Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi päivität kuva-albumisi julkiseksi? (instagram)

Vierailija
14.08.2019 |

olen aina ihmetellyt ihmisten julkisia instagram-tilejä! nehän näkee kaikki!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa kuva jonkun lautasesta? Sairasta!

Vierailija
22/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi julkaiset kuvasi netissä? Mikset laita esim. työpaikan ilmoitustaululle?

Miksi laittaisin työpaikan ilmoitustaululle esimerkiksi puutarhakuviani? Puhun kyllä puutarhajutuista niiden kollegojen kanssa, joita aihe kiinnostaa, mutta eihän ne kaikkia kiinnosta eikä liity mitenkään työhöni.

Miksii sitten nettiin?

No että ne ihmiset, joita puutarhajutut kiinnostaa, saa niitä halutessaan katsoa. Mikä tässä nyt on noin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisista syistä. En ole beibe enkä influensseri :)

Vierailija
24/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vaan niiin paljo kuvianne julkiseksi kuin haluutte. Minä ja minun kolme teiniä ei olla laitettu yhtäkään kuvaa nettiin. Ammattivalokuvaaja olisi halunnut julkaista teinien kuvia sivullaan muttei annettu lupaa. Tuskin tarviaa tätäkään päätöstä ikinä katua.

Vierailija
25/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi julkaiset kuvasi netissä? Mikset laita esim. työpaikan ilmoitustaululle?

Miksi laittaisin työpaikan ilmoitustaululle esimerkiksi puutarhakuviani? Puhun kyllä puutarhajutuista niiden kollegojen kanssa, joita aihe kiinnostaa, mutta eihän ne kaikkia kiinnosta eikä liity mitenkään työhöni.

Miksii sitten nettiin?

K o s k a   s i e l l ä   o n   m i n u n   i t s e n i   k a l t a i s i a   i h m i s i ä,   j o t k a   h a k e v a t   i d e o i t a   ja   i n s p i r a a t i o t a   k a t s e l e m a l l a   m u i d e n   k u v i a.

Joko ymmärsit vai väännänkö vielä rautalangasta? Jos olen keksinyt omasta mielestäni kauniin tavan laittaa vaikkapa kesäkukkia, niin minkä ihmeen takia en jakaisi sitä muillekin inspiraatioksi?

Vierailija
26/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa vaan niiin paljo kuvianne julkiseksi kuin haluutte. Minä ja minun kolme teiniä ei olla laitettu yhtäkään kuvaa nettiin. Ammattivalokuvaaja olisi halunnut julkaista teinien kuvia sivullaan muttei annettu lupaa. Tuskin tarviaa tätäkään päätöstä ikinä katua.

En minäkään julkaise muiden ihmisten kuvia. Itsestäni somessa on ehkä toistakymmentä kuvaa, vanhimmat ajalta kun liityin Facebookiin eli 2008. Sen sijaan matkakohteistani, harrastuksistani yms on tuhansia kuvia.

Vierailija
27/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion takia tai ainakin sen toivossa niitä tilejä julkisena tietenkin pidetään, vaikka tätä ei ikinä myönnetäkään.

Olen esimerkiksi huomannut hyvin selvästi tuttavapiirini naisista, että parisuhteen päätyttyä instagram laitetaan nopeasti julkiseksi, kun sitä ennen se on ollut visusti yksityinen.

Vierailija
28/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytän hastageja ja haluan olla kontaktissa ihmisten kanssa ympäri maailman.

Vierailija
29/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole laitanut yhtään kuvaa itsestäni. Minulla on vain kuvia koirastani meidän reissuilta. 

Seuraajani ovat myös koiraihmisiä. En ole edes omalla nimellä siellä vaan on ihan keksitty hupinimi. 

Vierailija
30/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuvatpa ihmiset huolettomasti yksityiseensä

Vierailija
31/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hauskaa. Mun mielestä on myös hauska katsoa toisten kuvia. Ei se ole niin vakavaa. Instagramissa voi hashtagien ja paikkamerkintöjen avulla katsella muiden tietyistä kohteista ja paikoista ottamia kuvia, se on ehkä tuossa sovelluksessa parasta. Jos kaikkien tilit olisivat suljettuja, ei niitä kuviakaan pääsisi katsomaan.

Vierailija
32/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saan instani avulla seuraajia twitchiin.

T. Pelaava nainen

Vierailija
33/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat keskeisimmät uhat, joita julkiset instagram-kuvat aiheuttavat? Luetaan nyt pois se, että profiilin perusteella voi päätellä, että kys. henkilö on poissa kotoa. Luettele nyt vaikka ne uhat, jotka liittyvät vaikkapa ruoka-, puutarha- tai harrastuskuvien julkaisemiseen.

Vierailija
34/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo koirakuvat ärsyttävämpiä. Jopa profiilikuvana koira. Missä koirien oikeudet?

Vierailija
35/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat keskeisimmät uhat, joita julkiset instagram-kuvat aiheuttavat? Luetaan nyt pois se, että profiilin perusteella voi päätellä, että kys. henkilö on poissa kotoa. Luettele nyt vaikka ne uhat, jotka liittyvät vaikkapa ruoka-, puutarha- tai harrastuskuvien julkaisemiseen.

ehkä joku tietoturva-asiantuntija osaisi tähän sanoa kattavan vastauksen

Vierailija
36/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideille ihan ok että teinitytöt huulet törröllään esittelee itseensä. Eivät puutu.

Vierailija
37/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä joku tietoturva-asiantuntija osaisi tähän sanoa kattavan vastauksen

Niin, eli sinä heität ilmoille, että jos ihmiset julkaisevat jotain tavallista instagram-huttua, he suhtautuvat huolettomasti yksityisyyteensä, mutta et lopulta osaa sanoa, mitä ne yksityisyyteen kohdistuvat uhat ovat. Keskimääräinen aikuinen ihminen osaa kyllä itse seuloa, millaisia kuvia julkiseksi panee. Ei tarvitse kauhistella.

Vierailija
38/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on Instan idea. Eli kaikki käyttäjät lataavat sinne kuvia ja merkitsevät ne #:lla. Sitten kuka vaan kyseisestä # kiinnostunut voi löytää ne kuvat. Otetaan vaikka simppeli esimerkki. Asut Perähikiän kylässä ja lataat kuvia omasta ympäristöstäsi Instaan. Helsinkiläinen ihminen haluaisi muuttaa tai käydä Perähikiällä. Instasta löytää kuvia siitä, miltä Perähikiällä oikeasti näyttää, millaisia ihmisiä siellä on ja mitä kaikkea siellä voi tehdä.

Vierailija
39/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä vastaanotto tärkeälle aiheelle

Vierailija
40/56 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikävä vastaanotto tärkeälle aiheelle

Aihe on mielestäsi tärkeä, mutta et osaa perustella, miksi se on tärkeä, tai mitä riskejä mielestäsi julkisiin kuviin liittyy. Toisin sanoen pieksät vain suutasi, tai tässä tapauksessa näppäimistöäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi