Tuttava myy autoaan tuplahinnalla siitä mitä itse maksoi, mikä logiikka tässä mahtaa olla?
Tuttava on kyllä pihinluonteinen aina ollutkin mutta kuulostaa oudolta että auton arvo kasvaisi sen vanhetessa? Vaikka jotain remppaakin olisi joutunut tekemään niin ei sitä silti voi 1500:lla ostettua autoa myydä 3000:lla :D
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Voi myydä mutta ostaako kukaan onkin toinen juttu.
No mulla oli kyllä eka reaktio että miten voi olla noin ahne että edes yrittää tuollaista.
Autolla on nyt myös tunnearvoa ystävällesi joten pitäähän sen myös hinnassa näkyä.
No jos siitä joku maksaa sen kolme tonnia niin eikö silloin ole tehnyt tosi hyvän kaupan? Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa:)
Vierailija kirjoitti:
Autolla on nyt myös tunnearvoa ystävällesi joten pitäähän sen myös hinnassa näkyä.
Miksi sitten myydä poiskaan?
No jos on tuunannut sitä autoa paljon, ymmärrän. Jos ei, sitten ei ole logiikkaa.
Ostaahan moni myös rämätaloja ja kunnostaa ne ja myy todella paljon kalliimmalla hinnalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
No jos siitä joku maksaa sen kolme tonnia niin eikö silloin ole tehnyt tosi hyvän kaupan? Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa:)
No tuttava sanoi hinnan niin että mun olisi pitänyt tarjota tuota autoa tuohon hintaan toiselle tuttavalleni.
No hyvinkin voi, jos auto on ostettu huonokuntoisena ja sitten on sen laittanut teknisesti ja ulkoisesti kuntoon ja siistiksi. Aika monet sellaiset, jotka osaa touhuta autojen parissa tekee tuota, jos ajattelee että autojen laittaminen on pikemminkin harrastus ja omalle työlleen ei laske hintaa. Autohommissa kun juuri työ maksaa yllättävän paljon, jos sen ammattilaisella teettää.
Kokeilee vain maksaako joku tyhmä siitä niin paljon. Ei se tyhmä joka pyytää...
Vierailija kirjoitti:
No jos on tuunannut sitä autoa paljon, ymmärrän. Jos ei, sitten ei ole logiikkaa.
Ostaahan moni myös rämätaloja ja kunnostaa ne ja myy todella paljon kalliimmalla hinnalla eteenpäin.
Ei ole mikään museoauto vaan kaiketi joku 2000-luvun alkuvuosilta oleva perusfarkku.
Vierailija kirjoitti:
No hyvinkin voi, jos auto on ostettu huonokuntoisena ja sitten on sen laittanut teknisesti ja ulkoisesti kuntoon ja siistiksi. Aika monet sellaiset, jotka osaa touhuta autojen parissa tekee tuota, jos ajattelee että autojen laittaminen on pikemminkin harrastus ja omalle työlleen ei laske hintaa. Autohommissa kun juuri työ maksaa yllättävän paljon, jos sen ammattilaisella teettää.
Joo ymmärrän tämän vaikka joidenkin jenkkiautojen kanssa tms. erikoisuuksien mutta kyseessä oli ihan tavallinen perheauto melkein 20-vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on tuunannut sitä autoa paljon, ymmärrän. Jos ei, sitten ei ole logiikkaa.
Ostaahan moni myös rämätaloja ja kunnostaa ne ja myy todella paljon kalliimmalla hinnalla eteenpäin.
Ei ole mikään museoauto vaan kaiketi joku 2000-luvun alkuvuosilta oleva perusfarkku.
Ylipäätään tässä vaiheessa pitäisi herätä kysymys että miksi tuollainen on vielä myynnissä eikä romuttamolla? 20 vuotta vanha perusfarkku, esimerkiksi päästöt on jo todella kovat nykyisiin polttomoottori, saati sähkö- tai hybridiautoihin verrattuna. Minusta valtion pitäisi laittaa joku kampanja pystyyn että vanhan polttomoottoriauton romuttaja saisi vaikka jonkun tonnin tai pari alennusta uuden sähköauton hinnasta.
Ehkäpä tuttavasi on sotkeutunut johonkin rahanpesuorganisaatioon. Seuraile tilannetta, tuleeko kauppoja, kenties useampiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvinkin voi, jos auto on ostettu huonokuntoisena ja sitten on sen laittanut teknisesti ja ulkoisesti kuntoon ja siistiksi. Aika monet sellaiset, jotka osaa touhuta autojen parissa tekee tuota, jos ajattelee että autojen laittaminen on pikemminkin harrastus ja omalle työlleen ei laske hintaa. Autohommissa kun juuri työ maksaa yllättävän paljon, jos sen ammattilaisella teettää.
Joo ymmärrän tämän vaikka joidenkin jenkkiautojen kanssa tms. erikoisuuksien mutta kyseessä oli ihan tavallinen perheauto melkein 20-vuoden takaa.
Miksei 20 vuotiaan auton arvo nousisi jos ostanut sen vikaisena ja kalliin korjausarvion takia saanut edullisesti. Esim kytkin loppu ja edessä jopa yli 1000e remppa, on hyvin voinut saada 1500e alennusta normaalista hinnasta. Korjannut, ehkä edullisestikin jos löytyy taitoja, ja nyt myy hinnalla mitä ehjästä vastaavasta maksetaan.
Siksi niillä parikymmentä vuotta vanhoilla autoilla ajetaan kun uusien hinnat on niin kovia. Ei ne parin tonnin alennukset tee mitään eroa siihen että voiko tavallinen kansalainen mitään sähköllä toimivaa autoa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi niillä parikymmentä vuotta vanhoilla autoilla ajetaan kun uusien hinnat on niin kovia. Ei ne parin tonnin alennukset tee mitään eroa siihen että voiko tavallinen kansalainen mitään sähköllä toimivaa autoa ostaa.
Tässä vaiheessa voisi harkita autosta luopumista ja julkisiin siirtymistä, sillä säästäisi aika paljon jo rahaa itsessään. Kustannustaso suomessa on koko ajan kuitenkin nousussa ja lisäksi verotus ym. kiristyy joten tulevaisuudessa ei ole sitäkään vähää varaa mitä nyt.
Tuskin tuossa nyt mitään sen kummempaa ajatustyötä tarvii tehä. Tuttavasi haluaa tehdä voittoa autolla. Jos onnistuu niin sehän on hänelle hyvä juttu. Eihän se sinua voi haitata?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuossa nyt mitään sen kummempaa ajatustyötä tarvii tehä. Tuttavasi haluaa tehdä voittoa autolla. Jos onnistuu niin sehän on hänelle hyvä juttu. Eihän se sinua voi haitata?
No mua häiritsee tässä ahneus kun itse en ikinä edes kokeilisi vastaavaa temppua millekään tutuntutulle. Tämä myyjä-tuttu on siis niitä ihmisiä muutenkin joista löytyy monta tarinaa piheysketjuista (kuinka hänen ostamansa tuomiset nyyttäreihin mitataan viivottimella ja muiden tuomat hän vie kotiinsa jne).
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuttavasi on sotkeutunut johonkin rahanpesuorganisaatioon. Seuraile tilannetta, tuleeko kauppoja, kenties useampiakin?
Varmaankin kolumbialaisten tai venäläisten huumemiljardeja pesee kolmen tonnin autoilla. Olet oikeilla jäljillä.
Ap, katsopa joskus Wheelers dealersiä. Osassa jaksoista laitetaan kuntoon ihan tavallisiakin autoja, ei ole kyse pelkästään jostain keräilyharvinaisuuksista.
Jos autoon tehdään perusteellinen remontti ja se on rempan jälkeen hyvässä kunnossa, siitä voi hyvinkin saada kolme tonnia. Etenkin, jos merkki ja malli on suht tyyris ja kilometrejä ei ole mittarissa hirveästi.
Mutta tietenkin se sitten vaatii melkoisen priimaa kondista.
Voi myydä mutta ostaako kukaan onkin toinen juttu.