Kohteletko kunnioittavasti niitäkin joita kadehdit?
Mitä yleensä sanot sellaiselle jota kadehdit
vai pystytkö puhumaan ihan tavallisesti kuin kenelle tahansa??
Kommentit (11)
Kohtele muita, niin kuin toivoisit kohdeltavan itseäsi!
Miksi kadehtisin sellaista joka ei ansaitse kunnioitustani?
Huvittaa ihmisten puolustelut, etteivät koskaan muka kadehtisi ketään. Kyseistä tunnetta kun harvemmin tajuaa itse tuntevansa, kun taas usein muissa ihmisissä uskotaan näkevän niin selvästi kateuden merkkejä.
yleensä en kadehdi tuntemiani ihmisiä koska tunnen heidät ja tiedän että heilläkin on ongelmansa elämässä. Jotain julkimoita jne. tai tuntemattomia kauniita ihmisiä saatan salaa kadehtia, mutta en yleensä kohtele heitä ainakaan tahallani huonommin kuin muita. Toki kateus voi vaikuttaa alitajunnallisesti vaikka siten, etten tahdo tutustua johonkin ihmiseen pintaa syvemmin tai saattaa esiintyä pientä mustasukkaisuutta jos vaikka puoliso ihailee tai pitää ko. henkilöstä. Muuten en oikein osaa sanoa. Kateus on kuitenkin aika perustunne ja monet ihmiset sitä tuntevat. Voi olla vaikeampaa myöntää sitä ja huomata se itsestään. On helppo aina sanoa muiden olevan kateellisia.
Mun työkaveri on todella kaunis, erittäin rikkaasta perheestä, hänellä on uusi nätti koti, komea mies ja ihana koiranpentu ja erittäin lahjakas työssään. Kadehdin siinä mielessä, että toivoisin minulla olevan myös tuollainen elämä, mutta hän on myös todella ihana ja kiltti ihminen joten hienoa että mukavalla ihmisellä menee hyvin.
En ole kateellista luonnetta. Ei kuulu omiin piirteisiin. En kadehdi jotain esittäjää.
Miksi kadehtisin ketään? On ihmisiä joista en pidä mutta se on ihan heidän omaa syytänsä, esim. käytös.