne häät on. ;)

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi