Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa kunnollisia tyylikkäitä vaatteita?

Vierailija
15.08.2019 |

Tuntuu että ne kalliit designer vaatteetkin on nykyään jotain muovirättejä, jotka kestää vaan muutaman käyttökerran hyvän näköisinä. Ja ns. ekologisia vaatteita löytyy vain rumia ja säkkimäisiä tyyliin Pirkko-Liisa 55v.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis parikymppinen ja haluan pukeutua nätisti ja nuorekkaasti, mutta en pikamuotiketjujen halparätteihin.

Vierailija
2/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄhän on mahdoton vastata, koska tulet tuomitsemaan kaiken mitä sulle ehdotetaan mummosäkeiksi. Joo, ne näyttää mummosäkeiltä, koska ne on mainoskuvissa stailattu sille ryhmälle joka niitä nyt eniten ostaa. Pienellä mielikuviteuksella voisit kuitenkin stailata, yhdistellä ja asustaa niitä toisin, jolloin niistä saisi ihan nuorekkaita(kin) kokonaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mango ja Zara.

Vierailija
4/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Vaate sieltä, toinen täältä. Olen ihan samaa mieltä siitä, että monet nk. merkkivaatteetkin ovat aika laadutonta kuraa, jossa suurin osa hinnasta tulee mielikuvasta.

Mun viimeisin iso hankinta on suomalaiselta Tauko design -merkiltä. Kallis oli, mutta laatu on hyvä. Tilasin sen Weecos-nettikaupasta, suosittelen tutkimaan sen valikoimaa.

Se kannattaa muistaa, että laatu sitten maksaa. Esim. jos ostaa vaatteen, jossa on paljon saumoja (ts. ei elastaania, vaan vaate on ommeltu muotoon), se näkyy hinnassa. Siksi kait monet kotimaiset merkit tarjoavat säkkimäisiä vaatteita.

Vierailija
5/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, myös Nudge-nettikaupasta saa varteenotettavia merkkejä, eikä kannata unohtaa kotimaista R-collectionia. Tanskalainen Teejays-merkki tekee laadukkaita trikoopaitoja.

mutta mitään yksittäisiä vaatteita en ala linkittelemään! Ns. jalkatyö pitää tehdä itse. Mäkin selaan  yhteensä varmasti tunteja ennen kuin löydän jotain.

Vierailija
6/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ostat kirpparilta laadukkaita vaatteita ja tuunaat ne näteiksi, jos omaat ompelutaidon?

Vierailija
7/7 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittua Weecosia kannattaa selata, samoin Seele (taitaa olla osin samoja merkkejä molemmissa).

Nätti ja nuorekas on toki makuasioita, mutta itse panostaisin klassiseen ja yksinkertaiseen pohjaan, johon sitten lisäisin vaihtelua asusteilla. Eli perusvaatteet neutraaleissa sävyissä (musta, harmaa, beige, farkku, valkoinen) - parit housut, pari hametta, pari mekkoa, pari jakkua/neuletakkia. Sitten valitset pari itsellesi sopivaa tehosteväriä. Nippu paitoja, kasa sukkahousuja ja sukkia, muutama huivi. Ainakin nuo perusvaatteet löytänet noista kaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän