***Lokakuisten maanantai***
Kommentit (16)
Täällä vietetään LOMAN ensimmäistä päivää ja AURINKO paistaa-näinhän sen piti just mennäkin =)
Olen lähdössä tänään raskaana olevan työkaverin kanssa Turkuun shoppailemaan, kierretää noita lastentarvikeliikkeitä ja varmaan myös Myllyssä vieraillaan. KivaKiva!! Katotaan mitä kaikkea tarttuu mukaan=) Tyhjin käsin tuskin takasin tullaan...
Voi hitsi...Nyt meni koiruudet äippän ja iskän sänkyyn nukkumaan...Meillä makkari yläkerrassa, just tässä yläpuolella missä naputtelen ja lattia narisi siihen malliin äsken, että siellä pojat pötköttelee=) Ne ei saa mennä sinne ja siinä on sellanen estekin, jonka toinen nyt fiksuna työntää pois eestä..Tarvii käydä siis ylhäällä nyt =D
Enpä meinannu raaskia heitä sieltä häätää, toinen oli niin surkeena siellä..meinas mamma heltyä=)
Masuun ei mitään uutta tai mullistavaa. Pikkuinen siellä muljasi heti, kun silmäni avasin. Mä luulen, että alkaa pientä päivärytmiä vauvalle muodostua. Nyt on kahtena iltana siellä 21.30-23 ollut lähestulkoon ihan hiljaista masussa ja sen jälkeen on alkanut metakka, joka on kestänyt tunnin pari ja sitte taas hiljenee.
Käytiin eilen ravintolassa syömässä ja otin broileripastan (ranskalaisten ja pihvin sijaan), kun ajattelin, etten olis niin ähky sitten koko loppuiltaa vaan toisin kävin=/ Olin ihan ähkynä koko loppuillan. En voi tajuta miten voisin tulla siitä annoksesta _niin_ täyteen! Jotenkin on alkanut tuntua, että tulee pienemmästä määrästä ruokaa masu täyteen, vaikka sitä sitten saakin syödä vähän väliä...Onkos muilla vastaavaa??
Ja siitä masun kiristelystä...Niin mulla on monesti ihan tuolla rintojen alla sellanen " ahdistava" (ehkä hiukan tuollainen) olo, vaikkei masu muutoin oliskaan kiristävä. Mulla masu tuntuu lähtevän tosi ylhäältä kyllä, tosi paljon navan yläpuolelta. Miten ne sisuskalut siellä ahtautuvat...voisko johtua tuo olo siitä? Tuntuu varsinkin istuessa, kun ei ole suorassa. Ei mitenkään päin kivuliasta, vain sellanen hiukan ahdistava.
Sitte käytiin isännän aloitteesta puutarhalla hakemassa vähän kukkia pihamaalle. Ostettiin kaks marja-aronian alkua rinteeseen ja sitte kaksi _tosi_isoa amppelia terassille=) Niissä on verenpisaran sekaan laitettu sinistä lobeliaa, tosi nätti yhdistelmä!!
Mä ajattelin tällä viikolla lähteä hakemaan vielä lisää kesäkukkia...Ihastuin Tähtisilmään ja siihen sitte kaveriksi jotain harmahtavaa roikkuvaa kukkaa....Katotaan mitä keksin.
" Sänkyrintamalla" oli eilen ekaa kertaa säpinää sen toissaviikkoisen episodin jälkeen ja hyvin sujui =) *huokaus*
Juu mutta ei tässä nytten tämän enempää....Jatkellaan taas tuonnempana, kun reissusta palailen. Voi olla, että saadaan kyllä aikaa kulumaan useampi tuntikin. Varsinkin ku matkoihinkin menee jo kolmisen tuntia yhteensä.
Oikein mukavaa päivää kaikille=)
Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+1
Silmät unisena täällä luen juttujanne ja luin FIIKUNAn tekstiäkin ihan miten sattuu..Luin että kirjoitit;" vauvakin alkanut maksamaan kunnolla" , vaikka kirjoitit jotain ihan muuta =O
Pitäis vissiin mennä takaisin nukkumaan, suostuiskohan tuo muksu ;o)
Vitsit että mulla supestelee jo paljon.
Nyt on verenpaineet pysynyt aisoissa kotimittauksilla, mutta niitä tarkkaillaan silti aika tarkkaan.
Näköjään vesisadetta lupaillaan, voi kökkö. Alkais kunnon lämpimät kelit niin olis ihanaa vaan olla pihalla nauttimassa =)
Tällä viikolla onkin touhua. Huomenna mummolaan illaksi, mummu saa siistiä pojan hiukset kun on kasvanut niin viime parturikäynnistä. Keskiviikkona on neuvola ja torstaina meidän 5-vuotis kihlajaispäivä ja muksunkin toisen nimen nimpparit(kutsumanimeä ei ole kalenterissa). Aiottiin ravintolaan syömään :)
Perjantaina pääsen sitten shoppailemaan pitkästä aikaa, onkin paljon osteltavaa.
Mutta täytyy mennä laittamaan aamupalaa ja sitten tekemään noille miehille nakkikeittoa =)
Mukavaa viikon alkua kaikille!!!
Terkuin,
Camelot&Touhu 19+4
Sain eilen ne uudet VAUNUT ja kohta lähdetään testailemaan. Emmaljungan 3v vanhat Classicit :)
(Tosin katsotaan pääsenkö sinne asti, meinaa mennä hermot 1v2kk tyttöön kun olen viimeisen viiden minuutin aikana hakenut sen kolme kertaa kielletystä paikasta eli tv-tason takaa. Se on ainoa kielletty paikka meillä, kun siellä on vaarallista kaikkine sähköjohtoineen eikä tasoa kerta kaikkiaan saa asetettua niin ettei sen taakse pääsisi. ARGH. Nyt näyttää onneksi lopettaneen huudettuaan tuskaansa ja tahtoaan...)
PAINONNOUSUSTA oli puhetta, ja siihen liittyen mä päätin tänään ruveta noudattamaan raskausdiabeetikon ruokavaliota! Aika leppoisaltahan tuo näyttää, ei mikään laihdutusruokavalio vaan monipuolisesti saa syödä ja aika paljonkin minusta. Kattoo nyt sitten että nouseeko paino siitä huolimatta tasaisesti... voipi hyvinkin olla :)
Muuten, minkäslaisia suunnitelmia teillä kaikilla on ÄITIYSLOMAN JÄLKEEN? Ehtiväthän nuo vielä muuttua moneen kertaan, mutta ootteko alustavasti mietiskelleet?
Meillä kaikillahan äitiyslomat loppunevat keskellä kesää, ellei ihmeempiä satu. Mun pitäisi sitten syksyn aikana varmaan jatkaa opintoja, jotta saadaan säilyttää asumisoikeus tässä opiskelija-asuntosäätiön asunnossa. Todennäköisesti kuitenkin teen ne avoimessa yliopistossa kun nekin kelpaavat, enkä käy luennoilla.
Sitten 2007/08 vaihteessa eli kun kakkonen on noin 1v2kk ja esikoinen vajaa 3v niin mun täytyy mennä suorittamaan tutkintoon kuuluva puolen vuoden harjoittelu pois ennen valmistumista. Mies jää silloin sitten kotiin ainakin suunnitelmien mukaan. Tietysti voi olla eri tilanne jos tämä kakkonen on luonteeltaan sellainen, että hoitoon voisi panna. Esikoista en panisi millään, sen verran on herkkä itkemään ja muutenkin pieni tyttö.
).( vielä - Ei muutoksia. Potkuja tulee välillä jo häiriöksi asti, ihan aloin eilen miettiä että jokohan se alkaa tulla haitoksi loppuraskaudessa??
Eilen muuten kysyin mieheltä että alkaisko nyt pikkuhiljaa näyttää jo vauvamahalta niin kuulemma hyvin menee vielä mahamakkaroista... kiva... ei mulla mikään kiire sille vauvamahalle muuten, kyllä siitä ehtii nauttia vielä, mutta en kyllä haluaisi olla vaan paksu!!
Nyt minä taidan ruveta laittamaan sänkyä kasaan ja sitten ulos, jos tuo kränyilijäkin rauhottuisi metsälenkillä koissun kanssa. Hyvää viikon alkua kaikille!
Coe rv 19+1
Täällä sataa taas.. käytiin tyttöjen kans pikapikaa lähikaupassa ja juuri kerettiin kotipihaan takasi, kun tuli hillitön kuuro. Ja muutenki koko viikoksi lupasi pilvistä ja sateita..
(.) Eilen illalla vauveli oli taas tosi vilkkaalla päällä ja nyt on kahtena päivänä liikkeet voimistunu niin, että tuntuu selvästi erikseen potkut ja muut muljaukset. Tasan viikko rakenneultraan, jee... Menis vaan äkkiä! Olin aivan yllättynyt, kun mies sanoi tänä aamuna, että vois lähtee mukaan! Ei ollu viime raskaudessa kertaakaan, toista lasta odottaessani oli kolmesti kyllä ultrassa mukana. Esikoisen odotusajan mies oliki armeejassa, ettei ois kyllä mukaan päässytkään. No, nyt aikoi kai lähteä omien sanojensa mukaan " laskemaan sormia ja varpaita" .
Meillä oli _tosi_ kiva vkonloppu. Ei minkaanlaista riitaa ja mies osallistui tosi mallikkaasti kaikkiin kotihommiin ja etenki tyttöjen kans peuhasi kovasti. Ja kuinka ollakaan, myös siellä sänkyrintamalla on ollut vipinää viime aikoina (ja ukko loistaa tyytyväisyyttään ;) Jospas tämä tästä.
