miksi päivität kuva-albumisi julkiseksi? (instagram)
olen aina ihmetellyt ihmisten julkisia instagram-tilejä! nehän näkee kaikki!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkaiset kuvasi netissä? Mikset laita esim. työpaikan ilmoitustaululle?
Miksi laittaisin työpaikan ilmoitustaululle esimerkiksi puutarhakuviani? Puhun kyllä puutarhajutuista niiden kollegojen kanssa, joita aihe kiinnostaa, mutta eihän ne kaikkia kiinnosta eikä liity mitenkään työhöni.
Miksii sitten nettiin?
No että ne ihmiset, joita puutarhajutut kiinnostaa, saa niitä halutessaan katsoa. Mikä tässä nyt on noin vaikeaa?
Ammatillisista syistä. En ole beibe enkä influensseri :)
Laittakaa vaan niiin paljo kuvianne julkiseksi kuin haluutte. Minä ja minun kolme teiniä ei olla laitettu yhtäkään kuvaa nettiin. Ammattivalokuvaaja olisi halunnut julkaista teinien kuvia sivullaan muttei annettu lupaa. Tuskin tarviaa tätäkään päätöstä ikinä katua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkaiset kuvasi netissä? Mikset laita esim. työpaikan ilmoitustaululle?
Miksi laittaisin työpaikan ilmoitustaululle esimerkiksi puutarhakuviani? Puhun kyllä puutarhajutuista niiden kollegojen kanssa, joita aihe kiinnostaa, mutta eihän ne kaikkia kiinnosta eikä liity mitenkään työhöni.
Miksii sitten nettiin?
K o s k a s i e l l ä o n m i n u n i t s e n i k a l t a i s i a i h m i s i ä, j o t k a h a k e v a t i d e o i t a ja i n s p i r a a t i o t a k a t s e l e m a l l a m u i d e n k u v i a.
Joko ymmärsit vai väännänkö vielä rautalangasta? Jos olen keksinyt omasta mielestäni kauniin tavan laittaa vaikkapa kesäkukkia, niin minkä ihmeen takia en jakaisi sitä muillekin inspiraatioksi?
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vaan niiin paljo kuvianne julkiseksi kuin haluutte. Minä ja minun kolme teiniä ei olla laitettu yhtäkään kuvaa nettiin. Ammattivalokuvaaja olisi halunnut julkaista teinien kuvia sivullaan muttei annettu lupaa. Tuskin tarviaa tätäkään päätöstä ikinä katua.
En minäkään julkaise muiden ihmisten kuvia. Itsestäni somessa on ehkä toistakymmentä kuvaa, vanhimmat ajalta kun liityin Facebookiin eli 2008. Sen sijaan matkakohteistani, harrastuksistani yms on tuhansia kuvia.
Huomion takia tai ainakin sen toivossa niitä tilejä julkisena tietenkin pidetään, vaikka tätä ei ikinä myönnetäkään.
Olen esimerkiksi huomannut hyvin selvästi tuttavapiirini naisista, että parisuhteen päätyttyä instagram laitetaan nopeasti julkiseksi, kun sitä ennen se on ollut visusti yksityinen.
Koska käytän hastageja ja haluan olla kontaktissa ihmisten kanssa ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
En ole laitanut yhtään kuvaa itsestäni. Minulla on vain kuvia koirastani meidän reissuilta.
Seuraajani ovat myös koiraihmisiä. En ole edes omalla nimellä siellä vaan on ihan keksitty hupinimi.
suhtautuvatpa ihmiset huolettomasti yksityiseensä
Koska se on hauskaa. Mun mielestä on myös hauska katsoa toisten kuvia. Ei se ole niin vakavaa. Instagramissa voi hashtagien ja paikkamerkintöjen avulla katsella muiden tietyistä kohteista ja paikoista ottamia kuvia, se on ehkä tuossa sovelluksessa parasta. Jos kaikkien tilit olisivat suljettuja, ei niitä kuviakaan pääsisi katsomaan.
Koska saan instani avulla seuraajia twitchiin.
T. Pelaava nainen
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat keskeisimmät uhat, joita julkiset instagram-kuvat aiheuttavat? Luetaan nyt pois se, että profiilin perusteella voi päätellä, että kys. henkilö on poissa kotoa. Luettele nyt vaikka ne uhat, jotka liittyvät vaikkapa ruoka-, puutarha- tai harrastuskuvien julkaisemiseen.
Nuo koirakuvat ärsyttävämpiä. Jopa profiilikuvana koira. Missä koirien oikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat keskeisimmät uhat, joita julkiset instagram-kuvat aiheuttavat? Luetaan nyt pois se, että profiilin perusteella voi päätellä, että kys. henkilö on poissa kotoa. Luettele nyt vaikka ne uhat, jotka liittyvät vaikkapa ruoka-, puutarha- tai harrastuskuvien julkaisemiseen.
ehkä joku tietoturva-asiantuntija osaisi tähän sanoa kattavan vastauksen
Äideille ihan ok että teinitytöt huulet törröllään esittelee itseensä. Eivät puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ehkä joku tietoturva-asiantuntija osaisi tähän sanoa kattavan vastauksen
Niin, eli sinä heität ilmoille, että jos ihmiset julkaisevat jotain tavallista instagram-huttua, he suhtautuvat huolettomasti yksityisyyteensä, mutta et lopulta osaa sanoa, mitä ne yksityisyyteen kohdistuvat uhat ovat. Keskimääräinen aikuinen ihminen osaa kyllä itse seuloa, millaisia kuvia julkiseksi panee. Ei tarvitse kauhistella.
Koska se on Instan idea. Eli kaikki käyttäjät lataavat sinne kuvia ja merkitsevät ne #:lla. Sitten kuka vaan kyseisestä # kiinnostunut voi löytää ne kuvat. Otetaan vaikka simppeli esimerkki. Asut Perähikiän kylässä ja lataat kuvia omasta ympäristöstäsi Instaan. Helsinkiläinen ihminen haluaisi muuttaa tai käydä Perähikiällä. Instasta löytää kuvia siitä, miltä Perähikiällä oikeasti näyttää, millaisia ihmisiä siellä on ja mitä kaikkea siellä voi tehdä.
ikävä vastaanotto tärkeälle aiheelle
Vierailija kirjoitti:
ikävä vastaanotto tärkeälle aiheelle
Aihe on mielestäsi tärkeä, mutta et osaa perustella, miksi se on tärkeä, tai mitä riskejä mielestäsi julkisiin kuviin liittyy. Toisin sanoen pieksät vain suutasi, tai tässä tapauksessa näppäimistöäsi.
Ketä kiinnostaa kuva jonkun lautasesta? Sairasta!