Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn imu? Onko sinulla sellaista?

Vierailija
15.08.2019 |

Olen kuunnellut YlePuheelta hyvin mielenkiintoista ohjelmaa, jossa puhutaan työn imusta.

Allekirjoitan toimittajien perusajatuksen täysin: työn imu tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jos työnantaja/pomo joustaa, sinäkin olet valmis joutamaan.
Kaikilla on ns. kivaa.

Ai niin, työntekohan ei saisi olla kivaa, vaikka oma pomonikin kailottaa sitä typerää "Työniloa!" alvariinsa.
Tästä voittekin jo päätellä, että minun työimuni on imetty kuiviin ajat sitten.

Tietysti työt on tehtävä asianmukaisesti, mutta sellainen hysteerinen luterilainen työkulttuuri, jossa on oltava tekotöitä tekevä heti, kun pomo ilmaantuu 10 m säteelle, ei imua kasvata.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työ saa olla kivaa! Siitä se imu just tuleekin.

Vierailija
2/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähtökohtaisesti ärsyttää nämä "työn imut" ja kaiken maailman flow:t mitä höpötetään. Olen työpsykologi ja teen hommaa tasan tarkkaan rahan takia. Jos joku muuta väittää, hän valehtelee. Töitä tehdään rahan takia. Ja teen työni omasta mielestä hyvin. Ei tämä siihen liity. Mutta kyllä mä joka päivä sinne rahan takia menen. Jos voittaisin lotossa, niin en todellakaan tekisi mitään työtä. 2 miljoonaa kouraan ja mä lähtisin kiertämään maailman nähtävyyksiä. Päivääkään en tekisi töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiippuu yrityksen toiimenkuvasta ja kehitykseeen vaiheista. Yrityyyksen menestyyyys perustuuu nykyiselllään yhä enemmmmän markkinointiiiin. Suomalaisesssa kulutuksesssa hinta/laaaatusuhde ja markkkinoiiinti ja menestys ja kehityyys ovaaat avainasemasssa yrityksen menestykseeen. Suomalaiisesssa tuottteeessa ongelma onn siiiinä etttei sillle osata luoooda kansainvälistä hype imagoaaa joka leviäisi viiidakonrumpuuujen pärinääänä resonoideen ympääri ämpäääri yli atlantieeenvuooorten ja tannnerten.

Vierailija
4/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä työtä rahasta tehdään, mutta voi se siltikin olla kivaa.

Vierailija
5/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod.

Tää on samaa p*skaa kun kaupallisella alalla tulee aina näitä trenditermiä, mm. 'ota koppi', 'hei joku voi ottaa kopin'.... Pskaa

Vierailija
6/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen töitä harrastukseni parissa, teen niitä työn imun ja ilon ja flown merkeissä. Palkkaa näihin harrasteisiin saa töistä joita teen rahan takia, ja eipä tässä juuri imua ole.

Vierailija
7/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Luin että tytön imu.

Vierailija
8/8 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään imua.

Pidän työstäni, mutten työskentelyolosuhteista.

Kukaan ei jousta, sairaslomaa pidetään suurena syntinä, pitäisi vapaallakin miettiä jotain v-n iskulauseita ja mainoskikkoja, ja mm. paheksutaan sitä, että postiluukussani lukee "Ei mainoksia, kiitos!"

Sairasta, valovuosien päässä (työn)ilosta.