Meillä on myös täällä 1 kpl känkkis-tyttöjä. Vanhempi kiukutellut KOKO aamun. Taitaa olla tänään päiväunien paikka, tuntuu väsyneeltä kun heräs niin aikasin. tavallisesti ei enää päikkäreitä nukukaan.
Mukavaa viikon alkua kaikille!!
Mianni ja MAHA 19+2
...mutta ei niin paha kuin monesti, olenhan jo toista viikkoa lomalla:)
Mä oon kateellisena lukenu kuin teidän masuasukit potkuttelee ja liikkuu ahkerasti, meillä kun se liike tulee niin harvakseltaan. Tosin istukka on etupuolella, joten se lienee vaimentanut liikkiden tuntua. Ekat liikkeet kun tunsin vappuna.
Eilen oli kuitenkin vilkas päivä, pikku-ukkoa tais ärsyttää kun autoiltiin pitkä matka ja sitten vielä rakastan istua jalat mahan edessä kippurassa. Taisi käydä tila poitsulle ahtaaksi, potki niin että mieskin hokas mahan liikkuvan.
Ekat liikkeet mies tunsi viikko sitten, joten on nyt aivan innoissaan kun pääsee konkreettisemmin mukaan odotukseen. Joka ilta se tuossa silittelee masua ja juttelee vauvalle, suloista!
Oon vasta/jo puolvälissä raskautta, mutta välillä tympii kun ihmiset neuvoo ja varottelee. Hyväähän ne tarkottaa, mutta... välillä tuntuu että pitävät mua ihan aivottomana tumpelona. Huumoria kai peliin, niin ei hihat pala...;)
Mulle on tullut aivan hurja hinku ostella kaikkea ihanaa vauvalle ja rakentaa pesää. Koko tunne sai alkunsa kun jäin lomalle ja on ollut aikaa katella ympärilleen ja miettiä asioita. Yritän kuitenkin toppuutella itseäni, mulla on kuitenki näil näkymil edessä kolme ja puol kuukautta oleilua ennen vauvan syntymää kun työsopimus loppuu ens kuun lopussa. Sillon olis kiva kun ois kaikkea puuhasteltavaa ettei aika käy pitkäksi. Mä oon niin kärsimätön sielu että tää raskaus taitaa totisesti olla mulle suuri koetinkivi!!! Mä kun haluaisin sen vauvan tähän nyt ja heti enkä vasta lokakuussa:) Oon yrittänyt miettiä kaikkia pieniä etappeja raskauden varrelle jotten tuijottas sitä laskettua aikaa.
Meijän kissat sekos taas. Nuo 11kk vanhat pikkuriiviöt (niit on 2)juoksevat pitkin kämppää, tekevät ihme syöksähdyksiä ja hyppyjä ja painivat. Vallattomia vekaroita!!! Vähänks mua jänskättää kuin ne reagoi vauvaan sitten syksyllä. Toivottavasti ne ees vähän rauhottuis etteivät vahingossa satuta meidän pientä ihmistä! Mielenkiintosta on kans se että toinen kissoista on ihan julmetun mustasukkainen musta. Välillä se tulee väliin, jos miehen kanssa ollaa lähekkäin esim. sohvalla.Saas nähdä mitä aika tuo tullessaan..
Mä oon joutunut tekee tyynyvirityksiä, jotta saan nukuttua. Kuulun näihin mahalla nukkujiin ja nyt kun olen opetellut kyljelläni nukkumaan niin tyynyt on ollut suuri apu. Apua tyynyist on nyt kans siihen ettei tuo masun iho kiristä niin kovasti kun köllähdän kyljelle. Ällö tunne kun maha tuntuu venyvän!
Hei joku puhui häntäluunalueen kivuista jokunen päivä sitten. Mulla on niit ollut jo kuukauden verran ja oon ihmetellyt että mikä hitto se yhtä äkkiä takapuoltani vaivaa. Taitaa sekin siis lukeutua näihin raskauden ihmeisiin. On vaan niin inhottava kun on silkka mahdottomuus istua pehmusteettomalla tuolilla viittä minuuttia pitempään. Töissä meidän kaikki aputuolit on kovia puutuoleja ja olen joutunut virittelemään sinne pehmusteita että kärsii istua. Onneks loman jälkeen pääsen eskari-ikästen ryhmään, jossa ei tartte enää vaipattaa, pestä ja pukea lapsia. Ehkä nää töissä riesana olevat alaselän säryt ja supistelutkin saavat helpotusta!
Mutta nyt mä meen potkii ton ' koteloituneen' mieheni tuolta ylös ja yritän saada siihen jonkunlaista elämää aikaan. Viikonloppuna hän oli taas tosi kurjassa kunnossa... Ehkäpä puutarhaliikkeeseen meno saa hänet hereille, hän kun on intohimoinen viherpeukalo
-kun sille päälle sattuu...
Mukavaa viikon alkua kaikille!
vimati78 ja vötkäle 20+3
Täällä pohjois-pohjanmaalla on niin harmaata ja sateista! Tänään kävin neuvolassa ja siellähän se vauva köllötteli. Sykkeet oli 140, miten se menikään noiden sykkeiden kanssa? Tyttö vai poika? Mulla ennestään kaksi tyttöä. Hemoglobiini oli 118 eli kohta varmaan tarvii rautaa alkaa syömään.
Juulia33 rv 19
Elikäs COE kyseli ä-loman jälkeisistä suunnitelmista.
Meillä on 99% varmaa, että jään äippäloman jälkeen kotihoidontuelle hoitamaan lapsia. Olen ollut nyt kotiäitinä yhteen putkeen kohta 2v ja tarkoitus oli alkaa tulevana syksynä katsella töihin paluuta. Mutta tämä yllärivauva muutti suunnitelmat. Näillä näkymin voisin mennä töihin joskus keväällä 2008 eli kun tulokas olisi n. 1,5v. Mutta riippuu tosi paljon lapsen luonteesta ja siitä, millaista työtä sattuu löytämään. Ihanteellisin olis vuorotyö, koska miehellä on päivätyö. Silloin ei tarvis lasten olla joka päivä hoidossa eikä tulis pitkiä päiviä. Ja rahallisestikin kolmen lapsen päivähoitomaksut kokopäiväisenä ois sitä luokkaa, että kannattaskohan edes..
Onneksi on aikaa miettiä näitä, mutta se siis varmaa, että ainakin n. 1,5-vuotiaaksi haluan hoitaa itse kotona.
Mies oli aikanaan pari kuukautta koti-isinä, kun meillä oli 2 lasta ja olivat iältään n. 5v ja 1v. Ihan hyvin viihtyi, mutta ei aikonut enää neljäs kans jäädä ;)
Pittää aina eka vastata kysymyksiin kun muuten ne unohtuu ;)
JeNi: Kun se kohtu kasvaa ja työntää niitä sisuskaluja ylespäin, niin mahalaukun tila pienenee eikä sinne mahu enää kerralla niin paljon ruokaa mitä aiemmin. Siksi siis tuntuu että ei jaksa kerralla paljoa syödä :)
Noni..nyt unohin jo sen toisen kyssän mihin piti vastata.Ainiin, joku kysy siitä sykkeestä. Mulla sellanen käsitys ja vissii monella muullaki :) että pojan syke on matalampi ku tytön...en tiiä niitä rajoja missä menee, mutta mä ite aattelisin että 140 on pojan syke. Niin ja vielä kannattaa huomioida että eihän se aina pidä paikkaansa :)
Jaahas..mitäs sitä omaan napaan sitte kuuluukaa. Eipäs juuri mitään uutta. Ummetus tahtoo olla jo riesana täälläki. Moneen päivään ei oo maha toiminu, ja tänäaamuna sitte väänsi niin kipeästi mahaa että meinas itku tulla :( No, pääasia että pitkästä aikaa taas masu toimi. Pitää tänään käydä ostaan porkkanoita ja mussuttaa vaihteeks niitä, kun th on suositellu porkkanoita ummetukseen.
Masun vihlomisia tuntuu aina väliin mutta onneksi ne on sellasia lyhyitä eikä mitään tunnin sessioita.
Vauva liikkuu ihan pienesti, edelleen heikosti tuntuu liikkeet. Toivottavasti ne nyt pian alkas voimistumaan ettei tarvii huolestua :(
vettä sataa ja harmaata on, mutta mä tykkään vesisateesta joten eipä tuo haittaa hirveesti. Ainut vaan että mies on raksalla töissä ja sen puolesta ois kiva jos paistas niille aurinko. Tai ois etes kuivaa.
Kukkia ois tarkotus meijänki partsille tällä viikolla hakea. Pitää vaan ostaa sellasia kukkia jotka on hyvin kestäviä, ku minä en osaa hoitaa kukkia oikein... oisko vinkkejä kestävistä ja sitkeistä kukista ????
Mutta pittää lähtä hoitamaan tuota muksua, kun se on taas vaihteeksi nuhassa ja tänään ollu lämpöäkin. Että sellasta tänne...
Mukavata päivää kaikille!
Jääsydän rv 17+6
Ootteko miettiny kotiin perhepäivähoitajaa? kun teillä sitten on nuita lapsia jo neljä, niin varmaan helpottas kun ei tarvis raahata lapsia hoitoon aamusin. Vaikka kaikkihan ei kyllä omaan kotiinsa hoitajaa halua :) Mun käsittääkseni perhepäivähoitaja kotiin ei oo sen kalliimpi ku viiä päiväkotiinkaa? Oikaskaa jos oon väärässä.
Meillä nuo suunnitelmat on auki. Mulla on koulu kesken, vuoden vasta käyny, ja Amk:sta ei saa olla ku sen 2v pois, että periaatteessa ois pakko mennä kouluun... ei vaan tuo oma ala enää kiinnosta hirmusti niin voipi olla että jään kotiin tai koitan jostaki saada töitä :) Siis sitte 2007 syksyllä
Tehtiin suursiivous muksun huoneeseen. Vaihdettiin järjestys, siivottiin lelulaatikot ja imuroitiin.
Tulipa hieno huone :)
On kyllä tosi synkkä keli ja kylmäkin oli kun aamulehti haettiin laatikosta..
Millonkahan se kesä sitten tulee??
Äitiysloman loputtua:
Hmmm...siinä onkin miettimistä. Toisaalta olisin lähtenyt jo nyt töihin mutta kun tuli tämä pieni yllätys niin suunnitelmat muuttui täysin. Heti äitiysloman jälkeen en aio lasta hoitoon laittaa. Olen itsekin päiväkodissa töissä, niin tuntuisi aika hullulta viedä lapset toiseen päiväkotiin hoitoon kun itse menisin toiseen hoitamaan toisten lapsia.
Olen vaan nytkin jo ollut kotona niin kauan ja en ole ollenkaan mikään " kotihiiri" , vaikka lapsen haluaisinkin kotona hoitaa...
Sekavaa sepostusta :D
Je_nin shoppailupäivä kuulosti tosi kivalta. Tekis itellekin tosi terää =)
Just ite soittelin siskon 12v. tytölle, että lähteekö se mun kanssa tänne jyväskylään KilleriRockiin :) Arvatkaa vaan oliko innoissaan :)
Mustakin mukava päästä vähän tuulettumaan, kun tosiaan olen kun nurkkaan ajettu hiiri kun täällä neljän seinän sisällä olen kauan muksun kanssa. Kaipaan ihmisiä ja hälinää ympärilleni!
Mutta nyt päiväunille!
Oikein maanantailta tuntuukin. Rakas pieni esikoisemme oli koko aamun oikea pieni riiviö, teki kaikki mahdolliset kielletyt jutut, mitä vaan olla ja voi. Keksi vihdoinkin, että miten roskakaappi aukaistaan. Oi onnea, mitä kaikkea jännää roskiksesta voi löytyä. Totesi vaan minulle, että hyi hyi kakka. Ihan on puhti pois, kun sain päikkäreille.
Rakenneultra oli minulla viime viikon keskiviikkona ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Kaikki löytyi, mitä pitikin löytyä, mutta mitään ylimääräistäkään ei näkynyt. Taidan kuulua vähemmistöön, koska sukupuolta emme kysyneet, vaan halusimme säilyttää sen yllätyksenä lokakuulle. En olisi uskonut, että oikeastikaan minulla ei ole erityisesti toivetta jommasta kummasta sukupuolesta. Esikoinen on poika, joten ihana olisi toinen poika, olisivat toivon mukaan hyviä kavereita keskenään, toisaalta taas ihana olisi tyttökin, koska on jo poika. Sekavaa sepustusta. Itselläni on enemmän poikaolo, koska raskaus on ollut samanlainen, mitä esikoistakin odottaessa ja sykkeetkin ovat samat, mitä esikoista odottaessa.
Miehistä on ollut paljon puhetta. Ehkä palaan vielä siihen, kun kerran aiemmin kirjoitin, että meillä odotetaan yhdessä. Tällä tarkoitin nimenomaa sitä, että edetään raskauden ehdoilla, ei käydä ravintoloissa (emme nyt yleensäkään ole paljoa käyneet, mutta silloin tällöin tanssimassa), muutenkin mies on vähentänyt harrastuksiaan ja on paljon kotona. Enkä ole häntä pakottanut tai kieltänyt vaan ihan itse näin tekee. Toki ottaa saunan jälkeen lonkeron, mutta siihen se sitten jääkin. Ei tosin normaalistikaan vedä perskännejä. Työkuvionsa on järjestänyt niin, että pystyy olemaan ainakin pari kuukautta kotona, kun vauva syntyy. Eli väistämättä elämä muuttuu paljonkin, kun vauva tulee taloon, mutta me olemme yhdessä lapsia halunneet ja yhdessä kannamme hoitovastuun yms.
Hankinnoista, paljoa ei tarvitse hankkia, mutta rengasliinaan innostuin, kun joku täällä kirjoitti, että sellaisen aikoo hankkia. Esikoisella käytin pitkää liinaa, mutta aluksi on varmasti rengasliina näppärämpi. Tietysti riippuu tapauksesta, mutta esikoiselle liina oli ihan ehdoton. Hän ei halunnut nukkua vaunuissa ollenkaan, ainoastaan sylissä. Liinassa nukkua posotti neljäkin tuntia yhteen menoon. Sisarusrattaat ovat harkinnassa. Vaatteita on ihan riittämiin, kotiintulovaatteet ostan. Ja kaiken pikkutavaran ostan vasta myöhemmin. Ne osaa mieskin ostaa, jos jostain syystä en pystyisi enää liikkumaan loppuaikoina.
Elämästä äitiyslomaman jälkeen Coe kyseli. Minulla on vakituinen työpaikka, josta äitiyslomalle jään. Tosin en tässä välissä töihin sitten ehtinyt, vaan jään hoitovapaalta äitiyslomalle. Ainakin alkuun olen ajatellut olevani kotona vuodenvaihteeseen 2008. Vauva on silloin vuoden ja kaksi kuukautta. Varmaa päätöstä en ole tehnyt. Riippuu niin siitä, millainen yksilö uusi tulokas on. Haluaisin, että osaa kävellä kunnolla, kun hoitoon menee. Myöskin se, että jos vauva on arka, niin sitten jatkan varmasti kotona. Mutta tiedän itsestäni, että en ole mikään pullan tuoksuinen kotia
äiti. Jos tuntuu, että pää hajoaa, niin sitten on kaikkien kannalta parempi, että menen töihin. En vältttämättä kokoaikaisesti, vaan esim. kolme päivää viikossa. Pidän työstäni ja työyhteisöstäni, ja tuntuu hurjalta olla monta vuotta kotona, ettei ihan kaikki tiedot ja taidot ammatillisesti rapistu.
Liikkeistä on ollut paljon puhetta. Tunnen liikkeitä joka päivä, mutta ihan vaan muutaman, eli tosi harvakseltaan. Rakenneultrassa kätilölle tätä ihmettelin, niin hän vastasi, että kyllä varmasti vauva liikkuu enemmän, mutta en vain ehdi päivän mittaan niitä kuulostella, kun on niin paljon muuta aktiviteettia. Joten en ole huolissani enää.
Sellainen vuodatus viikon alkuun, mukavaa viikkoa kaikille!
K& pikkupippuri rv jotain
Aamulla oli rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä! Yritin kovasti tuijotella jalkoväliin, mutta ei siellä mitään näkynyt... Saatiin aika monta kuvaa pikkuisesta - voidaan ruveta pikkuhiljaa keräämään albumiin kuvia:) Kaikki mitat oli kohdillaan ja koko vastasi viikkoja. Mahassa käy kova liikehdintä ja sitä rupeaakin pikkuhiljaa jo odottelemaan että vauva syntyisi... Vielä puoli raskautta edessä ja sitten saapi vauvan syliin:)!!!
Ostettiin eilen Ikeasta hoitopöytä ja pinnasänky... Piti ostaa vain hoitopöytä, jotta voin ruveta keräilemään laatikostoihin kamaa, mutta mies halusi ostaa sängyn saman tien. Sehän sopii...
JeNin kysymykseen; musta tuntuu kanssa että maha täyttyy nopeammin nykyään. Nälkä tosin tulee useammin, joten se kompensoi sitten.
Coe taas kyseli äitiysloman jälkeisestä ajasta. Mä ajattelin olla kotona toistaiseksi, mahdollisesti siihen 3 v. asti. Toiveissa olisi myös pikkusisar/-sisaria, joten on mahdollista että pysyttelen kotirouvana pidempäänkin. Jos siis luonto suo. Keikkatöitä teen varmaankin jo aikaisemmin, jos tilanne (imetys jne)sallii.
Iloista viikkoa kaikille!
Bluewish 19+5 ja vilkas veijari (nytkin muksii koko ajan!)
vähän kesti tuo " palaan pian" ...
poika ollut tänäänkin kuumeessa ja rassulla tsi kurja olo joten eipä oikein muuta olekkaan tehty kun itketty, nyt onneksi on hetken nukkunut jos olo vähän oisi helpottanut, uni paras lääke on;)
tervetuloa uusille!
mianni, kivaa että teillä on vähän päästy sopuun ja mieskin ottanut sinua huomioon!
vimatille jaksamista toivottelen! ehkäpä mies nyt vauvan tulon myötä löytää taas elämän ilon!
minulla itsellä vauva tavallaan " paransi" masennuksesta, uskalsin lääkärien varoitteluista huolimatta toivoa ja yrittää lasta, vaikka jälkikäteen kuulostaakin hurjalta ...mutta kyllä raskausaikana jotenkin elämänhalu palasi ja vastuu pienestä ihmisestä sai ottamaan itseä niskasta kiinni, vaikka toisinkin olisi voinut käydä.
äitiyslomakuvioista on ollut puhetta..
mulla olisi ainakin näillä näkymin tarkoitus olla lasten kanssa kotona pitkään, tahtoisin että saisivat kasvaa kotona ja minun hoidossani.. tietysti jossain vaiheessa olisi tarkoitus jatkaa opintoja, nykyiseen työhöni ei minulla ole enää tarkoitus palata.. mutta saapi nyt nähdä miten tämä tästä lähtee sujumaan ,arki kahden lapsen kanssa:)
minulla on yhtäkkiä ruvennut pyörimään tämä vauva hirmusti ajatuksissa, tietty on ollut koko raskauden mutta nyt siis lähinnä juuri tuo arki vauvan syntymän jälkeen...vastasyntyneen ja erittäin vaativan esikoisen kanssa..kaipa se siitä johtuu kun ollaan puoliväli ylitetty ja syksy lähestyy;) aivan innolla siis odotan mutta toisaalta nyt rupeaa nämä viikot tosissaan juoksemaan ja se lokakuu tulee ennenkuin huomaakaan..
ja myös haikeana jo mietin että jos tämä on viimeinen raskauteni, kaikista huolista ja vaivoista huolimatta tämä on niin IHANAA!
..no juu..ei auta kuin lähteä hommiin..
ainiin piti vielä kertoa...hih...aika outoa, oon ruvennu näkemään " semmoisia" unia...aamulla aina pakko tunnustaa miehelle, vaikkei ite siihen voikkaan vaikuttaa mitä unia näkee, tai siis voi mutta joo... no eipä mies ole muuta kuin innoissaan halunnut kuulla yksityiskohtia...
nyt päivänjatkoja, muiks masuille!
fiikuna ja mytty 20+5
Näin alkuun valitusta. Mulla on jalat ihan mielettömän kipeet. Oltiin koko perhe eilen monta tuntia yhdessä isossa puistossa joka kiertää järven ympärillä ja siellä tuli käveltyä varmaan useempi kilometri. Sitten vielä lähdettiin sieltä kävelemään kotiin päin koska molemmat lapset nukahtivat rattaisiin. Tulikin sitten käveltyä n. 4km sitä kotimatkaa. Eilen olo oli ihan ok mut tänään tyhmä lähdin vielä ostoksille ja siellä meni 3 tuntia. Nyt on sitten ollut niin karmiva kipu jaloissa että huh. Ja kun lämpömittarikin näytti taas yli 30c niin sekin pahentaa jalkojen turvotusta. Mutta kun ei oikein pysty sohvallakaan makoilemaan kun on nuo lapset jotka pitää liikkeellä. Onneks kohta pääsee nukkumaan. Ihan tässä tulee mieleen vanhat ajat kun olin töissä ja piti 8h päivässä seisoskella. No, jalkoja lukuunottamatta olo on hyvä. Välillä on iskiaskipuja ja muitakin vihlovia kipuja tuolla alhaalla mutta nyt ei niitäkään onneksi ole ollut muutamaan päivään. Paljon enemmän kuitenkin on noita kipuja kuin aiemmissa raskauksissa. Alkaa varmaan kroppa ilmoittaa että ei kiitos enempää tätä. Ja osittain voi johtua siitä välilevyn pullistumasta joka todettiin juuri ennen tätä raskautta. Masussa kuitekin kaikki varmaankin ihan hyvin. Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, lähinnä maatessa.
Äitiysloman jälkeen: aion jäädä hoitovapaalle. Näillä näkymin olemme täällä ulkomailla marraskuun 2007 loppuun saakka ja sitten muutamme luultavasti Suomeen. Vielä en tiedä kuinka pitkään olen sitten hoitovapaalla. Töissä olen viimeksi ollut reilut 2v.sitten. Silloinkin kävin vain 3kk töissä esikoisen ja kuopuksen syntymien välissä. Vakituinen työpaikka on kyllä Suomessa odottamassa mutta aion sitten hoitovapaan lopettaessani etsiä muuta työtä. Tällä hetkellä on vielä AMK-opinnot kesken mutta yritän valmistua ensi jouluksi tai viimeistään ensi kevääksi. Joka tapauksessa äitiysloman aikana.
Tässä nyt vaan odottelen viikkojen kulumista. Juhannuksena pääsen taas Suomeen ja heinäkuussa muutan siellä omaan asuntoon lasten kanssa. Pääsen sisustamaan uutta, joskin väliaikaista, kotia, jippii! Ja toivon tässä että jospa vaikka ensi viikolla vihdoinkin pääsisin sinne rakenneultraan. Täällä kun ultraan pääsee samalla viikolla kun varaa ajan mutta lääkärini silloin aiemmin sanoi että se tehdään vasta rv23 tai 24. Varasin heinäkuun alkuun Suomeen 3/4Dultraan ajan. Ajattelin että nyt kun tämä tulokas luultavasti tulee olemaan meidän viimeinen lapsi niin voi vähän törsäillä, maksaa sen huikean hinnan ja käydä kurkkaamassa masuun oikein kunnolla. Toivon kyllä että jo tuossa aiemmassa rakenneultrassa saisin tietää vauva sukupuolen. Melko varma kyllä olen että tyttö tulee mutta saa sitten nähdä. Viimeksikin olin kyllä ihan varma että poika tulee mutta tyttöhän sieltä tulikin.
