Sormus etusormessa. Mitä tarkoittaa?
Kommentit (24)
Mitä sormuksesi kertoo sinusta:
Sormus vasemman käden nimettömässä: olen varattu, minulla on vain yksi rakastettu.
Sormus etusormessa: haluan vaikuttaa ympäristööni ja sen olosuhteisiin, olen mahtailija
Sormus keskisormessa: panostan uraani ja työhöni
Sormus pikkurillissä: minulla on tunne-elämässäni vaikeuksia, edustan seksuaalista vähemmistöä.
Jostain blogista kopsasin.
Että kyseinen henkilö tykkää pitää sormusta etusormessa.
Ammattisormusta pidetään yleensä etusormessa.
Yleensä vain halua esitellä sormusta. Joillakin juutalaisillatraditioilla vihkisormus laitetaan oikeaan etusormeen.
Vierailija kirjoitti:
Sormus vasemman käden nimettömässä: olen varattu, minulla on vain yksi rakastettu.
Sormus etusormessa: haluan vaikuttaa ympäristööni ja sen olosuhteisiin, olen mahtailija
Sormus pikkurillissä: minulla on tunne-elämässäni vaikeuksia, edustan seksuaalista vähemmistöä.
Miksei peukaloa mainita ollenkaan?
Ennenvanhaan siita voi paatella koulutuksen/ammatin.
On saanut sormuksen, joka mahtuu etusormeen, mutta ei muihin.
Minulla on etusormessa siksi kun ei enää mahdu yhteenkään muuhun. Sorminivelet tulleet niin paksuiksi ja muutenkin sormet paksuntuneet eikä ole tullut vietyä sormusta suurennettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisormusta pidetään yleensä etusormessa.
Sorry virheellinen teksti. Wikipedia kyllä sanoo, että insinöörisormusta pidetään vasemman käden keskisormessa.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa pikkurillisormusta käyttää mafiosot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei peukaloa mainita ollenkaan?
En tiedä.
28
Mulla on vihki- ja kihlasormus pikkurillissä koska nimettömään eivät enää mahdu. Ja nainen olen miehen kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on etusormessa siksi kun ei enää mahdu yhteenkään muuhun. Sorminivelet tulleet niin paksuiksi ja muutenkin sormet paksuntuneet eikä ole tullut vietyä sormusta suurennettavaksi.
Miten etusormesi voi olla kätesi ohuin sormi?
Minulla on tutkintosormus vasemmassa etusormessa.
Ja sinä olet ensimmäisenä uskomassa wikipediaa, jonne kuka vaan saa kirjoitettua mitä lystää.
Ainakain maisterisormuksen pitäsestä Jyväskylän yliopisto sanoo näin:
"Maisterinsormusta pidetään vasemman käden etusormessa."
Palopäällystöliitto sanoo :
"Sitä suositellaan pidettäväksi vasemman käden etusormessa. "
Musta sormus etusormessa on aktiivisuutta, vireystilaa ja nukkumista mittaava Oura-sormus.
Kyllä, ammattisormusta, esim teknikko mistä valmistui mm rakennumestareita, konemestareita 00 asti jne (esim teku, amk). Kannetaan vasemman käden etusormessa. Vuosi pidempään opiskelleet insinöörit kantavat sormusta vasemman käden keskisormessa. Ja kantavat yhä tänäpäivänäkin.
Että etusormessa on sormus.