Voisin synnyttää lapsen, jos miehen hoitovastuu olisi yli puolet
Tuntuu, että jos mies lupaakin hoitaa sen puolet, äiti joutuu joka tapauksessa hoitamaan lapsen pääosin itse.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen miehet ei tunnu tajuavan, miten rankkaa lapsenhoito on. Ap
Kuinka monen miehen kanssa ajattelit lapsia hankkia?
Toisin sanoen, mitä sen on väliä, mitä miehet "yleisesti ottaen" ajattelevat? Sillä on väliä, mitä puolisosi/lapsen isä ajattelee/tajuaa.
Yhden, joka kuvittelee tuon lapsen hoitamisen menevän 50/50. Ja melkein voisin uskoa, mutta kun tuntuu peruskotitöiden tekeminen olevan jo itsessään meille molemmille raskasta niin lisääpä siihen lapsi. Ap
Kyllä mekin raskausaikana pyhästi sovittiin, että hoidetaan lasta sitten puoliksi. Mitä vielä, kyllä se niin tahtoo olla, että kun mies joutuu kerrankin iltasyötöt ja muut toimet sekä nukutuksen hoitamaan, niin siitä saa kuulla ikään kuin mitali pitäisi hänelle hankkia. Toki hän leikittää lasta ja joskus vaihtaa vaipan, mutta kaikki velvollisuudet on ihan 90%:sti mun hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ihan tosissaan selittää miten MINÄ en ymmärrä miten hankalia lapset olivat juuri silloin kun minä olin päivän pois.. minun kanssani varmasti ovat helpompia kun en valita päivien jälkeen miten raskasta oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ihan tosissaan selittää miten MINÄ en ymmärrä miten hankalia lapset olivat juuri silloin kun minä olin päivän pois.. minun kanssani varmasti ovat helpompia kun en valita päivien jälkeen miten raskasta oli.
Niinpä. Minä olen hoitanut taaperoa, ekaluokkalaista poikapuoltani ja vielä naapurinkin lasta jopa kuukausia, mutta se ei merkkaa mitään. Kun mies tekee sitä yhden päivän, niin on niin helvetin raskasta että kyllä sen jälkeen pitää saada levätä ja omaa aikaa. Samoin poikapuoleni äiti - ei hae lastaan edes vapaapäivänään, vaan jättää minun hoidettavakseni niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista, koska haluaa rentoutua. Ei ole väliä edes sillä, vaikka olisin niin sairaana ettei jalat tahdo kantaa, niin hoidettava on.
Jotenkin outo ajattelumalli. "Voisin synnyttää lapsen jos"...
Meillä on kolme lasta, jotka minä olen synnyttänyt ja aika luonnollisesti se iso enemmistö hoitovastuusta vauva-aikana myös oli minulla, koska imetin ja olin ensin äitiyslomalla ja sitten vanhempainvapaalla. Ihan luonnollista oli, että koska olin kotona, niin keskityin siihen lapsen hoitamiseen ja imettämisen myötä myös ne yöheräilyt vauva-aikaan oli minun juttuni. Olisi tuntunut hurjalta että mies, joka lähti aamulla klo 07 töihin, olisi joutunut vielä valvomaan vauvan kanssa minun nukkuessani. Mutta minä nukuinkin tarvittaesssa kun vauvakin nukkui. Toki tilanne muuttui kun menin takaisin töihin, mutta eipä sitä aikaa voi verrata tietenkään vastasyntyneen kanssa valvottuiin öihin.
Kun lapset ovat kasvaneet siitä ihan vauva-vaiheesta, niin toki ollaan tasa-arvoisesti hoidettu, kummankin työvelvoitteet huomioon ottaen. Jos jompi kumpi on viikon työmatkalla, niin ei me kyllä lasketa, että nyt sitten seuraava viikko on 100 % sun hoitovastuuta.
Kolme täyspäist' lasta ja kaksi yhä aviossa olevaa ja rakastavaa vanhempaa on tällä konseptilla saatu luotua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta, jotka minä olen synnyttänyt ja aika luonnollisesti se iso enemmistö hoitovastuusta vauva-aikana myös oli minulla, koska imetin ja olin ensin äitiyslomalla ja sitten vanhempainvapaalla. Ihan luonnollista oli, että koska olin kotona, niin keskityin siihen lapsen hoitamiseen ja imettämisen myötä myös ne yöheräilyt vauva-aikaan oli minun juttuni. Olisi tuntunut hurjalta että mies, joka lähti aamulla klo 07 töihin, olisi joutunut vielä valvomaan vauvan kanssa minun nukkuessani. Mutta minä nukuinkin tarvittaesssa kun vauvakin nukkui. Toki tilanne muuttui kun menin takaisin töihin, mutta eipä sitä aikaa voi verrata tietenkään vastasyntyneen kanssa valvottuiin öihin.
Kun lapset ovat kasvaneet siitä ihan vauva-vaiheesta, niin toki ollaan tasa-arvoisesti hoidettu, kummankin työvelvoitteet huomioon ottaen. Jos jompi kumpi on viikon työmatkalla, niin ei me kyllä lasketa, että nyt sitten seuraava viikko on 100 % sun hoitovastuuta.
Kolme täyspäist' lasta ja kaksi yhä aviossa olevaa ja rakastavaa vanhempaa on tällä konseptilla saatu luotua.
Ei kai niitä kukaan minuutilleen laske eikä tismalleen kompensoi, mutta kyllä jos toinen on vaikka viikon työmatkalla, niin sen jälkeen se kotiin jäänyt saattaa kaivata omaa aikaa ja toisaalta matkalla ollut on kaivannut lapsia, joten ihan luonnollista meillä, että se poissaollut saattaa poissaolon jälkeen jonkin aikaa viettää lasten kanssa enemmän aikaa kuin tavallisesti. Ja jos on vaikka reissutöissä jatkuvasti niin kotona ollessaan ottaa sitten enemmän vastuuta lapsista.
Samoin tuo vauva-ajan epätasapaino kompensoituu oikein luonnollisesti, kun mieskin pitää perhevapaita ihan kunnolla eikä vaan pari viikkoa. Suosittelen muutenkin, pääsee kertaheitolla siitä asetelmasta, että isä on äidin pikku lastenhoito-apuri.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minulla vain ei ole niin vahvaa äitigeeniä. En oikein nauti lasten hoitamisesta.
Näin miehenä pakko sanoa että minua ei kiinnosta yhtään vauvan/lapsen hoitaminen joten lapsia voin tähän maahan tehdä jos jostain löytyy sellanen nainen kuka haluaa hoitaa lasta/lapsia.
Minä en etsimällä etsi parisuhdetta koska pärjään sinkkuna hyvin eikä minun tosiaan ole mikään "pakko" tehdä lapsia.
Oikeastaan ainoa asia mitä naisilta haluan on seksi.