Hyviä vointeja kaikille! Nyt on pakko päästä vaakatasoon...
MaryJ ja masuasukki 21+3
Pitkästä aikaa täällä kirjottelemassa. Mulla onkin ollut nyt vähän vastoinkäymisiä tähän loistavasti sujuneen alkuraskauden vastapainoksi. Sairaskertomus luvassa siis: Viikko sitten lauantaina alkoi tosi kova mahan kivistys, ja sitä kesti 5 päivää putkeen! Eli vihlontaa, kivistystä, kiristystä, kaikkea löytyi. Mitään tuollaista ei ole ollut aikaisemmin... Tiistaiaamuna asiaa pahensi vielä äkillisen aivastuksen aikaansaama " revähdys" . Sen jälkeen meni muutama tunti, ettei meinannut kävelemisestä tulla mitään.
Keskiviikkoaamuna sitten olin näkevinäni pienen veritipan vessassa käydessä, ja meinasin huolestua todella. Soitin neuvolaan ja terkkari epäili pissatulehdusta. Vein näytteen perjantaina ja sain tulokset tänään -> harvinaisen puhdas näyte kuulemma, ei tulehduksesta tietoakaan. Näin taisi siis esikoista odottavalle käydä, että nuo tuntemukset on ainakin terkan mukaan ihan normaaleja, vauva rummuttaa virtsarakkoa ja niin edelleen. Vasta jos kivut menee sietämättömiksi, niin pitää mennä lääkärille. Nyt sitten olen ja ihmettelen. Pieniä tuntemuksia on edelleen, mutta ei kai sitten mitään vakavampaa. Mulla on kenties vähän ummetusta, ehkä stressiäkin, joten mahakivut lienee monen sattuman summa. Ja toki kohdussa varmaan venymistä ja kasvuakin tapahtuu koko ajan.
Viikonloppuna hamstrasin taas vauvanvaatteita lisää, kiersin kirppiksiä ja kävin muutaman huuto.netissä ilmoitelleen luona ostoksilla. Nyt alkaa vaatteita ollakin jo ihan mukavasti, jotakin voi sitten vielä hankkia, jos saadaan tietää sukupuoli etukäteen. Nyt oon alkanut huuto.netistä katseleen myös kestovaippoja.
Hauskaa kun te muut mietitte jo mitä tapahtuu äitiysloman jälkeen... Itselläni on ajatukset vahvasti tasan ensi lauantaissa kun kouluvuosi päättyy, edes kesäsuunnitelmat ei oo selvät, saati sitten syksyllä töihin meno/äitiysloman aloittaminen tms. Joku tuttu kysyi multa juuri jännitänkö jo synnytystä, ja hänellekin vastasin, että en ole ajatuksissani ollenkaan niin pitkällä vielä menossa! Elämäni on mietitty tasan 3.6. asti, sen jälkeen on jokseenkin epäselvä tulevaisuus tiedossa. Varmaan kesällä sitten ehtii miettiä kaikkea paremmin. Mulla siis opettajan palkallinen kesäloma heinäkuun loppuun asti, sen jälkeen täytyy varmaan olla hetki työttömänä ennen äitiyslomaa.
Meillä kärsitään myös miehen työttömyydestä, hänen pitäisi valmistua dip.insinööriksi, mutta lopputyöpaikkaa ei löydy oman alan töistä puhumattakaan. Hän on ollut kaikki opiskelukesät raksalla, ja joutuu sinne nytkin pitkin hampain menemään. On lykännyt töiden aloittamista tässä jo pari viikkoa, tällä viikolla sentään pitäisi hommien alkaa. Miestä ahdistaa tosi paljon, kun kuusi vuotta on opiskellut ja nyt näyttää tosi lohduttomalta. Mies onkin suunnitellut jo koti-isäksi jäämistä, kun itselläni opettajana työtilanne on sentään vähän parempi, vaikkei vakiviroista voikaan edes haaveilla. Töitä sentään aina löytyy.
Tulipa taas vuodatettua viikon kootut valitukset... Ehkä ensi viikolla jo rennommalla lomamielellä! Ultraankin päästään tiistaina.
Minea rv 19+0
lomilta palattu ja kipeinä:)
vauva on ruvennut muksaamaan oikein tuntuvasti, mieskin tuntenut ekat liikkeet..ihanaa!
nyt lähden lueskelemaan teidän kuulumisia ja palailen myöhemmin!
aurinkoista aamua!
fiikuna ja mytty rv 20+5