Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MaAlIsKuIsTeN 06 alkuviikko (ma-ti)

29.05.2006 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perkantaina 3kk neuvola. Kovasti on taas poika kasvanut. Pituutta oli 32,2cm ja painoa 8045g. Rokotuksenkin sai, ilman mitään itkuja:) Täti kirjoitti: " Jäntevä poika. Pituuskavutasaista, painoa enemmän. Moro+. Pää vartalon linjassa kohotettaessa. Hymyilee, tarkkailee. Yöllä 1-2 syöttöä. MAissivelliä iltaisin." En tiedä mistä se noi 1-2 yösyöttä keksi. Meillä kun syödään illalla 19-250 ja seuraavan kerran 5-7, ja se on mun mielestä jo aamua... Parina yönä oli syönyt myös 3 aikaan (joka taas jäi pois) ja tosta täti päätteli ton 2 syöntiä... Se oli kuitenkin vaan väliaikasita (2 yötä) joten ei mun mielestä lasketa. Kovasti on nyt alkanut yrittää kääntymään. Molempiin suuntiin pääsee kyljelle asti, muttei pidemmälle. ALoitti tän kääntymisharjoittelun eilen, joten kohta mennään jo ympäri:)

Tämä mamma on sitten aloittanut kuntoilun. Viikonloppuna käytiin ostamassa sykemitarit molemmille ja mulle lenkkarit. Nyt on sitten mittariin omat sykerajan asetettu ja niiden sisällä yritetty pysyä. Viikonloppu mennyt siis raippasasti kävellen ja välillä hieman juosten (sykkeen nostamiseksi). Nyt on jalat hieman hellänä, mutta mieli korkealla jatkamassa! Torstaina pääsen vasta seuraavan kerran, joten jalat ehtii hyvin rauhoittua välissä parin päivän rääkin jälkeen:)

Olipas taas tosi pikaisesti...

Nyt aamiaselle:)

-Santtu ja Markus 3kk1vk2pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisillan jymymenestyksestä (tyttö nukahti itse omaan sänkyynsä vain yhdellä lohduttelukäynnillä!) innostuneena päätin tänään harjoituttaa päikkäreille nukahtamista omaan sänkyyn. Sain lahjaksi Tracy Hoggin vauvanhoioto-oppaan, ja sen neuvojen mukaisesti kyttäsin ensimmäistä haukotusta ja vein sitten tytön omaan sänkyynsä nukahtamaan. Sinnehän tuo jäi omiaan äheltämään, mutta 10 min päästä tuli kauhia huuto. Sitten lohduttelemaan, ja uusi yritys. Taas meni 5 min, ja kauhia huuto. Lohduttelemaan, ja uusi yritys josta ei tullut mitään. Ja lopulta sitten kaikkien ohjeiden vastaisesti tuudittelu unen rajamaille liinassa ja siirto omaan sänkyyn. Katsotaan joko nukahti, nyt projektiin saatu uhrattua jo tunti... Nooh, ei sen ekalla kerralla kai kuulukaan onnistua...

Oon vähän ihmetellyt kun me vietiin Tillin nimi rekisteriin jo yli viikko sitten, jotta KUINKA NOPEASTI KELA-KORTTI TULEE? Kokemuksia? Pelkään että se on jo tullut ja pikkukissamme on taas kuljettanut sen jonnekin... Päätin odottaa kortin tuloon asti ennen kuin lähden hakemaan tytölle passia, kun me jo kertaalleen jonotettiin 1,5h poliisilla vain kuullaksemme ettei Tilli ole vielä väestörekisterissä (vaikka siis piti olla). Kohta tulee kiiru sen passin kanssa...

Tänään pitäisi mennä kirkkoherran virastoon hakemaan jotain lappuja Tillin ristiäisiä varten. Taas nähdään että jos tekee mitään yhtään tavallisuudesta poikkeavaa, saa kauhean byrokratian niskaansa: kun vietiin se nimi rekisteriin ennen ristiäisiä, pitää täyttää useampi paperi kuin vain se yksi että Tilli saadaan liitettyä seurakuntaan. Ja koska me pidetään ristiäiset toisella paikkakunnalla, pitää ne paperit itte hakea omasta seurakunnasta ja viedä sinne kastavaan seurakuntaan... Minä ja byrokratia sovitaan kyllä niin huonosti yhteen että saas nähdä miten tässäkin käy. En ole kertaakaan onnistunut edes muuttamaan ilman että KELA olis lähettänyt " koska et asu missään, emme enää maksa sinulle mitään tukia" -kirjeen. Ja arvatkees vaan millainen sotku siitä tuli, kun päätimme mennä naimisiin Virossa - siinä sai käännättää paperia jos toistakin kielelle ja toiselle, ja hakea kaiken maailman apostilleja ym... Luulisi että sitä oppisi pikkuhiljaa että kaikki kandeis vaan tehdä niinkuin muutkin tekee - pääsis niin paljon helpommalla... ;)

Kyllä se neiti taisi nyt nukahtaa. Aah... Pitää sitten vissiin alkaa siivoamaan!

Suhni & Tilli (7+ vk)

Vierailija
4/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhni- mä ku vein Maistraattiin nimipaperit niin sanoivat laittavansa nimen heti rekisteriin näkymään ja seuraavana päivänä vein passihakemuksen. Kela kortti tuli parissa viikossa. Kannattaa siis kysyä sieltä Maistraatista mikä kestää.

Nyt ei taas kerkee kirjottaa enempää.

Vierailija
5/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla alkoi isommilla lapsilla jotka jo parantuneet ja nyt sitten on mulla ja Joelilla : ( Onneksi ei pikkumies kovin tukkonen ole mutta kuiteskin..On ollut melko vaisu ja nukkuu pätkittäin näin päivälläkin koko ajan. Yön nukkui hyvin yhdellä syötöllä. Kuumetta ei onneksi ainakaan vielä ole. Toinen silmä vuotaa ja rähmii vähän joten pitää tarkkailla sitä.

Aamulla käytiin myös 3 kk neuvolassa missä terkkarin mielestä silmä ei ollut paha. Uusimmat mitat ovat 6275g 60 cm ja pipo 40,5 cm. Hienosti on siis poika kasvanu. Edellisestä neuvolakerrasta kun ehti kulua jo 1.5 kk. Seuraava onkin sitten lääkärin tarkaustus reilun kuukauden päästä.

Jeol oli ekaa kertaa hoidossa la-su yön. Me oltiin hieman viihteellä miehen kanssa. Hyvin oli hoidossa menny. Poika oli ollut kiltisti, syönyt ja nukkunut kohtalaisen hyvin vaikka nuha oli sitten sillä reissulla alkanu. Mutta mulla oli ihan kauhee ikävä! En oikein osannut koko iltana rentoutua kunnolla. Päivällä kun haettiin poika kotiin niin ekana väläytti leveen hymyn mulle. Meinas itku tulla iteltä.

Joel ei vielä kääntyile. Ei edes kyljelleen eikä minusta edes kauheesti yritä mutta eiköhän tuo ehdi. Lattialla kyllä oleilee päivän mittaan ja kädet tavottelee jo lelukaaren leluja mutta siinä se. Kovasti huidotaan ja potkitaan myös kun innostuu

Hampaista ei ole vielä tietoa. Esikoinen sai ekan hampaan 8 kkn iässä ja keskimmäinen 4 kkn iässä.

Onnea muuten kaikille nimen saaneille vauvoille! Nyt täytyy taas mennä.

t.lyytikki ja joel 3kk

Vierailija
6/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin mentiin naimisiin Virossa (ma olen virolainen) ja muistan hyvin sen byrökratian. Hermot sinne meinasivat mennä ja juoksemistä oli aika lailla! Meille tuli Kela kortti viikon kuluttua ja passin hakeminen täällä Pohjanmaalla oli onneksi nopea.

Ollaan pojan kanssa taas kahdesta, välillä tuntuu että olen yksinhuoltaja:( Isilla taas työmatkoja ja viikonloppu meni harrastuksien merkeissä. Toisalta tuntuu että on helpompa jos olen yksi pojan kanssa, sitten on vaan pärjättävä ja jaksan ennemmän. Muksu ka jotenkin rauhallisempi (kai se minun mielialoista on kiinni miten hän käyttäyty). Ainakin nukku nyte mahalla (ihme, mutta on jo pari kertaa onnistunut)

Ma en ole vieläkin pystynyt luopumaan herkuista. On kyllä kamala se makeanälkä. Kokeilin että ei osta herkkuja kotiin, mutta sitten vaan makeiset mielessä ja tuntuu että ajattelen niitä ennemmän. Nyte lisäksi sunnuntaina kaupat auki.

kewa ja poika11vko

Vierailija
7/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUHNI Mulla myos tuo samainen kirja, tai ainakin saman kirjoittajan tuotantoa. Kaverini suositteli lampimasti... Me harjoitettiin tuota ssss-taputus-tekniikkaa varmaan 2 viikkoa eika kylla meilla auttanut. Huuto senkuin yltyi... Ja lopulta annettiin periksi. Joko tehtiin jotain ihan pain mantya tai homma ei vaan pelannut meilla. Yhdessa vaiheessa nukuttamiseen meni noin tunti ja sitten nukkui tunnin ja taas haukotus ja nukutelua jne. Paivat meni sitten nukuttaessa niin, et lopulta oli pakko antaa periksi... Ajatuksena hyva ja joitain juttuja viela toteutetaan kaytannossa, mutta meilla ei sellaisenaan toiminut.

Nyt ajatus katkesi ihan taysin... Taytyy varmaan taas kayda lukeen pino et muistan mita muuta piti kirjoittaa...

Browniette ja Maya 2,5kk+

Vierailija
8/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sita mun pitikin kysya etta mita teidan lapsilla on talla hetkella paalla??? Tyhma kysymys tiedan, mutta tassa pakkailujen keskella mietityttaa mita kaikkea tarvitaan mukaan. ( Ollaan siis tulossa Suomeen perjantaina). Maya ole viela koskaan kayttanyt lampimampaa vaatetta kuin tavallinen potkari, eika siis koskaan olla harrastettu minkaanlaista kerrospukeutumista... Voi olla aika shokki meille molemmille siis :) Taalla kun parjaa pikku mekossa tai bodyssa tai ilman yhtaan mitaan...

Vierailija
9/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sita mun pitikin kysya etta mita teidan lapsilla on talla hetkella paalla??? Tyhma kysymys tiedan, mutta tassa pakkailujen keskella mietityttaa mita kaikkea tarvitaan mukaan. ( Ollaan siis tulossa Suomeen perjantaina). Maya ole viela koskaan kayttanyt lampimampaa vaatetta kuin tavallinen potkari, eika siis koskaan olla harrastettu minkaanlaista kerrospukeutumista... Voi olla aika shokki meille molemmille siis :) Taalla kun parjaa pikku mekossa tai bodyssa tai ilman yhtaan mitaan...

Vierailija
10/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti toi sama viesti 4 kertaa kun netti sohlaa ja nayttaa silta ettei toimi! Anteeksi terrorisoinnista!!!

Vierailija
13/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum]ja kauhee kasa pyykkiä odottamassa, kun en ihan kaikkea viittiny äitillä pesettää ja mieskin saanu kasan pyykkiä aikaiseksi yksin ollessaan. Petivaatteetkin pitäs pestä, mutta kun vaatepyykkiäkin ihan kauhee läjä. Ja aamulla kun energisenä olin aloittamassa pyykinpesua, niin tietty pulveri oli loppu. Täytyy lähtee kohta ostaa, kun mies kotiutuu.

[b]Browniette[/b] kyseli pukeutumisesta. Meillä tänään Nooalla ulkona body, trikoohousut ja sukat ja päällä vielä collegehousut ja -takki ja hattu päässä. Käsiin pistin lapaset ja jalkaan villasukat, kun ulkona oli vaan 10 astetta. Ei tuntunut poika olevan yhtään kuumissaan. Lämpimimmillä ilmoilla Nooa ollut ihan vaan sisävaatteissa makuupussissa nukkumassa, hattu tietty päässä.

Nyt aattelin alkaa kattelee ristiäiskuvia, että mitä niitä tilaisi ja mitä lähettelisi sähköpostilla tutuille. Ja jospa sitä vielä innostuisi polttamaan kaikki kuvat cd:lle, ettei vaan käy mitään vahinkoo ja kaikki kuvat katoaisi koneelta. HUI!

Aurinkoista päivänjatkoa!

-Monkey ja Nooa 10vk-

Vierailija
14/25 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun yhtenä päivänä innostuin kirjoittaan, niin heti jo seuraavana uusiks.

Meidän pojalla oli ulkona tänään päällä body, puolipotkarit, fleecepuku, villasukat, hattu ja tumput käsissä. Yksi päivä on ollu sellainen, että on voinu olla aivan tavalliset sisävaatteet ulkoillessa, joten Browniette varaa lämmintäkin vaatetta mukaan kun tuutte Suomeen. Toivotaan kovasti, että sää lämpiäis ja ette tarvitsisi niitä lämpimiä vaatteita. Niin tai ehkä teistä on mukavaa kun välillä on viileääkin.

Meillä alkaa olla jo nuha ohi molemmilla muksuilla. Oli se kyllä aikamoista kiukkuamista. Vauva ei syöny hyvin, ei nukkunu kuin ehkä puoli tuntia kerrallaan päivällä. Yöt nukkui yhdellä syötöllä, mutta minä pelokkaana valvoin yhden yön melkein kokonaan kun en uskaltanu nukkua kun luulin että poika tukehtuu.

Meillä on 3kk neuvola kahden viikon päästä. Täytyy muistaa ostaa panadol-suppoja. Ainakin esikoisen aikaan oli joka kerta pakko laittaa suppo, muuten huusi vaan koko ajan rokotuksen jälkeen kotona. Puoli tuntia supon jälkeen rauha maassa. En kyllä taida antaa varalta suppoa, vaan katson kuinka tämä kaveri reagoi ja vasta tarpeen mukaan suppo.

Nyt lukemaan Ilta-Sanomia kun molemmat lapset vihdoin unessa!

Äippis75 ja Noel 2,5kk

Vierailija
15/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal]Eli me vietettiin niitä NIMIÄISIÄ lauantaina ja julkistettiin poikamme nimi. Hänestä tuli Velu Valtteri. Juhlat oli mukavat, vaikka minun äiti tavalliseen tapaansa hermosi, että mitään ei keretä ja kaikki on ihan pielessä... No, kaikki meni hienosti, poika nukkui vaunuissa ulkona koko juhlinnan ajan ;) No, vieraat on sellaisia, että näkevät poikaa sitten muuallakin, kuin niissä juhlissa. Juhlavaatteissa nukkui makuupussissa ja kun heräsi, puklasi syönnin päälle vaatteet märäksi ja eiku pesuun... Pitäs nyt sitten kuvata poikaa niissä kamppeissa, jos sais vaikka jonku kuvan kiitoskortteja varten.

NUKUTTAMISESTA JA NUKKUMISESTA näytti moni kirjoittaneen. Meillä kyllä hyssytellään ja nukutetaan sylissä iltaisin. Pitkät päiväunet nukkuu vaunuissa ulkona, sitten ottaa pikkutorkkuja aamu- ja iltapäivisin. En koe nukuttamista mitenkään raskaana, ja tuntuu, että vauva on vielä liian pieni moiseen koulutukseen... Yleensä yöunille rauhoittuukin suhteellisen helposti imetyksen jälkeen, mies yleensä kanniskelee sylissään. Ollaan vaihdettu nyt kehdosta pinnasänkyyn, niin poika pääsee enemmän liikkumaan. Muutamana iltana on myös ongelmana ollut käsien huitominen ja niiden hamuaminen sänkyyn laskemisen jälkeen. Tuttia poika ei huoli, niin aina pitää nostaa tissille. Mutta aika helposti nukahtava kaveri silti.

