Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkaromanssi voi viedä työt

Vierailija
13.08.2019 |

Parisuhde työkaverin kanssa voi viedä työpaikan tai johtaa siirtoon toisiin tehtäviin. Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen mukaan kolmannes suuryrityksistä rajoittaa työntekijöidensä parisuhteita.
Varsinkaan esimiehen ja alaisen seurustelua ei katsota hyvällä. Joissakin yhtiöissä kielletään myös tasa-arvoisten työkavereiden parisuhde, jos he työskentelevät organisaatiossa lähellä toisiaan.

Sunnuntaisuomalainen kysyi 25:ltä suurimmalta suomalaisyritykseltä, miten ne suhtautuvat työntekijöiden keskinäisiin suhteisiin. Yhdelläkään ei ole parisuhteita koskevia virallisia ohjeita.

Yhtiöt pelkäävät erityisesti taloudellisia riskejä.

– Jos joutuu hyväksymään puolison laskuja tai allekirjoittamaan hänen kanssaan sopimuksia, se ei oikein onnistu. Puolueettomuus vaarantuu, sanoo TeliaSoneran henkilöstöjohtaja Juha Pentti.

Seurustelua rajoittavat yritykset etsivät yleensä pariskunnan toiselle osapuolelle uuden tehtävän. SAK:n mukaan työntekijän yksipuolinen siirtäminen ei välttämättä ole laillista. Yhtiöt kertovat, että monet haluavat itse hakeutua muualle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ylivoimainen uratekijä käytössään!

Naisten uralla eteneminen on helpompaa jos on suostuvainen riittävän isolle pomolle tai suosittelijalle. Kyllä tätä vielä löytyy suomalaisestakin yritys- ja virastomaailmasta. Jos tuo kohde on vielä sopivasti sivummalla mutta hyödyksi, niin tilanne voi olla houkutteleva molemmin puolin.

Mukavaahan se on, että naisilla on joitakin ylivoimaisia keinoja millä edetä, kun verrataan aina siihen miesvaltaan työelämässä.

Vai onko tämäkin taas miesten vika?

Vierailija
2/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nakutin 10 vuotta sitten viittä eri toimiston muijaa eikä mitään siirtoja tullut. Yksi nainen kyl lähti itse kun tajusi että olen vain nakuttaja enkä ole mistään seurustelusta kiinostunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nakutin 10 vuotta sitten viittä eri toimiston muijaa eikä mitään siirtoja tullut. Yksi nainen kyl lähti itse kun tajusi että olen vain nakuttaja enkä ole mistään seurustelusta kiinostunut

Et sitten jäänyt kiinni.

Vierailija
4/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakke bong'd.

Vierailija
5/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakke Nakuttaja on vähän pöpi, kun on nakuttanut päänsä sekaisin.

Vierailija
6/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän firman missä toimitusjohtaja ilmoitti suoraan esimiestasoisille, että yhteinen kimppakyyti ei ole toivottua työntekijöiden kanssa.

Vierailija
7/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten jäänyt kiinni.

Kyllä siitä  kaikki varmaan tiesi. Ehkä en sen takia saanut kun melkein kaikki pomot ja työntekijät oli naisia ja hekin tykkäsivät nuoresta viriilistä miehestä jolle pystyi heittään hävytöntäkin herjaa. Heitä en kuitenkaan nakuttanut.

Vierailija
8/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vähän riippuu. Esimies ja alaissuhde on käytännössä mahdoton. Samoin esimiestasolla olevan ja toinen työntekijä tasolla niin vaikeaa on. Varsinkin jos nainen on työntekijä. Näillä tahtoo olla halu ottaa valtaa itselleen miehen kautta.

Vierailija
9/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten jäänyt kiinni.

Kyllä siitä  kaikki varmaan tiesi. Ehkä en sen takia saanut kun melkein kaikki pomot ja työntekijät oli naisia ja hekin tykkäsivät nuoresta viriilistä miehestä jolle pystyi heittään hävytöntäkin herjaa. Heitä en kuitenkaan nakuttanut.

Arvaus ja todistaminen ovat eri asioita.

Vierailija
10/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva edes jaksaisi katsoa toista koko päivää ja vielä iltaa päälle. Sen takia ne työpaikkaromanssit on erikseen ja puoliso erikseen, kai.

Vierailija
11/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajienkin täytyy salata opettajanhuoneen ulkopuoliset suhteet melko tarkkaan .

Vierailija
12/12 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin naimisiin työpaikkaromanssin kanssa vuosikymmeniä sitten ja olen edelleen sen romanssin kanssa.

Minä olin sanotaanko työnjohtoa ja mies suorittavaa porrasta, mutta emme samassa komentoketjussa.