Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti valittaa tavastani pukea kaksoset

Vierailija
14.08.2019 |

Puen 2 -vuotiaat kaksostyttöni yleensä eri vaatteisiin mutta samalla väriteemalla (väri voi olla eri sävyä). Äitini sanojensa mukaan "suree" ettei näe rakkaita lapsenlapsiaan identtisissä asuissa vaikka "niin identtiset kaksoset kuuluu pukea". Lahjaksi hän antaa juurikin samanlaisia asuja kaksin kappalein ja kysyy aina milsi vain toinen tytär on näyisti puettu jos vain toisella on hänen antamiaan vaatteita. Minua turhauttaa koska hän ei välitä vaikka olen sanonut tyylistämme ja ei se mitään jos hän ostelee mitä haluaa mutta kun hän loukkaantuu verisesti kun puen lapseni omalla tavallani ja haukkuu minua näiden kuullen. Minusta ei ole hänen asiansa puuttua koko pukemiseen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhhh.

Vierailija
2/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten identtisyys on todettu? Ei sitä ole vuosikymmeniin edes tutkittu, ellei ole syytä - joka olisi lähinnä perinnöllinen sairaus.

Vierailija
4/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole mikään itsevaltias diktaattori, on oikein kuunnella lapsin mielipidettä vaatteiden valinnassa eikä vain pukea kuin oman maun mukaan kuin elotonta nukkea. Mitä AP:n lapset haluavat ITSE pukeutua ja pitää päällä? Oletko koskaan kysynyt?

Vierailija
5/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äidillesi, että nykyään suositellaan kaksosten kasvattamista yksilöllisesti. Kun heitä ei kohdella yhtenä kaksos-yksikkönä, vaan kahtena erillisenä lapsena, heidän omat identiteettinsä vahvistuvat.

Yksi tapa tukea erillistymisen prosessia on omat, erilaiset vaatteet. Edes eriväriset. Itse päädyin tämän lisäksi myös laittamaan lapset päiväkodissa eri ryhmiin jne. Kyllähän se vähän kaikkia kirpaisi, mutta nyt jälkikäteen olen tyytyväinen. Molemmat lapset oppivat toimimaan myös itsenäisesti, eivät vain yhdessä kaksosina. Vaikka he ovat edelleen toistensa läheisimmät ihmiset, he ovat kyenneet tekemään omia valintojaan ja ratkaisujaan lapsuudessa ja nuoruudessa.

Vierailija
6/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Sellainen viritys tänään.

Vierailija
7/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni kuullut sanottavan, että ei kannata kasvattaa heitä yhtenä vaan vahvistaa molempien identiteettiä. Perheen muutkin lapset puetaan yleensö ihan eri väreihin yms. Miksei kaksoset saisi olla niin kuin muutkin? 

Vierailija
8/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten identtisyys on todettu? Ei sitä ole vuosikymmeniin edes tutkittu, ellei ole syytä - joka olisi lähinnä perinnöllinen sairaus.

Ohis, mutta ainakin minun ja veljeni kohdalla tutkittiin dna-näytteestä osana kansanterveystieteen laitoksen pitkään jatkunutta kaksostutkimusta, johon osallistui suurin osa Suomen kaksospareista ties kuinka monen vuoden ajan. En tosin tiedä, jatkuuko tutkimus enää, ainakaan minulle ei ole moneen vuoteen tullut mitään kyselyitä tai kutsuja.

Vierailija
9/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuuluu ihmisiin joiden mielestä kaksosilla on oltava samanlaiset nimet (Miia ja Tiia/Mio ja Milo) samanlaiset vaateet, hiukset, lelut, luokka, harrastukset, kaverit...

Sanot äidillesi, että sinulla on kaksi lasta jotka ovat omia persooniaan, eivätkä mikään yksikkö.

Vierailija
10/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kuuluu ihmisiin joiden mielestä kaksosilla on oltava samanlaiset nimet (Miia ja Tiia/Mio ja Milo) samanlaiset vaateet, hiukset, lelut, luokka, harrastukset, kaverit...

Sanot äidillesi, että sinulla on kaksi lasta jotka ovat omia persooniaan, eivätkä mikään yksikkö.

Tämä!

MUTTA monet tutkimukset on osoittanut, että osa kaksosista alkaa pukeutua identtisesti jossain vaiheessa, vaikka välimatkaakin olisi. Sama maku, eikä niinkään opittu tapa.

Vierailija
11/11 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa kaksoset. En vielä tiedä ovatko samaa sukupuolta, mutta ovat siis eri munasoluista. Oon innoissani koska nyt voi ostaa monta ERILAISTA vaatetta. Yhden kanssa osti helposti kaksi bodya ja housut mut nyt voi ostaa neljä erilaista ja kahdet housut. Ei tulis mieleenkään ostaa kahta samnalaista vaatetta. Tylsää.

Aika usein vanhemmat ostaa lapsille, vaikkeivat ole kaksosia, samanlaisia vaatteita. Siis jos perhees kaks poikaa niin usein näkee et kummallakin samanlaiset vaatteet. Tylsää! Tottakai jos lapsi haluaa olla sisaruksensa kopio niin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi