Mihin voi hävittää ison kasan vanhoja tiiliä?
Mihinkäs noita oikein voi viedä? Myyntiin ei kelpaa.
Kommentit (24)
Viet ne kaatopaikalle kierrätykseen jos haluat olla kunnollinen, muuten voi haudata omalle tontille.
Facebookissa pistät oman alueesi lahjoitetaan- ryhmään, joku kyllä tulee hakemaan johonkin projektiinsa.
Kokeile Facebookin roskalavaa, jollekulle voi kelvata.
Aivan kuten puutarhajäte. Eli vähän väliä käyt heittämässä muutaman niistä sekajätteeseen. Siten ne katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa pistät oman alueesi lahjoitetaan- ryhmään, joku kyllä tulee hakemaan johonkin projektiinsa.
Ei niistä kyllä ole mihinkään projekteihin. Ovat suurin osa tosi hauraita ja osa on jotain outoa itse valettua? vaaleaa tiiltä. Ikivanhoja. Kai ne pitää kaatsille jollain ilveellä roudata jos sinne voi viedä kun tontille ei järkevästi saa jemmattua.
Älä nyt ainakaan sekajäteastiaan niitä jemmaa. Peräkärryllä kaatopaikalle. Maksaa ehkä muutaman euron, mutta pääset niistä eroon. Tampereella peräkärryllinen tiiliä Tarastenjärvelle maksaa 7euroa.
Tuttu juuri kesällä etsi fbssä vanhoja tiiliä kesäkeittiön lattiaksi.
Miksi ei kelpaa myyntiin?Entä annetaan palstalle?!Hyvä perusta vaikka kasvihuoneelle tms...Itse annoin huonoja tiiliä ja laattoja Tori.fi ja ottajia oli jonoksi asti.
Tee nistä puutarhaan aidanpätkä ja laita kasvamaan köynnöksiä tai muurikasveja. Myös maavalli on mahdollinen, jossa sisus olisi tiiliä ja pinta maaainesta, johon kuivanpaikan kasveja.
Kelpaavat jos pysyvät vielä kutakuinkin kasassa, ottaisin heti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kelpaa myyntiin?Entä annetaan palstalle?!Hyvä perusta vaikka kasvihuoneelle tms...Itse annoin huonoja tiiliä ja laattoja Tori.fi ja ottajia oli jonoksi asti.
Ovat olleet varmaan 60-luvulta asti riihen takana maata vasten kasassa joten ovat sellaisia hauraita. Suurin osa on vielä muotopuolia, on vissiin murjoutuneet kun on purettu jotain vanhaa tulisijaa pois. Ihan jätettä kyllä ovat ikävä kyllä, ei niitä kehtaa laittaa edes ilmaiseksi tarjolle:D
Vierailija kirjoitti:
Tee nistä puutarhaan aidanpätkä ja laita kasvamaan köynnöksiä tai muurikasveja. Myös maavalli on mahdollinen, jossa sisus olisi tiiliä ja pinta maaainesta, johon kuivanpaikan kasveja.
Tuo maavalli voisi olla ihan kiva idea, kiitos!
Laita auton peräkärryyn ja käy viemässä iltahämärissä jonnekin 30 km päähän hiljaisen metsäautotien varteen.
Ei ei ei!
Tiili on ikuisesti kierrätettävissä oleva materiaali. Aina joku tarvitsee. Tiilen ei tarvitse olla täydellinen kelvatakseen, koska monet tiilirakenteet rapataan tai pinnoitetaan ja tiiliä menee erilaisissa muuraustöissä piiloon sisärakenteisiinkin. Laita tarjolle, jollekulle kelpaa aina ja teet jonkun onnelliseksi sekä pääset helpommalla itse.
Mihinkään sekajätteisiin ne nyt eivät ainakaan kuulu. Jätteenkäsittelyprosesseissa tällaiset materiaalit ovat haitaksi tai ainakaan eivät edesauta; eivät pala, murenevat, ovat painavaa materiaalia, hankala erotella lajitteluvaiheissa jne. Jos jätteeksi haluat viedä, niin sitten hyötypisteelle tms, rakennusjätteenä tai kiviainesjätteenä, jolloin ne päätyvät oikean prosessin kautta vielä johonkin maantäyttömateriaaleiksi tms.
Jos on omaa maata, niin maahan hautaaminen on ihan kelpo tapa oikeasti kelpaamaton ja turha tiilijäte. Tiili on savea tai hiekkaa, siitä ei ole haittaa kuin epäonniselle lapiomiehelle, joka joskus kohtaa tiilihaudan. Se vastaa lähinnä kiveä kaikilta osin.
Hakkaa lekalla soraksi ja käytä pihalla tai puutarhassa.
Mulle kelpaisi hyvin tuollainen 10m2 kasvihuoneen pohjaksi, juuri olen etsimässä purkutiiliä
Tiili rapistuu luonnossa. Käyt kippaamassa metsään. Ei ne siellä mitään saastuta.
Vierailija kirjoitti:
Tiili rapistuu luonnossa. Käyt kippaamassa metsään. Ei ne siellä mitään saastuta.
Jos on omaa metsää, huom.
Pienissä erissä sekajätteeseen