VAATETUKSESTA kyseli Browniette. Velulla on sään mukaan ollut ulkona vaunuissa body, potkarit, villatossut, tumput, lakki ja kevytvanuhaalari sekä vaunuissa vielä makuupussi. Makuupussissa on pidetty sään mukaan, mutta ainakin eilen ja toissapäivänä oli niin kylmä, ettei ollut yhtään liikaa koko satsi. Sisällä meillä on vaan body ja potkarit. Ärsyttävää, kun sää vaihtelee niin kovasti, että joka päivä saa miettiä, onko vaatetta liikaa vai liian vähän...

Hassua, kun rinnat ei ole ollenkaan pakkautuneet/tuntuneet täysiltä muutamaan päivään. Välillä tuntuu, että ei kai niistä tule edes maitoa... Mutta poika on ollut kuitenkin tyytyväinen ja yöt nukkuu entiseen malliin parilla syötöllä, niin kai sitä sitten tulee. Yhtenä iltana myös pulautti jälleen komeasti, että kyllä sitä tulee. Sitten meinas vaan tuntua, että mistä syötän lisää, kun maha oli taas tyhjä puklun jälkeen...

Nyt imetyshommiin ja sitten ulkoilemaan!

~cadavera&Velu 8vko~

Vierailija
16/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa..Illalla on kevätjuhla. Sitten ollaan koko piiiitkä kesä kotona. syksyllä esikko aloittaa eskarin ja minä, 3v ja joel jäädään kotiin. Seurakunnan kerhoon ilmotin 3 veen mutta saas nähdä nyt. ainakin perhekerhossa varmaan aletaan käymään. Taas on sitten yks ajanjakso ohi heiltäkin..

Nukuttiin suhteellisen hyvin viimeyönä vaikka joelilla onkin nuhaa. tuntui että oli tukkoinen vain yöllä ja yski mutta nyt päivällä ei taas oikeen mitään. Kai se vauvoillakin nenä menee enempi tukkoon makuuasennossa niinkuin aikuisillakin. 2 kertaa tosin syötin joelin mitä ei oo tapahtunu apaut kuukauteen, mutta muuten hyvin nukuttu yö. Huonomminkin olis voinu mennä. Yleensähän joel syö kerran 10 tuntisen yöunensa aikana.

Eilisestä neuvolan rokotteesta ei tullut kuumetta ja niinhän tuo terkka sanoikin ettei yleensä nosta. Nyt kai ollut viimeset 1,5v käytössä uudet rokotukset.

Meillä joelilla päällä ulkona: body, potkarit, villasukat, tumput, kypärämyssy ja ohut fleecehaalari. Myös makuupussi käytössä välillä auki ja välillä kiinni. Näin tuntuu olevan hyvä.

Kesäkuu lähenee ja vieläkin näin kylmä. Toivottavasti olis lämmintäkin..Mun laihiskin vähän tyssännyt tän nuhan takia ja nyt tällä viikolla mieskin iltavuorossa joten ei kauheesti lenkille pääse. Torstai aamuna aattelin mennä ja sit jos jaksan niin iltasin sotken sisällä stepperillä kun lapset menee yöunille. onneks mies kuitenkin sai tänään vuoronsa vaihdettua kun on se kevätjuhla niin pääsee hänkin mukaan.

nyt pitäis varmaan taas irrottautua koneelta ja alkaa katteleen vaatteita itselle ja lapsille illan juhliin.

Vierailija
17/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viikonloppu ainakin meni nopeasti mummolassa ja vaikka reissussa rähjääntyy niin mukavaa oli. Päästiin miehen kanssa kahdestaan pari

kertaa juoksemaan käytiin lauantaina jopa " viihteelläkin" kun kerrankin oli mahdollisuus jättää lapset luotettavalle hoitajalle.

Meillä kanssa on ykkösellä viimeinen viikko koulua ja kakkosella hoitoa tällä viikolla. Ensiviikolla haluavat vielä mennä ohjatulle leikkikentälle aamupäiväksi, mutta sitten alkaa pitkä loma,jota ainakin koululainen ihan selvästi tarvitsee.

Miehelläkään ei ole kuin kaksi viikkoa töitä paiskittavana ennen oman lomansa alkua. Lomasuunnitelmia eikä aiottakkaan lyödä kovin tarkasti lukkoon, tehdään sitä mitä huvittaa/jaksetaan/pystytään tämän revohkan kanssa toteuttamaan.

Olen vähitellen ryhtynyt puuhastelemaan tytön ristiäisiä. Onneksi minun äitini ja anoppini tulevat meille jo ensiviikolla kun lasten kanssa ei mitään kovin suurellista saa yksin päivisin tehtyä. Lauantaina pitäisi löytää jotkin käytännölliset juhlavaatteet koko porukalle. Ja vaikka yleensä tykkään ostella itselleni vaateita niin sekään ei ole tällä kertaa niin mukavaa/yksinkertaista. Ylimääräisiä kiloja on jäljellä vielä viisi ja ei viitsisi ostaa sellaista vaatteita joka jäävät (toivottavasti) jo ennen seuraavaa käyttöä pieneksi ja paitakin pitäisi olla sellaista mallia, että siinä olisi helppo imettää tyttöä. Eli tiedossa on pitkä ja hikinen urakka...

Tyttönen voi hyvin. Parina iltana oli tosi levoton/itkuinen, vissiin reagoi tuohon reissussa oloon ja uusien ihmisten tapaamiseen. Tyttö poikkeaakin tässä suhteessa hurjan paljon veljistään, jotka nukkuivat pieninä sitä paremmin mitä enemmän actionia päivän mittaan oli ollut.

Nyt kuuluu kolmonen heräilevän päiväuniltaan joten gotta go. Mukavaa päivänjatkoa kaikille isoille ja pienille

toivottelee,

Maisa

ps. Brownietta kyselit vaatetuksesta: peesaan muita ton pukemisen suhteen toivottavasti sitten kesemmällä pärjätään jo huomattavasti kevyemmissä tamineissa...nimimerkillä kaapit täynnä käyttämättömiä mekkoja:)

Vierailija
18/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi että Tilliinkin iski perheen flunssa, ja nyt tuo poloinen röhisee ja pärskii. Onneksi on toistaiseksi kuitenkin saanut imettyä hyvin, joten nälästä emme kärsi. Sen sijaan unta tuntuu tarvitsevan tavallista enemmän, mutta nukkuminen on vähän hankalaa. Nukahtaa hetkeksi, sitten itkee syliin, ja sammuu siihen heti. Sylittelyä olemmekin sitten harrastaneet, ja ihan mukavasti on mennyt. Tietenkin mies on juuri tänään firman " edustustehtävissä" yömyöhään - minä pelkään jo nyt iltaa jolloin meillä normaalistikin on itkuista ja inhaa...

Nukutusprojekti etenee. Eilen olin jo valmis haistattamaan Tracy Hoggilla monet jutut kun päiväunille nukahtamisesta ei tosiaan tullut muuta kuin suuri huuto. Yöunille nukahti kuitenkin kuin pieni unelma, vain kerran piti käydä lohduttelemassa. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, etten jaksa käyttää päiviäni vauvan huudattamiseen, vaan saapi nukahtaa sinne minne haluaa toistaiseksi, yleensä siis syliin. Minä en usko ollenkaan näihin " se on sitten myöhemmin vaikeampaa" -juttuihin, tai ainakaan en käsitä miten se voisi olla vielä vaikeampaa... ;) Luulenpa että ihan luonnollisesti siirrymme nukahtamaan omaan sänkyyn sitten kun en enää jaksa tyttöä kanniskella (= kun se alkaa olla vaikeampi vaihtoehto). Suodaan siis vauvalle lupa olla vauva ja kasvatetaan vasta vähän myöhemmin... Näin päättäväinen äiti täällä... ;)

Tänään kävimme vähän shoppailemassa minulle niitä ristiäisvaatteita. Lähdin kyllä hakemaan paitaa hameeni seuraksi, mutta tulin kotiin uuden Marimekon jakun kanssa joka kaipaa housuja... Kalliiksi tulee... Mutta perustelin itselleni että tämä jakku on sitten käytössä vielä vuosia kun se on Marimekko ja kaikkea... Saas nährä onko näin, mutta hieno se ainakin on. Jotain luxusta tämänkin mamman elämään...

