Suolaiset aamupalat, apua!
Onko muita, kenelle makea ei maistu aamulla? Makealla tarkoitan oikeastaan myös puuroa, jogurttia, hedelmiä ym. Joihin ei välttämättä sokeria lisätä. Itse olen nimenomaan suolaisen ystävä, ja lempiaamiaiseni onkin omeletti seuranaan avokado ja tomaatti jne. Tuntuu kuitenkin, etten keksi mitään uutta hyvää aamupalaa, kun alkaa nämä perinteiset tympiä ja lehdissäkin on aina vaan listoja erilaisista puuroista ja smoothieista. Kertokaa siis suolaisen ystävät muita aamiaisideoita joita voisin kokeilla!
Kommentit (3)
Syötkö leipää? Esim lämpimät (uunissa tai voileipägrillissä paistetut) leivät on mainio aamiaisruoka. Tai kasviksia ja vaikka savukalaa tai graavilohta. Suolainen piirakka?
Pohdiskele vaikka hotelliaamiaisen buffetpöytää ja mieti mitä suolaista sieltä söisit.
Keitetty kananmuna ja silli / paistettu kananmuna ja savukala / munakokkeli ja paistettu nakki / munakokkeli ja valkoisia papuja tomaattikastikkeessa / paistettuja herkkusienia, paistettuja tomaatteja ja munakokkeli / savukala, kurkku ja tomaatti / raa'at kasvikset ja hummusdippi / pala suolaista piirakkaa / lettu tai wrap kalalla, raejuustolla ja salaatilla (tonnikala tai savukala)
Chia näkkileipää keitetyllä kananmunalla? Itse tykkään kovasti. Voi laittaa lisäksi esim. paprikaa tai kurkkua.