Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa lasta tekemään läksyt yöllä

Vierailija
12.08.2019 |

Tokaluokkalainen unohti tehdä läksyt. Nyt klo 22 mies raivoaa, ja huutaa, ettei lapsi pääse nukkumaan, ennen kuin läksyt on tehty. Minusta kohtuutonta, kun aamulla on koulua kasilta, ja pitäisi päästä nukkumaan. Ilmoitin, että parempi jättää läksyt ja nukkua, muuten koko päivä menee sumussa. Mies on tiukkana. Mun pitäisi itsekin päästä nukkumaan, kun herätys klo 5. Mies ei tätäkään tajua, että muutaman tunnin unet ei riitä asiantuntijatyöläiselle. Olen vielä koeajalla, ja tuntuu, että työt menee perseilleen jatkuvan univajeen takia.
En vaan jaksa lähteä tappelemaan ja kuunnella miehen huutoa ja ivaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nukkumaan ja lapsi tekee läksyt. Problem solved.

Vierailija
22/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sekopäät sitä näköjään lisääntyy. Millainen isä HUUTAA pienelle koululaiselle ? Herra itse täydellinen ilmeiesti ja sinä äitinä olet niin lapatossu, ettet osaa laittaa rajoja ukolle ? Ei järin terve kasvuympäristö lapselle todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

What? Oma tyttö aloitti nyt 3.luokan ja on ekalta saakka tehnyt läksyt HETI koulun jälkeen. Ikinä ei ole tarvinut muistuttaa, toki tarkistan ne. On sanonut että haluaa läksyt alta pois, sitten voi leikkiä/olla ulkona yms. Jos menee kaverilleen tai kirjastoon, niin tekee ne siellä.

Vierailija
24/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla on elämä sekaisin, lapsen läksyjä ei tarkisteta, tokaluokkalainen valvoo kymmeneltä, ap herää viideltä että ehtii ysiksi töihin...

Vähän on nyt sekaisin perheen hommat.

Niinpä, joku tässä kuviossa haisee. 

Kyllä meilläkin on ollut se lähtökohta, että  läksyt tehdään. Sitä taas en ymmärrä, mitä huutoa se mieheltä vaatii. Vastaava tilanne meillä olisi, että teetkö nyt vai heräätkö aamulla vähän aikaisemmin. Tokaluokkalaisen läksyihin ei nyt pitkään mene. 

Vierailija
25/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What? Oma tyttö aloitti nyt 3.luokan ja on ekalta saakka tehnyt läksyt HETI koulun jälkeen. Ikinä ei ole tarvinut muistuttaa, toki tarkistan ne. On sanonut että haluaa läksyt alta pois, sitten voi leikkiä/olla ulkona yms. Jos menee kaverilleen tai kirjastoon, niin tekee ne siellä.

Ah, tulit sitten pätemään. Kaikki lapsethan on samanlaisia. Joo, ap:n perhe on sekaisin, mutta nämä "minunpa lapseni on aina" tapaukset ovat lähes yhtä rasittavia. 

Vierailija
26/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lapsi voi tehdä aamulla niitä läksyjä? Esikoiseni teki monesti aamulla läksyt, koska oli iltaisin tosi väsynyt. On edelleen aamuvirkku.

Vierailija
27/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, tulit sitten pätemään. Kaikki lapsethan on samanlaisia. Joo, ap:n perhe on sekaisin, mutta nämä "minunpa lapseni on aina" tapaukset ovat lähes yhtä rasittavia. 

Niin tulin. Kasvattakaa ne ipananne.

Vierailija
28/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet nukkumaan ja lapsi tekee läksyt. Problem solved.

Ja isä vaan jatkaa huutoa ja mekastusta, kun ite mokas.

Vierailija
29/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sais koskaan tehdä heti koulun jälkeen läksyjä. Lapselle pitää antaa mahdollisuus tuulettaa aivojaan ja tehdä jotain ihan muuta välillä. Sitten myöhemmin iltapäivällä tai alkuillasta... Läksyt ovat kertaus koulupäivästä. Jää paremmin mieleen.

Vierailija
30/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on elämä noin sekaisin, että äiti herää viideltä viemään lapset jonnekin ja vasta ysiin töihin. Kotona vasta illalla 19.00 tai 21.00. Menis aikaisemmin. Kai niissä vastuullisissa asiantuntijahommissa liukumat on?