Suhni & Tilli (jonka KELA-kortti muuten viimeinkin saapui!)

Vierailija
19/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä meiltäkin taas pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin, eipä tänne mitään ihmeellistä kuulukaan. Päivät sujuu tosi mukavasti jo ja illalla vähän enemmän riekutaan ja kiljutaan, tosin vähäistä sekin on. Meillä poika nukkuu kaikki päikkärit ulkona ja hyvin nukkuukin; parit 2h unet ja sit muutamat lyhyemmät, nekin tosin n. 1h mittaiset. Meillä mennään illalla nukkumaan n. 21 maissa, äiti tosin yrittää nukuttaa poikaa jo vähän aiemmin, että saisi sitä laatuaikaa isän kanssa, mutta niin vaan äippä nukkuu varmaan perheen ekana. Nukahdan imettäessäni lopulta ja poika köllii siinä vieressä. Olin ennen lasta ehdoton perhepedin vastustaja, mutta kas niin sitä meilläkin nukutaan " kaikki yhdes koos" , kun nukahdan yölläkin imettäessäni. Välillä mies on illalla nostanut pojan omaan sänkyynsä. Yöt menevät vaihdellen 2-3 syötöllä. Toi 3. syöttö tulee monesti n. klo 6 maissa, kun poika hieroo käsillä naamaansa ja työntää koko nyrkin tai mielellään 2 nyrkkiä suuhunsa ja saan sen tissillä rauhoittumaan...

Omaa sänkyään poika tuntuu pitävän lähinnä leikkikehänä, hihkuu katolle ja pinnasängyn pinnoille innoissaan, vaikka kuinka väsyttää. Ja kun riittävästi väsyttää, tulee huutoa ja sänkyyn nukahdettuaan nukkuu max. puoli tuntia. Vaunuihin nukahtaa heti...

Jaahas, nyt herättiin iltapäikkäreiltä, joten täytyy lopettaa. Onnea nimen saaneille!

-Terppari ja poika kohta jo 3kk

Vierailija
20/25 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkällä on edelleen sama rytmi ku ennenki, eli syö ja nukahtaa samantien ja nukkuu jonnekki neljään asti ja sit on illan hereillä ja niillä syötöillä nukkuu taas sinne iltapäivä neljään. Välillä tietty seurustellaan hetki. Mä tänään heräsin 9, sain koneen auki ja käytin koirat pihalla, pätkä heräs, syötin sen ja hetki seurusteltiin ja seuraava havainto mulla oliki sit että kello on 13. oon nyt ties kuin monena yönä nukkunu jotain 12 tuntii. Me ollaan kyl ulkoiltu aika vähän. Kun mites sattu että molemmilla koirilla on juoksut samaan aikaan ja nyt niiden ja vaunujen kanssa ei oo kauheen kiva liikkuu ku hajut kiinnostaa. Meillä on nyt treenitaukoki siks että nuorempi käy ihan ylikierroksilla ja heittää leikiks koko homman. Viimeviikonlopun näyttelyssäki vaan makas maassa koko ajan, sillä aikaa ku Tomi kiltisti nukku kaukalossaan kehän laidalla ku hoitaja teki oharit ja aamulla ei sit kerenny ku pakkaa poitsun mukaan. Ens viikonloppuna ku näyttelyyn menee molemmat koirat nii sillon lähtee kaveri mukaan pitää toista koiraa ja Tomia katsoo. Kauheeta säätöö.

Ai niin ja mä sain kans tnään sen " Toivottavasti tästä lahjasta on teille paljon iloa" Lindexin 56 senttisen bodyn =) Hyvä 2 kuiselle sellasta lähettää. Meillä sellaset meni synnytyksestä reilu viikon. No onneks siinä oli että mikäli (hah hah) body on jo liian pieni, sen voi käydä vaihtamassa sopivampaan kokoon mymälässä. Perjantaina on neuvola, jännä nähdä paljon toi painaa mutta veikkaan että n.7 kiloo, aika vötkäle on.

Sera ja Pätkä 2kk