Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin kodin järjestykseen...

Vierailija
12.08.2019 |

En jaksa ryhtyä siivoukseen ja tavaraa on ihan liikaa. Olen kerännyt poistettavia tavaroita kasseihin ja nyt ne jumittaa kolmatta viikkoa eteisessä kauheita röykkiöinä. Haluaisin ne jonnekin myyntiin, kun tarvitsisin rahaa. Mutta en ehdi enkä jaksa kirppistä. Äh.

Miten voisin muuttua minimalistiksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppis?

Vierailija
2/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy vähitellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne tavarat kenenkään kotoa itsekseen pois kipitä. Itse on tehtävä työ, jotta voi saada järjestyksen aikaan. 

Vierailija
4/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ostamasta ja aikuistu

Vierailija
5/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankalla kädellä tavaraa roskiin, kierrätykseen ja vain ihan parhaita voi myydä. Tavaraa pitää karsia radikaalisti, jos haluat kotisi järjestykseen. Sen jälkeen siivous on sata kertaa helpompaa ja esineet ja huonekalut on helppo asetella kauniisti.

Itse teen tuota kerran tai kaksi vuodessa. Viimeksi lähti astioista melkein puolet. Nyt on siellä vain ne astiat, joista oikeasti pidän. Ja on kiva katsoa keittiökaappien rivistöistä siistejä, samaa sarjaa olevia astioita. 

Vierailija
6/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu alas ja tee suunnitelma. Minä pidin kauan systeemiä, että aina, kun vein roskia poistin kotonamme yhden turhan tavaran. Jotakin voit myydä nettikirppiksellä

Vierailija
7/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma lienee se, että en jaksa. Nytkin makaan täällä vauva palstalla, enkä ole tehnyt mitään. Miten saada itsekuria tähän hommaan?

Ap

Vierailija
8/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luopua myymisestä ja antaa kaikki vaan pelastusarmeijalle. He ottavat vastaan kaikkea tavaraa vaatteista huonekaluihin.

Kuulostaa siltä että vaikka tarvitsisit rahaa, niin et kuitenkaan saa aikaiseksi tavaroiden myymistä, jolloin se raha jää saamatta kuitenkin, tai sitten keräät sitä euro kerrallaan ja katselet sotkua vuoden.

Irrota tavaroista, anna mennä vaan, säästät lopulta rahaa siitä että ostaminen loppuu.

Vierailija
9/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ajastimeen 15 min ja tee niin paljon kuin ehdit. Laita myytävistä ilmoitus nettiin, vie roskia, karsi tavaraa tms. Kun ajastin on valmis, tee jotain muuta. Tällä tavalla pääsee alkuun eikä vie liian kauan. Toista huomenna.

Vierailija
10/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma lienee se, että en jaksa. Nytkin makaan täällä vauva palstalla, enkä ole tehnyt mitään. Miten saada itsekuria tähän hommaan?

Ap

Mulla toimii se, että otan pienen kohteen kerrallaan. Vaikka vessan kaappi. Tavarat ulos ja turhat roskiin, hyllyjen pyyhintä ja tavarat nätisti esille. Useimmiten jaksan sitten siivota jotain muutakin, kun joku pieni on valmis. Laita siivousmusiikkia päälle ja vaatteet, joissa tunnet itsesi tehokkaaksi. 

Vierailija
11/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tavarat Pelastusarmeijalle tai Punaiselle ristille, niin pääset myymisen vaivasta.

Kunhan saat aluksi eteisen tyhjäksi, niin siitä on hyvä jatkaa yksi kohde kerrallaan tyhjennystä.

Vierailija
12/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla toimii se, että otan pienen kohteen kerrallaan. Vaikka vessan kaappi. Tavarat ulos ja turhat roskiin, hyllyjen pyyhintä ja tavarat nätisti esille. Useimmiten jaksan sitten siivota jotain muutakin, kun joku pieni on valmis. Laita siivousmusiikkia päälle ja vaatteet, joissa tunnet itsesi tehokkaaksi. 

Nämä ovat hyviä vinkkejä, joita itse noudatan. Lisäksi kuvittelen olevani kaverini, joka on supertehokas siivooja.

Vierailija
13/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et jaksa, ap? Onko jokin sairaus, lääkitys tms joka vie voimasi?

Vierailija
14/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon myymistouhuun kuluva aika ja vaiva kannattaa laskuttaa itseltä vaikka 10e/h niin kohta huomaa miten paljon säästää kun vain vie ne roinat Punaiselle Ristille tms. Säästynen ajan voi käyttää tehokkaammin muuten.

Vierailija
15/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama juttu. En edes muista mitä kaikkea omistan ja jos muistankin niin mitään ei löydy kun sitä tarvitsisin. Mies on samanlainen. Mistään en oikein raatsisi luopuakaan kun tykkään kaikesta edelleen. Olen kyllä jotain saanut myydyksi tori.fi:ssä mutta ei sillä pääse rikastumaan, joku lantti kuitenkin tulee silloin tällöin. Jatkan myyntiä edelleen mutta minnekään oikealle kirppikselle en lähde kun pöydät ovat niin kalliita ja mikään ei oikein mene kaupaksi.

Vierailija
16/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet saanut vaatekaappisi kuntoon, otat käyttöön säännön, jonka mukaan et saa ostaa yhtään uutta vaatetta, jollet samalla poista yhtä (tai kahta) vanhaa.

Vierailija
17/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä apuun jokin toimelias kaverisi tai esim. siskosi tai äitisi. Jonkun, joka ei tuomitse eikä moiti sinua, vaan haluaa auttaa. Yhdessä homma käy helpommin.

Vierailija
18/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et jaksa, ap? Onko jokin sairaus, lääkitys tms joka vie voimasi?

Jotenkin uuvuttaa tämä kaaos. Muutenkin elämässä on kai liikaa asioita. Tuntuu, että en ehdi tehdä mitään kunnolla. Ja lisäksi nukun huonosti, eli olen oikeastikin väsynyt.

Ap

Vierailija
19/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä apuun jokin toimelias kaverisi tai esim. siskosi tai äitisi. Jonkun, joka ei tuomitse eikä moiti sinua, vaan haluaa auttaa. Yhdessä homma käy helpommin.

Äiti on kuollut ja siskoa ei ole. Eikä oikein ketään sellaista ystävää, joka ehtisi/ haluaisi auttaa kodin järjestämisessä.

Ap

Vierailija
20/20 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie provisiomyyntiin itsepalvelukirpparille? Sinun roolisi rajoittuu tavaroiden kuskaamiseen paikalle ja ylijääneien noutamiseen jos et halua lahjoittaa/eivät ota lahjoituksia. Rahaa tulee vähemmän mutta kuluja ei useimmissa paikoissa ole ollenkaan (joissain olen nähnyt max. 20 € "tilinavausmaksun"), useimmat hinnoittelevat puolestasi, eikä sinun tarvitse käydä paikanpäällä siistimässä tai laittamassa lisää tavaraa esille.