Omalla työpaikalla monet perheelliset tulee jo kuuteen tai seiskaan töihin, että pääsee ajoissa kotiin ja ehtii olla perheen kanssa. Eikä alakoululaiset joudu kauan olemaan itsekseen iltapäivällä.

Vierailija
31/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai moi vain P. Tunnistin sinut viestistäsi koska sen verran hyvin tuli teidän tavat tutuiksi vaikka vähän aikaa tunsimmekin. Sinäkin taatusti tiedät, että kuka tämän viestin kirjoittaa mutta tällä kertaa minua ei enää haittaa vaikka vetäisit minkälaiset pinppirageamiset tämän viestin vuoksi ja kostaisit kuinka ankarasti tahansa minulle. Minulla ei ole juuri mitään mitä enää voin menettää että ihan sama että vietänkö loppuelämäni kadulla vai täällä hullujenhuoneella.

Vierailija
32/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt nukkumaan. Aamulla pikkasen aikaisemmin herää ja tekee läksyistä sen minkä kerkee. Väsyneenä ja riita tilanteessa siitä ei tule yhtään mitään. Kestää ja kestää vaan. Jos jää jotain tekemättä, niin niistä ottaa sitten muikkarin tms. ja huomenna sitten mahdollinen rangaistus.

Meillä käytiin noita samoja tappeluita miehen kanssa aikoinaan. Nyt lapset ovat nuoria aikuisia ja mies yhä syyttää mua, kun mä aina talloin hänen varpailleen kasvatusasioissa. Kyllä ja olen pirun ylpeä tuossa asiassa.

Toinen mitä hän tykkäs tehdä, laittaa kiukuttelevan lapsen parvekkeelle vähissä vaatteissa, talvellakin. No on my watch.

Tämän takia meidän muksuista on tullut kiittämättömiä kakaroita, jotka vaan vaatii, eikä kunnioita. Mies on ainoa tässä maailmassa, joka on tuota mieltä ja olkoot... kohta ihan omillaan mököttämässä, jos ei ala ääni kellossa muuttua.

Oikeasti tuo sanonta kuuluu: "Not on my watch". En brassailisi tuolla kielitaidolla.

Vierailija
33/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai moi vain P. Tunnistin sinut viestistäsi koska sen verran hyvin tuli teidän tavat tutuiksi vaikka vähän aikaa tunsimmekin. Sinäkin taatusti tiedät, että kuka tämän viestin kirjoittaa mutta tällä kertaa minua ei enää haittaa vaikka vetäisit minkälaiset pinppirageamiset tämän viestin vuoksi ja kostaisit kuinka ankarasti tahansa minulle. Minulla ei ole juuri mitään mitä enää voin menettää että ihan sama että vietänkö loppuelämäni kadulla vai täällä hullujenhuoneella.

Puhutko nyt kenelle? ja miten tämä mihinkään liittyi?

Vierailija
34/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näköjään kirjoittelijoilla kovin paljon liiku ylhäällä. Toi kakara on katsokaas ulkona niin pitkään, että ei ehdi tehdä aikaisemmin niitä läksyjä.

Vierailija
35/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt nukkumaan. Aamulla pikkasen aikaisemmin herää ja tekee läksyistä sen minkä kerkee. Väsyneenä ja riita tilanteessa siitä ei tule yhtään mitään. Kestää ja kestää vaan. Jos jää jotain tekemättä, niin niistä ottaa sitten muikkarin tms. ja huomenna sitten mahdollinen rangaistus.

Meillä käytiin noita samoja tappeluita miehen kanssa aikoinaan. Nyt lapset ovat nuoria aikuisia ja mies yhä syyttää mua, kun mä aina talloin hänen varpailleen kasvatusasioissa. Kyllä ja olen pirun ylpeä tuossa asiassa.

Toinen mitä hän tykkäs tehdä, laittaa kiukuttelevan lapsen parvekkeelle vähissä vaatteissa, talvellakin. No on my watch.

Tämän takia meidän muksuista on tullut kiittämättömiä kakaroita, jotka vaan vaatii, eikä kunnioita. Mies on ainoa tässä maailmassa, joka on tuota mieltä ja olkoot... kohta ihan omillaan mököttämässä, jos ei ala ääni kellossa muuttua.

Oikeasti tuo sanonta kuuluu: "Not on my watch". En brassailisi tuolla kielitaidolla.

Sanotaan myös typoksi.

ohis

Vierailija
36/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tulin. Kasvattakaa ne ipananne.

Teitenkin kasvatetaan, sun äitinkin olisi kannattanut kasvattaa omansa. 

Pointti on kato se, että lapsen itseohjautuvuuteen vaikuttaa aika moni asia, mm. temperamentti jne. Ei ole huonon kasvatuksen tulos jos 7 - 9 - vuotias sattuu joskus unohtelemaan asioita. Mutta on huonoa yleissivitystä olla aikuisena tietämättä tätä. 

Vierailija
37/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sekopäät sitä näköjään lisääntyy. Millainen isä HUUTAA pienelle koululaiselle ? Herra itse täydellinen ilmeiesti ja sinä äitinä olet niin lapatossu, ettet osaa laittaa rajoja ukolle ? Ei järin terve kasvuympäristö lapselle todellakaan.

On niitä sekopäitä ollut ennenkin. Oma isäni harrasti myös pienelle koululaiselle huutamista. Muistan elävästi eräänkin kerran, kun reputin musiikin kokeen alakoulussa ja jouduin kotona kertaamaan niitä hiton säveliä (?). Isä rähisi ja huusi vieressä koko ajan. En oppinut ja aloin inhota musiikintunteja kuin ruttoa, vaikka olen aina tykännyt esim. laulaa.

Vierailija
38/44 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä AP katsoo tuollaista vierestä? Sanot miehelle, että menee nukkumaan, niin ei ole itselläkään seuraavana päivänä noin kireä pinna, että täytyy lapselle huutaa, ja lapsi myös nukkumaan ja aamulla aikaisemmin ylös tekemään ne läksyt.

Vierailija
39/44 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että vastaukseni on myöhässä mutta haluan vain sanoa että sulla on kamala mies! Huutaa TOKALUOKKALAISELLE läksyistä!!!

Ei oo niin vakavaa.

T. 12vuotta ja läksyt unohtunut monta kertaa, vieläkin elossa

Vierailija
40/44 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koululainen on vielä klo 22 aikaa hereillä ja kuka huomasi että läksyt on tekemättä? Meillä varmistetaan yhdeltä lapselta (joka ei ikinä muista) ennen iltapalaa klo 19 aikoihin että onhan läksyt tehty. Sitten tekee iltapalaa odotellessaan, ellei ole sattunut päivällä muistamaan.

Kerran unohdin kysyä kun oli klo 20 menossa sänkyyn, nousi itse kiireellä tekemään.

Miksi sulla on jatkuva univaje? Miksei lapset mene aiemmin nukkumaan? Jos heräät klo 5, niin pääsetkin aikaisin, huolehtisit silloin lasten asiat. Tai itse menet unille ja mies huolehtii.

Jos koululaiselle on teillä normaalia valvoa klo 22 asti, niin kyllä ne läksyt siinä vielä ehtii tehdä. Etenkin jos usein unohtaa. Jos oli ainoa kerta kun unohti ja esim harkkojen vuoksi oli ihan puhki, niin sitten ymmärrän yhden armahduksen olla tekemättä tai vaihtoehtoisesti että nousee aamulla tekemään.

Herään klo 5, jotta ehdin viedä lapset ja matkustaa töihin klo ysiksi. En siis pääse ”ajoissa”, kotona olen aikaisintaan klo 19, usein vasta 21. Olen vaativassa työssä.

Avaa ap vielä vähän. Kuinka kaukana koulusta/päiväkodista te oikein asutte ja miten pitkän matkan päässä on työpaikka? Onko miehelläkin noin pitkät päivät? Kuka niistä lapsista huolehtii iltapäivisin ja iltaisin jos vanhemmat on noin kovin kiireisiä ja töihin sitoutuneita? Kannattaisikohan sen koeajan jälkeen kumminkin alkaa katselemaan jotain sellaista työtä, että ehtisit vähän muitakin elämän osa-alueita pitämään yllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi