Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän työttömille tapahtuu kun Te-toimistot lakkautetaan

Vierailija
11.08.2019 |

Vuonna 2020?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa saataisiin viimeinkin olla rauhassa.

Kun et ruinaa rahaa valtiolta niin valtiokin jättää sinut rauhaan.

This message was highly endorsed and send by kokoomus-party. The most shittiest political party of Finland. You lousy kokkari people are one greedy bastards. Even Jews are not greedy as you guys. Keep on scamming and being greedy.

Siinä ei ole mitään kokoomuslaista jos on sitä mieltä että vapaamatkustaminen on saatava loppumaan. Enemmän se on porvarillista ja kokoomuslaista että elellään toisten kustannuksella.

Mitään vapaa-matkustamista ei tapahdu. Ei ainakaan siinä mittakaavassa missä oikeistolaiset kuvittelevat. Tyypillistä kepu/kokoomus linjaa. Shiftaatte asiasta kukkaruukkuun jotta kukaan ei kiinnittäisi huomiota kuppaukseen jota oikeistopuolueet harrastavat. Susanna Koski on tässä hyvä.

Vierailija
22/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

This message was highly endorsed and send by kokoomus-party. The most shittiest political party of Finland. You lousy kokkari people are one greedy bastards. Even Jews are not greedy as you guys. Keep on scamming and being greedy

Ehkä vain tämä on ensisijaisesti tärkein asia suomelle ja se että TE-toimistoa ei suljeta. Tätä kansa toivoo ja tämä on De Facto jota pitää nähdä puoleettomasti supertietokoneen historiaa kunnioittavasti joka on myös puoleetonta. Voin vain kuvitella realiteetistä Petteri Orvon juutalaislätsällä kotonaan. Kannattaa tsekata tämä sanoma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

This message was highly endorsed and send by kokoomus-party. The most shittiest political party of Finland. You lousy kokkari people are one greedy bastards. Even Jews are not greedy as you guys. Keep on scamming and being greedy

Ehkä vain tämä on ensisijaisesti tärkein asia suomelle ja se että TE-toimistoa ei suljeta. Tätä kansa toivoo ja tämä on De Facto jota pitää nähdä puoleettomasti supertietokoneen historiaa kunnioittavasti joka on myös puoleetonta. Voin vain kuvitella realiteetistä Petteri Orvon juutalaislätsällä kotonaan. Kannattaa tsekata tämä sanoma!

This message was highly ENHORSED.

Vierailija
24/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät asioivat suoraa maksajan eli kassan tai Kelan kanssa. He joutuvat itse selvittämään, ovatko oikeutettuja etuuksiin vai ei esimerkiksi koulutuksen aikana. Maksaja voi päättää, että kukaan ei ole oikeutettu omaehtoiseen opiskeluun työttömyysetuudella, koska kyseessä on harkinnanvarainen tuki eli käytännössä työttömyysetuuksien saaminen tulee rajoittumaan erittäin paljon nykyisestä ja erilaiset harkinnanvaraiset korvaukset poistuvat.

Maksaja myös päättää, millä tavalla työtön osoittaa työttömyyden jatkuvan eli voidaan vaikka päättää, että jokaisen Kelan työttömyyetuuden piirissä olevan täytyy tulla joka viikon maanantaina klo 10 paikalliselle urheiluhallille leimaamaan työttömyyspassinsa.

No tämä ei kyllä yläpeukuta tätä ei edes langan päästä. Tämä on täysin skitsoa! Oltaisiin vain ryhdytty äänestämään Juha Sipilää ja kaurapuuron syömistä yhdellä keitetyllä kananmunalla B12-vitamiinin saantiin niin oltaisiin paljon paremmassa jamassa. Voi hitonleikkaa! Laukkaavassa tahdissa olisi ollut paljon parempi kävellä kuin juosta karkuun "Juha Sipilä" "politiikkaa" siis daa LoL "mä laukkaan".

Täältä löytyy ihan tarpeeksi siideri pissiksiä oltaisiin vain keskitettyä politiikkaan. Vihainen 😶🗝🐎

Tuohon kuitenkin ollaan menossa. Työtön joutuu itse selvittämään, onko oikeutettu tukiin ja itse hakemaan esim. kulukorvauksia, ei niitä mikään työkkäri enää setvi. Kela tai kassat ei aio hankkia lisää väkeä, yleinen puhelinpalvelu auttaa sen, minkä voi, mutta muuten työttömän pitää opetella lukemaan ohjeet ja päättelemään oikein tukensa. Ja jos menee tuikkaamaan rasin väärään ruutuun, niin tuet menevät takaisinperintään.

Vierailija
25/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olin sanomassa 23/23 kommenttiin niin keskitytään siihen kiinan politiikkaan. Mutta eihän näitä ääripäitä työttömän kuulluhan kokea jos ei ole i h m i s r o s k a vaan yksinkertaisesti köyhä ekonomisesti ja perillisesti. Mitä näihin tehdään B12-vitamiinin saantiin? Politiikassa kuuluu ottaa vastuu.

Vierailija
26/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät samaa kuten ennenkin, hakevat töitä. Ei tarvitse olla tilivelvollinen työkkäriin. Eikä tarvitse osallistua verovaroin maksettuihin pilipalikursseihin.

Saisi koko lafka poistua keskuudestamme. Aika harvassa ovat ne jotka ovat työllistyneet työkkärin kautta tänä päivänä.

Itse työllistyin palkkatuen kautta kunnalle kunnan työllisyyspalvelujen (ei työkkäri) kautta. Ja sen jälkeen olen ollut töissä.

Työkkäriin pitää vaa ilmoitella turhanpäiväisiä suunnitelmia (lupaan hakea töitä eri väylien kautta) ja ruksitella mitä pitää tehdä (olen tehnyt suunnitelman, olen tilannut työpaikkavahdin), eikä sieltä oikeasti tule apuja työllistymiseen. Kerran puolessa vuodessa tulee työpaikkailmoitus, johon on pakko hakea. No, ne ovat olleet oman alan töitä joihin olisin hakenut työkkäristä huolimatta. Työkkäri myös tykkää mainostaa työkokeiluja. Tein näitä ennen opiskelua, mikä oli ihan ok. Mutta nyt minulla oli tutkinto, niin en varmaan halua mennä työ_kokeiluun_ kokeilemaan oman alan työtä????? Ei, vaan mulla on tutkinto että menen tekemään PALKKATYÖNÄ OMAN ALAN HOMMIA.

Naurettavin homma oli kun olin juuri valmistunut. Pari kuukautta aikaisemmin oli koulussa ollut ihan kurssi, jossa hoidetaan cv sun muut kuntoon. No, työkkäri siitä huolimatta laittoi minut vajaa 2 kuukautta valmistumisen jälkeen viikon mittaiselle työnhakukurssille. Iha samat asiat oli kuin koulun kurssilla. Paitsi koulussa kurssi oli parempi ja kattavampi, nykyaikaisempi. Tehtiin koulussa mm. video cv. En tehnyt tuolla työkkärin kurssilla mitään, koska kaikki oli enemmän kuin kunnossa.

Että tommoseen ne verorahat menee :D

Vierailija
27/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

175person non grata kirjoitti:

Kuten olin sanomassa 23/23 kommenttiin niin keskitytään siihen kiinan politiikkaan. Mutta eihän näitä ääripäitä työttömän kuulluhan kokea jos ei ole i h m i s r o s k a vaan yksinkertaisesti köyhä ekonomisesti ja perillisesti. Mitä näihin tehdään B12-vitamiinin saantiin? Politiikassa kuuluu ottaa vastuu.

Kuten olin sanomassa 24/24 kommentista.

Vierailija
28/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät samaa kuten ennenkin, hakevat töitä. Ei tarvitse olla tilivelvollinen työkkäriin. Eikä tarvitse osallistua verovaroin maksettuihin pilipalikursseihin.

Saisi koko lafka poistua keskuudestamme. Aika harvassa ovat ne jotka ovat työllistyneet työkkärin kautta tänä päivänä.

Itse työllistyin palkkatuen kautta kunnalle kunnan työllisyyspalvelujen (ei työkkäri) kautta. Ja sen jälkeen olen ollut töissä.

Työkkäriin pitää vaa ilmoitella turhanpäiväisiä suunnitelmia (lupaan hakea töitä eri väylien kautta) ja ruksitella mitä pitää tehdä (olen tehnyt suunnitelman, olen tilannut työpaikkavahdin), eikä sieltä oikeasti tule apuja työllistymiseen. Kerran puolessa vuodessa tulee työpaikkailmoitus, johon on pakko hakea. No, ne ovat olleet oman alan töitä joihin olisin hakenut työkkäristä huolimatta. Työkkäri myös tykkää mainostaa työkokeiluja. Tein näitä ennen opiskelua, mikä oli ihan ok. Mutta nyt minulla oli tutkinto, niin en varmaan halua mennä työ_kokeiluun_ kokeilemaan oman alan työtä????? Ei, vaan mulla on tutkinto että menen tekemään PALKKATYÖNÄ OMAN ALAN HOMMIA.

Naurettavin homma oli kun olin juuri valmistunut. Pari kuukautta aikaisemmin oli koulussa ollut ihan kurssi, jossa hoidetaan cv sun muut kuntoon. No, työkkäri siitä huolimatta laittoi minut vajaa 2 kuukautta valmistumisen jälkeen viikon mittaiselle työnhakukurssille. Iha samat asiat oli kuin koulun kurssilla. Paitsi koulussa kurssi oli parempi ja kattavampi, nykyaikaisempi. Tehtiin koulussa mm. video cv. En tehnyt tuolla työkkärin kurssilla mitään, koska kaikki oli enemmän kuin kunnossa.

Lisään myös sen, että työkokeilut eivät työllistä ketään ja eivät auta työnhaussa.

Työkokeiluista sain hyvät suositukset että sovin alalle, mutta töihin ei ollut asiaa ilman tutkintoa. No, kun tutkinto oli kourassa niin en kelvannut kenelläkään töihin koska ei työkokemusta, vaan työkokeiluja. Pääsin työhön kiinni vasta tuohon samaan alaan palkkatuen kautta (=kaupunki säästää).

Vierailija
29/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa meille muillekin, miten voit saada palkkatukea ilman työkkärin apua? Asutko kunnassa, jossa on oma palkkatukisysteeminsä?

Vierailija
30/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te saattekin. Ei työttömyys edellytä työttömyystoimistoon ilmoittautumista eikä mitään työn hakua tai aktivoitumista. Omilla rahoillaan jokainen saa viettää sellaista elämää kuin haluaa, jos taas aikoo syleksellä kattoon toisten rahoilla niin voi jonkun paperi joutua kerran kuussa täyttämään.. onpa rankkaa.

Vierailija
31/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee De Facto suomen politiikkaan ja suomen on parasta keskittyä tähän Finlandian eduksi.

Tästä ketjusta tulee De Facto pysyäkseen aktiivimallein. Työttömät hampuusi loiset pitää myös vähentää. Tässä tarvitaan systeemin yläpuolelta kansalaisia tämän asian stabiloimiseen aktiivimallilla. Näin arvokasta nimeä on turha kyseenalaistaa!

Vierailija
32/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa meille muillekin, miten voit saada palkkatukea ilman työkkärin apua? Asutko kunnassa, jossa on oma palkkatukisysteeminsä?

Työllistyin palkkatuella kunnan työllisyyspalvelujen kautta.

Ja kyllä, palkkatukisysteemi on varmaan ainoa järkevä asia työkkärissä. Mutta ihan turhaa pitää yhtä lafkaa pystyssä jonkun palkkatuen takia. Palkkatuki voitaisiin siirtää ihan hyvin Kelalle käsiteltäväksi.

Vierailija
33/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe on otollinen selkärangalleni. Tunnen kipua selkärankani hännästä.

Tämäkin on väärin. Se että mistä kipu tulee niin sitäkin on suomen lääketieteen korjattava ja mieluiten niin että ei tarvi sensoroida ällöttäviä esiintymisiä tai bännätä jos aihe on selkärangatonta. Selkärangattomille ei myöskään pitäisi olla varaa jos me halutaan rakentaa vahvan ja vankan yhteisön suomelle ja sen kansan syntyvistä potentiaaleista politiikan vastuulla. Tämän asian turvaamiseksi on pelottomia ihmisiä ja suomen lakia on korjattava laitse.

Vierailija
34/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei ruinaa rahaa valtiolta. Työttömyysturva on perusturvaa ja se maksetaan kaikille työnhakijoille. Jos saa työtarjouksen sinne tulee laittaa hakemus ja jos tulee valituksi työhön niin työpaikka täytyy ottaa vastaan.

Vierailija
35/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on edelleen juuritasolla vaikka aktiivimallia peruttaisiin.

Suomen laki on ainoa pelastus laitse.

🗝🐎🙊

Vierailija
36/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei ruinaa rahaa valtiolta. Työttömyysturva on perusturvaa ja se maksetaan kaikille työnhakijoille. Jos saa työtarjouksen sinne tulee laittaa hakemus ja jos tulee valituksi työhön niin työpaikka täytyy ottaa vastaan.

De Facto!

Vierailija
37/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan alkoi selkäkivut lievittyä kuin tuli ymmärrystä mutta tämä ei ole viellä tässä. En ala bännätyksi ja sensori tavaraa heittämään. Te tiedätte kyllä!

Tämä asia pitää hoitaa suomen lailla laitse!🗝🐎

Vierailija
38/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän TE-toimistoilla ole valtaa antaa työpaikkaa. Mitään hyötyä en niistä työttömänä ollessani saanut. Ei ne ymmärrä korkeakoulutettuja työnhakijoita.

Siis olisinko mennyt Rappari-Rapen kanssa kirjoittamaan CV:tä kuten nykyinen aktiivimalli velvoittaa? No way!

Vierailija
39/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

This message was highly endorsed and send by kokoomus-party. The most shittiest political party of Finland. You lousy kokkari people are one greedy bastards. Even Jews are not greedy as you guys. Keep on scamming and being greedy.

Siinä ei ole mitään kokoomuslaista jos on sitä mieltä että vapaamatkustaminen on saatava loppumaan. Enemmän se on porvarillista ja kokoomuslaista että elellään toisten kustannuksella.

Mitään vapaa-matkustamista ei tapahdu. Ei ainakaan siinä mittakaavassa missä oikeistolaiset kuvittelevat. Tyypillistä kepu/kokoomus linjaa. Shiftaatte asiasta kukkaruukkuun jotta kukaan ei kiinnittäisi huomiota kuppaukseen jota oikeistopuolueet harrastavat. Susanna Koski on tässä hyvä.

Keskusta ja sen puheenjohtaja(Juha Sipilä) ei shiftaa mitään lamea kukkaruukkuun. Ne on kokoomuksen ja SDP:n heiniä.🗝🐎👉👌

Vierailija
40/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän pitää sit varmaan mennä töihin kun rahaa ei enää tulekaan seinästä.