Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ylipainoiset henkisesti jotenkin erilaisia kuin tervepainoiset? Aina vain puhutaan pelkästä fyysisestä olemuksesta.

Ylipaino on psykosomaattinen oire
15.08.2019 |

Ovatko tuntemasi ylipainoiset ihmiset henkisesti jotenkin erilaisia kuin tervepainoiset? En siis tarkoita fyysistä olemusta vaan mitä on pääkopan sisällä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mitään suuria tutkimustukosia siitä, että olisi mitään tilastollisesti merkittäviä eroja. Yksiöt on kaikki erilaisia, kuka mistäkin syystä, mutta ei laajemmissa populaatioissa ole eroja.

Vierailija
2/5 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että todella timmit ihmiset on nykyään neuroottisia tai narsistisia, on ortoreksiaa ja muita syömishäiriöitä. Ruoka on nykyään niin keskiössä ihmisten elämässä ja niin älyttömän hyvää, että tavallinen rennosti elämään suhtautuva ihminen on väistämättä pikkuisen pehmeä.

Vierailija
4/5 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä tai vähän suurempikin ylipaino kertoo yleensä siitä, että on herkkusuu ja vähän huolimaton syömisestensä suhteen. Ei muuta yleisellä tasolla. 

Mutta sairaalloinen lihavuus kielii mielenterveysongelmista. Syöminen on päihdettä ja pakonomaista. 

Vierailija
5/5 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että todella timmit ihmiset on nykyään neuroottisia tai narsistisia, on ortoreksiaa ja muita syömishäiriöitä. Ruoka on nykyään niin keskiössä ihmisten elämässä ja niin älyttömän hyvää, että tavallinen rennosti elämään suhtautuva ihminen on väistämättä pikkuisen pehmeä.

Mielestä juuri toisinpäin, normaalipaino on "normaaliolotila" ja se on unohtunut joiltakin, ei siihen tarvitse yrittää mitään, äärilaidat on tietenkin erikseen. Lihavilla se syöminen on jostain syystä häiriintynyt, ruuansäätely ei toimi vaan syödään jatkuvasti yli tarpeen , syömistä ei pystytä enää itse hallitsemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän