Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Toukokuisten monday*

29.05.2006 |

Ei saa nukuttua vaikka kuin pyöris kiekkoa sängyssä..niinpä päädyin tänne..Vauvaki mylkkääntyy koko ajan, tajuis vaan syntyäkkin :0)

Hikiki on joka yö niin älytön ettei senkään takia saa nukutux!

Johtuneekohan nuo kohdunsuulla tuntuvat juilimiset siitä et se kohdunkaula pehmenee ja pienenee? Voisin tilata tänne niitä supistuksiakin kiitos!!!

*kovin kypsyny olo taas*, no kyl se tästä!Kohta on la, mut täällä kyllä vielä ainaki tämän viikkoa ollaan!

Hauskaa viikon alkua kaikille,keksikäähän paljon tekemistä jottei tartte täällä nyhjätä :)

Puoliunessa oleva muzzukka ja masunen rv 39+5

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nukuttua ja olo on niin VALMIS, mutta minkäs teet. Yleensä olen kyllä nukkunut kuin tukki. Illalla nukkumaan mennessä olen " suunnitellut" lähteväni yöllä synnyttämään ja aamulla olen herännyt ihmetykseen, että täälläkö sitä vielä ollaan. Pitää olla tyytyväinen, että unenlahjat on olleet hyvät. Eilen oli äiti käymässä ja tilanne kärjistyi taas niin, että en ole saanut sen takia nukuttua. Nyt purkauduin aiheesta äidille mailitse, joten ehkäpä se uni tulee taas silmään. Päätin kuitenkin käydä kurkkaamassa olisiko joku onnekas päässyt vauvanhakureissulle.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja toivotaan nyt porukalla jakautumista, nopeaa ja kivutonta sellaista!

Elli28 39+5 (ekan ultran mukaan 40 - jee!)

Vierailija
2/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue]En tiedä jännittääkö mua jotenkin alitajuisesti tämän aamun tuleva lääkärikäynti vai mikä ihme on, kun en saa enää nukuttua? Olen mä kyllä jo pitkään nukkunut aika huonosti, oikeastaan jo monta kuukautta, mutta tämä, että herään 05.15 ja nousen ylös..!!?? Tulihan sitä unta varmaan ruhtinaalliset 4 tuntia..sillähän sitä jaksaa synnyttää. ;)

Nälkäkin oli niin kaamee, että söin tuossa jo kolme leipää. :)

Eli parin tunnin päästä lähdetään Tayssiin yliaikakontrolliin. Olen kyllä ihan varautunut tulemaan vielä kotiin. Toisaalta mun verenpaineet on olleet noususuunnassa, et voihan se olla, että ottavat jo sisään, mutta saas nähdä. Täytyy varmaan " toivoa" oikein kovakouraista kohdunsuun tutkimista - vois edesauttaa synnytystä.;)

Oman " jännityksen" tuo melkein 100km:n välimatka synnärille - ei viitsis tulla kotiin, ja sit heti lähteä takaisin (niinkuin kävi ekalla kerralla).

Ja kaikenlisäksi mulla on se B-streptokkki, se antibiootti täytyy ilmeisesti keritä antaa mulle jo hyvissä ajoin, ennen vauvan syntymää? (tai siis siinä synnytyksen yhteydessä sitä ilmeisesti annetaan??) Onneksi se huomattiin nyt odotusaikana, niin osaavat seurata vauvan vointia.

Miehen ajattelin raahata lääkärin jälkeen jonnekin syömään, sitä kun ei ihan heti sitten mihinkään lähdetäkään. Meidän vanhemmat lapset (5v ja vajaa 3v) ovat vielä sen verran vauhdikkaassa iässä että!

No katsotaan, minne suuntaan äippäpolilta lähdetään. :)

Mukavaa uutta viikkoa ja viimeisiä TOUKOKUUN päiviä! Pian alkaa kesäkuu!!!:)[/color]

terkuin, -elli rv.[color=deeppink]42+0[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä unettomille!

Niin se vaan tuli, ERÄPÄIVÄ! en ois ikinä uskonu et mennään näin pitkälle. eka ja toka jo sillon maailmassa joten mulle tää on ihan uutta. huoli kasvaa päivien mukaan joten kovasti toivon tän jo syntyvän.

kai nyt voi sanoa että vauva voi syntyä " ihan millon vaan" vai sanotaanko suoraan " kahen viikon päästä käynnistyksellä" ???

puhelinta laitan kohta kiinni kun tulee niitä JOKO-soittoja liiankin usein. miks ei ihmiset ymmärrä että ilmoitan varmasti sit kun vauva syntynyt. ja ist tekstarit ovat vieläkin törkeimpiä, joko? vastaus: ei ja sit hirvee puhe MUISTA ASIOISTA ja haleja ja niin edelleen ja sit EI MITÄÄN tuu takasin. hankkikaa omia vauvoja jos niin kiinnostaa!

alkaakohan mun kärsivällisyys loppua??

huomenna neuvola ja niistä san aina energiaa. luulis et olisin ihan masentunu kun se päivä tulee mutta mun mielestä on kiva mennä sinne niin varmistakseen että vauvalla kaikki hyvin. onkohan tää nyt se viimeinen? saako nyt y-aika-kontrolli-puh.nro?

nyt suihkuun, aamupalalle, ja ulos leikkipuistoon. ihana sää näyttää olevan. voikaa hyvin!

my_selene ja neiti Nukkuva rv 40+0!!!!!!

Vierailija
4/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellille tsempit, toivottavasti synnytys käynnistyy! Täällähän on aikaisin porukka " hereillä" .

Meitä ei todellakaan ole täällä enää montaa. Mulla la huomenna, henkinen eräpäivä oli ja meni jo. En tajua miksi tilanne ei edisty, kun torstaina olin jo 4cm auki, supistuksia tuli tiuhaan ja limatulppa meni. Vauvakin on jo yli 4kg!!!!

Onko muilla kokemusta kuin kauan tämmönen tilannne (kohdunsuulla) voi jatkua ensisynnyttäjällä?

Turvottaa niin paljon, että silmä (se millä kyljellä nukuin) oli lähes muurautunut umpeen ja nää sormethan ei taivu nivelistä enää ollenkaan ja ovat täysin voimattomat.

Ei jaksa tehdäkkään mitään ja näin turvonneena en aio kotoa poistua ihmisten ilmoille, että voisko pidemmäksi aika enää käydä.

...tuttaa...

Soffie ja iso poika 39+6

Vierailija
5/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän sua! :) Toi jatkuva kysely rupeaa OIKEASTI ärsyttämään!

Vaikka olishan se aivan kamalaa, jos ketään ei pätkääkään kiinnostaisi, MUTTA kun me ollaan kans MILJOONA kertaa sanottu, että kyllä me sit ilmoitetaan kun jotain tapahtuu!

Mies kanssa on " huojentunut" , kun aloittaa tänään loman. Sanoi myös olevansa aika kypsä työkavereiden " vinkkeihin" , että miten se vauva saadaan ulos. Huoh! Ihan kuin tässä ei oltais kaikenlaista kokeiltu.

Meidän äidille just tästä asiasta eilen " valitin" ja hän oli sitä mieltä, että " mä en ainakaan ole sua pommittanut kyselyillä..ainoastaan silloin kun olet soittanut.." . Hih, just näin. Eli soitan äidille (yleensä parikin kertaa päivässä) ja äiti vastaa puhelimeen :" joko" ? Puhelun aikana varmaan viisi kertaa, että " eikö ole mitään tuntemuksia?" ja isäni sitten vielä huuteleen kommentteja taustalta..:" ettekö te VIELÄKÄÄN ole menossa synnärille?"

Mutta kuten sanoin, olisi hirveää jos kukaan ei välittäisi minusta/meistä/vauvasta...

Mutta nyt rupean katselemaan vikat kamat kassiin. Jospa se kauankaivattu vauveli vaikka tänään putkahtaisi maailmaan. Tai sitten saan vielä pari päivää " nauttia" tekstari ja puhelutulvasta ja vastailla kyselyihin, että KOITA NYT SAADA SE VAUVA ULOS..ihankuin se olis niin yksinkertaista. ;)

-elli ja vauveli tasan 42!

Vierailija
6/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten tähän loppuraskauden vtukseen vielä flunssanki kaupanpäälle. Argh! Viime yönä sain vasta unen kahden jälkeen ja se vähäinenkin nukkuminen on tapahtunut tunnin pätkissä. Täytynee soittaa neuvolaan kunhan aika hieman menee eteenpäin. Kuumetta ei vielä onneksi ole, mutta toisaalta voisi tauti mennä nopsempaa ohi kun ois. Nyt alkaa pelottamaan synnytys tässä kunnossa kun ei jaksa muuta kuin maata eikä henki kulje nenän kautta:(

Mua kans raivostuttaa nuo joko-puhelut ja sitten ne tuhannet " hyvät neuvot" joilla se saadaan syntymään. Puheluista vastaan enään vain äidille ja kaverille jonka kanssa soitellaan muutenkin päivittäin. Tekstiviesteihin en ole vastaillu LA jälkeen. Soittavat sitten miehelleni kun mua ei saada kiinni, mieskin alkaa vähitellen turhautuun. Sitten kehtaavat vielä tahtoa että ilmoittakaa kun lähdette laitokselle! Joo, ihan varmasti on päälimmäisenä siinä vaiheessa mielessä soittaa kännykän luettelo läpi että nyt mennään...

Päätettiin miehen kans että sillo kun lähtö tulee laitetaan puhelimet kiinni ja ilmoitetaan vasta kun nyytti on oikeesti maailmassa. Vanhemmillemme ja näille parille kaverille on asiasta mainittu jos yrittävät soittaa, tietävätpähän sitten odotella lopputulosta.

Kuten huomaatte päivä on alkanut " hyvällä tuulella" . Kävin muuten eilen pitkästä aikaa reippaamman lenkin koiran kanssa ja muuta vaikutusta ei olllut kuin vihlominen selässä ja jalkovälissä.

Ellille tsempit ettei tarvi kotiin ilman nyyttiä enään tulla tän päiväiseltä yliaikakontrollilta!

t. Nasu ja Touko-masu 41+1 (6päivää viim eräpäivään)

Vierailija
7/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...ei tunnu kiire olevan tosiaankaan täältä mahasta vauvalla pois.......Ei jaksa enää tätä odotusta....Vettäki sataa TAAS nii ei pääse ulos.

Jokos ootte nimiä keksiny?Pojille on paljo vaikeempi keksiä!Mulla on jo liuta kaikennäkösiä nimiä, mut ehkä se oikea kolahtaa sit vasta kohdille kun näkee vauvan :) Yritän tässä kovasti taas miettiä tekemistä itselle et menis päivä nopeella! Ärsyttää vaan kun teetpä mitä hyvänsä nii aina tulee hiki!Imurointi on pahinta...Toisaalta meneehän se päivä niinki > imurointia-suihkuun,pölyjen pyyhintää-suihkuun...Joo-o, järki ei paljoo taas luista...

Palaillaan taasen, PALJOON PALJOOON SUPISTUKSIA tänne kiitos!!!

Muzzukka ja masunen rv 39+5

Vierailija
8/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tosiaan olisi uskonut, että vielä tänäänkin olen " yksis koos" . Turhauttaa... mutta täähän on teille muillekin tuttua.

my_selene: Mun terkkari sanoi viime viikolla, että yliaikaiskontrollin aika tilataan vasta pari päivää ennen käyntiä, joka muistaakseni on 10 päivää yli la:n, eikö? Näin ollen mulla on ainakin huomisen neuvolan lisäksi vielä yksi käynti ennen mahdollista ya-kontrollia.

Millä kulutatte aikaanne päivisin? Mä olen niin laiskana niinä päivinä kun esikko on hoidossa, ettei paljon muuta tule tehtyä kuin syötyä ja maattua (ja se kyllä näkyy vaaalla). Kiinnostaako ketään " laihdutuskerho" synnytyksen jälkeen. Mulle jää takuulla pudotettavia kiloja, vaikka imettäisin vauvaa tunnin välein kouluikään saakka...

Jaksamista ja suppareita kaikille!

Gweniver

Vierailija
9/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana alotus, mutta kun ehin kirjottaa sellasen kilsan pitusen tekstin ja eikös toi neiti tullut painamaan esciä!!!

Nukutti taas viime yönä tosi hyvin, mut ei kyllä mikään ihme, kun meillä tyttö on ruvennut lakkoilemaan päiksyjen kanssa, joten enpä pääse itekään päivällä lepäilemään.

Huomenna ois taas neuvola. Turhaa... Tylsistyttää mennä sinne, kun ei kuitenkaan mitään uutta oo tapahtunut.

Ellille tsemppiä kontrolliin. Toivottavasti käynnistävät! Musta on aika tarpeetonta enää noilla viikoilla lähettää kotiin...

Ja Nasumasulle paranemisia!!!

Enpä nyt jaksa muistaa, mitä muuta äaken kirjotin, joten tuun sitten myöhemmin vaikka takasin:)

pricilla 38+6

Vierailija
10/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään ei täälläkään tunnu...! Kuorsasin niin paljon yöllä että miehen piti siirtyä sohvalle nukkumaan raukan. Välillä herään itsekin hirveään röhähdykseen kun vedän henkeä. Käsivarret on ihan puutuneet kun makaan niiden päällä ja vauva antaa nukkua vain yhdellä kyljellä. Sormien ja ranteiden nivelet on ihan jäykät ja kipeät varsinkin öisin.. Kaikenlaista kremppaa!! Onneksi toi kauhea matalapaine meni ohi, olin niin pöllämystynyt että pelkäsin joutuvani synnyttämään niin että nukahdan kesken kaiken ja en muista mitään kun olen ihan sekopäinen väsymyksestä... Nyt kun aurinko paistaa on ihan toisenlainen olo vaikka yöt sujuvatkin vähän niin ja näin. Yritin taas Pavulle sanoa että tänään olis hieno päivä tulla ulos kun aurinkokin paistaa, mutta luulen vähän ettei ole samaa mieltä... :-)

Vierailija
11/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sen " kunniaksi" leipoa tänään kakku...? Onkin niiiin juhlallinen olo, mut se hiukka lohduttaa ettei tarvi olla yksin näitten fiilisten kanssa kun lukee teidän muiden kirjoituksia myös..

Päivät kuluu aina vaan hitaammin ainakin mulla, en liitos ym. kipujen takia pysty tekemään oikeastaan mitään. Haluis kyllä siivota kovasti ym, mutta ei kroppa anna enää periksi. Kaikenlainen " kyykistely" on tuskaa. Mä käyn kävelemässä kyllä joka päivä, mutta perjantainen Lordin konsertti tais olla viimeinen kun keskustaanpäin täältä lähden ennen synnytystä..

Eli tylsää on, kun on tottunut olemaan tosi liikkuvainen ihminen muuten.. Ja tää tekemättömyys " syö" myös päätä ihan uskomattoman paljon...

Laihdutuskerho oliskin hyvä idea.. Mulle on tullu tän raskauden aikana niin paljon kiloja etten ikinä kehtaa kenellekkään kertoa.. Mut olinkin ennen tätä raskautta vähän alipainoinen...

Tsemppiä kaikille!!!

Vierailija
12/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.yahoo.com/group/kevatkeijut06/

liity tohon. siellä on mammoja jotka haluu takasin kuosiin ja joilla vauvat syntyneet kevät/kesällä06. mukaan vaan. tsempataan toisiamme.

joo, mietin itekkin et varmaan ei oo vaikee saada aika siihen ya-kontrolliin joten varmasti on vielä yks käynti huomisen jälkeen. höh!

nyt kauppaan..

my_selene ja neiti rv 40+0

Vierailija
13/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivä se vaan kuluu ei mitään tapahdu, siis mitään synnytykseen liittyvää. Miten voi yksi minuuttikin tuntua niin pitkältä? No ei auta itku markkinoilla, kun kaikki kotikonstitkin on kokeiltu ja havaittu legendoiksi ainakin mun kohdalla. Ei auta edes lattioiden pesu kontillaan minulla, joka supistelun takia pelkäsin viikkokaupalla ennenaikaista synnytystä. Mua on petetty!

Tsemppiä kaikille ja onnea matkaan niille onnekkaille, jotka pääsevät pian / ovat päässeet jo tositoimiin ja tietysti niitä supistuksia roppakaupalla meille kaikille. Eräpäivä tai ei niin olis kyllä jo aika!

Gweniver

Vierailija
14/14 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina 26.5.06 (rv40+5) klo 11.48. Paino 4480, pituus 53, päänympärys 38.

Kaikki on hyvin, tulimme juuri kotiin.